DJones
Legacy Member
io
ikzelf ben tevreden dat er mogelijkheid is dat we kunnen overclocken
enzo nog meer prestatie te hebben dan de standaard instellingen
ik mag zeggen dat sommige overclocks zeer goede resultaten opleverden
voorbeeld
khad een nforce 2 mobo met een barton cpu 2500+
kheb die op 3200+ mhz laten draaien zonder enig props
dus onnodig om meer centen neer te tellen voor een barton 3200+ cpu
een goede heatsink heb je wel nodig (sp97thermalright of iets anders)
+ dat mijn ram bandbreette van leesprestatie +- 2300 naar 3200 ging is mooi
meegenomen
uw ram tweaken geeft nog beetje meer dus zeker doen
nadien graka nog wat kunnen opkrikken
en dat alles stabiel zonder blauwe screens
prestatie winst was + - 20 a 25 percent meer als standaard instellingen
nu heb ik een amd 64 systeem
het overclocking heeft een zalige prestatie meer
ben tevreden dat dat al mogelijk is
tot over een 1.5 jaar geleden wist ik niets van overclocken
dankzij (koensa,piotke,jmke)shrimp telenet en madshrimps forums ben ik veel te weten gekomen ivm met overclocken
er zitten echt kraken tussen waar ik mijn muts voor afdoe
ikzelf ben tevreden dat er mogelijkheid is dat we kunnen overclocken
enzo nog meer prestatie te hebben dan de standaard instellingen
ik mag zeggen dat sommige overclocks zeer goede resultaten opleverden
voorbeeld
khad een nforce 2 mobo met een barton cpu 2500+
kheb die op 3200+ mhz laten draaien zonder enig props
dus onnodig om meer centen neer te tellen voor een barton 3200+ cpu
een goede heatsink heb je wel nodig (sp97thermalright of iets anders)
+ dat mijn ram bandbreette van leesprestatie +- 2300 naar 3200 ging is mooi
meegenomen
uw ram tweaken geeft nog beetje meer dus zeker doen
nadien graka nog wat kunnen opkrikken
en dat alles stabiel zonder blauwe screens
prestatie winst was + - 20 a 25 percent meer als standaard instellingen
nu heb ik een amd 64 systeem
het overclocking heeft een zalige prestatie meer
ben tevreden dat dat al mogelijk is
tot over een 1.5 jaar geleden wist ik niets van overclocken
dankzij (koensa,piotke,jmke)shrimp telenet en madshrimps forums ben ik veel te weten gekomen ivm met overclocken
er zitten echt kraken tussen waar ik mijn muts voor afdoe