Archief - meerdere pc's linken via crossed mogelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
is het mogelijk om 3 pc's met elk 2 netwerkpoorten onderling rechtstreeks te linken via crossed cables?


nog klein bijvraagske, marcheert nen pc als ge er 2 verschillende merken ram in steekt?

Exit

Legacy Member
cross werkt maar ts 2 pc's, tenzij 1 pc 2 kaarten heeft en dan op beide nen crossover naar de andere 2 pc's.

pc1 moet 2 lan's hebben, die dan met elk nen crossover naar de andere pc's gaat. ts die 2 MAG geen crossover liggen, maar als pc 2 en 3 naar elkaar willen moet pc1 aan of kabel versteken.
anders op beide 2 kaarten en dan gaat ge goed moeten instellen om geen conflicten te krijgen ....

Thingie

Legacy Member
Waarom zoveel meoite doen? Een kleine 100Mbit-switch kost tegenwoordig bijna niets meer. Het enige voordeel dat je er uit kan halen is als je allemaal Gigabit-poorten hebt zodat je een gigabit netwerk kan opbouwen zonder dure gigabit-switch.

Genious

Legacy Member
dus stel:
pc1 heeft 3 netwerkkaarten
-1 voor internet
-1 crossed naar pc 2
-1 crossed naar pc 3
(kheb me compleet verkeerd uitgedrukt, was internet vergeten)

kunnen beiden dan aan pc1
ik zou pc1 willen gebruiken als:
-gateway
-firewall
-fileserver
voor de andere 2, pc2 en 3 moeten niet per se in elkanders files kunnen kijken

waarom zo moeilijk? omdat ik in de vakantie wat wil experimenteren met servermogeijkheden etc

Mee

Legacy Member
Genious zei:
dus stel:
pc1 heeft 3 netwerkkaarten
-1 voor internet
-1 crossed naar pc 2
-1 crossed naar pc 3

Volgens mij moet dit lukken. Via Windows kunt ge zeggen dat em een brug maakt tussen twee netwerkverbindingen.

walvis

Legacy Member
het zou moeten kunnen lukken. ma met windows weet ik niet.
de kans da hem fouten geeft en de mizerie om te kunnen instellen is veel te groot.
en de kostprijs van de netwerkkaarten die ge extra nodig hebt zal groter zijn dan de prijs van een simpel switchke.(dit zal tevens sneller zijn)
dus naar mijn mening neem een switch (router als ge da wilt hebben ma kost ietske meer) en werk u netwerk zo uit.

Apu het aapje

Legacy Member
e simpel en goe d-link routerke kost 50€, doe niet mal joh !
lol, me@frigobox tourist mode :D

Exit

Legacy Member
da werkt, en elke pc kan aan elke pc (afhankelijk hoe ge de ip's instelt en/of brug)
maar internet delen naar beide pc's gaat enkel in xp (in 9x of 2k, moet ge opgeven wan welke lan naar welke lan ge deelt. tenzij in 2k een brug opstellen ts bij crosslans)

Genious

Legacy Member
tis nie vo windows, tis vo linux (waar zulke dingen lijk redelijk makkelijk lukken)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan