Archief - Medion pc herstart uit zichzelf, bisnummer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_-Y-_

Legacy Member
Ik heb hier eerder al eens een post gezet over het uitvallen van mijn medion pc, ondertussen heb ik hem naar GSC gebracht, daar zou hij gemaakt geweest zijn, maar ik heb hem nu weer thuis, ik start vice city op en na 5 minuten herstart hij weer, de vorige keer zijden ze op dit forum dat het zou liggen aan overhitting, maar wat zou er dan overhitten, en hoe kan ik het tegenhouden?

demon326

Legacy Member
uw cpu zal wel te warm worden oplosing is andere case of fans in die case zetten

demon326

Legacy Member
normaal os er plaats voorzien in de case zelf maar ik heb geen ldion dus kan het niet weeten ofzij dat ook hebben

vinteg

Legacy Member
koop u een andere kast, die medion kasten zijn te klein om deftig te koolen

PJ_9911

Legacy Member
medion pcs zuigen, een maatr van me eeft een p4 2.66 en heeft standaard 64 graden, de mobo's zijn ook allemaal op basis van SiS chipset and sis zuigt

Black Diamond

Legacy Member
Probeer het volgende:

1) zet "Automatisch opnieuw starten" UIT (via systeem-eigenschappen --> geavenceerd --> opstart en herstelinstellingen )
2) Installeer Prime95 (zoeken met google)
3) Installeer 3DMark 2001

4) Laat Prime95 enkele uurtjes draaien, geeft ie een fout --> geheugen probleem. Als ie geen fout geeft, op naar de volgende.

5) Laat 3DMark draaien in een LOOP (versie 2001 is daarvoor het beste geschikt). Dit ook voor enkele uren. Reset of loopt de pc vast bij 3DMark, kijk of er een blauw scherm is, zoja: wat beschrijft dit blauw scherm ? Zonee, Kijk of het enkel voorvalt bij GAMES of 3DMark (zwaar grafische zaken).

6) Gooi uw pc open (op eigen risico) en kijk of alle ventilatoren nog draaien, de belangrijkste: CPU, VGA en voeding.

7) Fout nog niet gevonden ? Probeer een volledig verse Windows installatie (gebruik de meegeleverde Application en Support CD).

8) Nog niet opgelost ? Dan zou het een onstabiele voeding kunnen zijn, moederbord probleem, CPU probleem ..... zaken die nogal moeilijk zelf te onderzoeken zijn --> terug naar GSC.

PS: wat zegt de herstelbon die je bij de "herstelde" pc meekreeg ? Er staat normaal gesproken op wat er hersteld is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan