Archief - Media streamen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ciamician

Legacy Member
Ik denk eraan om binnenkort een 32" LCD aan te schaffen. Dit zou hoofdzakelijk gebruikt worden om media te streamen vanaf een linux server (oude pc omgebouwd tot NAS).

Nu heb ik wel in de verste verte geen idee hoe ik dit praktisch zou moeten aanpakken. De meesten zullen waarschijnlijk via HDMI zo aan hun media bestanden geraken, maar dit is praktisch niet haalbaar aangezien deze linux server in een andere kamer staat.

Kan ik via WiFi (of eventueel ethernet) zo de media bestanden naar de TV "verzenden"? Moet ik dan ook nog XMBC draaien op mijn linux server om deze in een soort van mediaplayer te veranderen, of begin ik nu zaken door elkaar te slaan? Ik neem aan dat de TV in kwestie bepaalde zaken zal moeten ondersteunen.. zoals DLNA en WiFi. De WiFi-ontvangst in mijn kamer is trouwens nogal slecht.

Bump

Ciamician

Legacy Member
*late reply*

Ik weet dat er tal van apparaten bestaan zoals die popcorn hour, HDX, etc... maar ik zoek een manier om dit net via mijn NAS te regelen.

BubbaKush

Legacy Member
Hebt toevallig gene ps3? Anders is dat makkelijkst, ge draait een mediacenter op uwe pc en via wifi streamed de ps3 uwe content naar tv.
Ik doe dat zo , maar dan wel via windows (windows media player 11 als mediacenter) dus weet niet in hoeverre de ps3 uw linux (ken niets van linux) mediacenter zou herkennen.

shadowstep0705

Legacy Member
Misschien kunt ge windows media player installeren op een windows VM?

Ciamician

Legacy Member
BubbaKush zei:
Hebt toevallig gene ps3? Anders is dat makkelijkst, ge draait een mediacenter op uwe pc en via wifi streamed de ps3 uwe content naar tv.
Ik doe dat zo , maar dan wel via windows (windows media player 11 als mediacenter) dus weet niet in hoeverre de ps3 uw linux (ken niets van linux) mediacenter zou herkennen.

Met een PS3 zou het inderdaad gemakkelijk zijn, maar die heb ik helaas niet.


shadowstep0705 zei:
Misschien kunt ge windows media player installeren op een windows VM?

Met VM's werken is niet direct een optie aangezien dat pas optimaal werkt met een bare metal installatie van bvb ESXi, Hyper-V. Aangezien er nu al linux opdraait met tal van packages doe ik dit liever niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan