Archief - media pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

locken

Legacy Member
hallo

als mijn ps3 verkocht is ga ik ofwel een yamaha blu-ray player de Yamaha BD-S1065 kopen,ofwel maak ik een media pc met mijn oude onderdelen
ik heb nog een s939 3800 liggen en 2gb corsair game geheugen,voeding,case en hd
ik zou dus nog een blu-ray speler/schrijver moeten kopen,nieuwe mb omdat mijn abit mb vervelend doet met installeren van de hd

ik zou daar graag een ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe geluidkaart willen insteken zodat ik deze via de analoog deze op mijn reciever kan aansluiten en zo kan ik genieten van dts-hd,dd-hd audio.mijn reciever heeft dit niet een yamaha rx-v 1600
nu zag ik als mb deze staan ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - AMD - Socket 939 - ASRock 939A790GMH dan heb ik ineens hdmi onboard en kan ik mijn oude cpu en geheugen nog gebruiken,vraag me nu af als ik de ASUS Xonar HDAV1.3 hier kan op aansluiten?

groetjes

mdgf

Legacy Member
Die kaart heeft een pci-e x1 slot nodig en er zit zo eentje op dat bord dus dat is geen probleem.

locken

Legacy Member
die asus xonar heeft 2 kaarten 1 zal dan via pci-e x1 aan te sluiten zijn maar die andere hoe sluit je die dan aan?die met die 6 analoge in of outs

mdgf

Legacy Member
Ow ya inderdaad, dat wist ik niet.
Nu ja dat bord heeft 1 pci-e x16 slot en 1 x1 slot dus als je de onboard gpu gebruikt is die x16 vrij en kan je die extra kaart (ik veronderstel dat die ook pci-e x1 is) daarin steken, maar dan zullen ze wel vlak naast elkaar moeten passen.

mdgf

Legacy Member
Een x1 kaart past ook in een x4/8/16 slot, omgekeerd ook als je de achterkant van het slot wegsnijdt/brandt (maar de performance zal op nie veel trekken :p).

Of ze gaan passen zal je niet weten voordat je het probeert (maar normaal zou het wel moeten lukken denk ik), interferentie tussen die twee kaarten zou misschien wel een probleem kunnen zijn (storing op je geluid) als ze tegen elkaar plakken, maar ik veronderstel dat een geluidskaart niet veel (of iets van) interferentie zal veroorzaken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan