Archief - Maxtor HD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

McBr@in

Legacy Member
Wat is tegenwoordig aangeraden als je schijfruimte tekort komt in je pc? Externe disc of een gewone interne bijsteken?

Ik wil wel enkel informatie over Maxtor. Zijn de enige schijven die ik 100% vertrouw, en ik heb al verschillende merken gehad.

Weet er iemand trouwens een goede winkel, al dan niet online waar de schijven degelijk zijn van prijs?

Alle hulp en info is welkom. Prijzen, links, winkels ed.

:applause:

raintjah`

Legacy Member
Een interne is ten zeerste aangeraden... Ik denk dat een externe niet echt betrouwbaar is om een OS op te zetten... Als extra ruimte is een externe schijf echter wel aangeraden!
Ik heb nu als externe een Maxtor One touch 120GB en ben er zeer tevreden over!

Als interne schijf...
Ligt eraan wat voor een persoon je bent:
- Fervent-one-game-player (40GB ongeveer)
- Fervent-all-round-player (120GB)
- Die-hard-leecher (160GB)
- Doorsnee gebruiker (40-80)

Je kan maxtors verkrijgen tegen een goede prijs op www.tones.be
De winkel is betrouwbaar, en whined niet om garantie....

Een aanrader ( interne ) => MAXTOR 120GB SATA (7200/150)

McBr@in

Legacy Member
Het is dus als extra opslagruimte dak eentje zou willen bijkopen.

raintjah`

Legacy Member
Dan zou IK (persoonlijke mening) een externe kopen... Het ligt er maar net aan welke ervaring je hier aan over hebt gehouden. Ik persoonlijk heb niets te klagen met mijn externe schijfie.
Doe je veel lans? Dan is t eerder een afrader.

McBr@in

Legacy Member
Nope, lans interesseren mij totaal niet. Die van Maxtor Onetouch ogen mooi, maar heb al van vele gehoord dat die externe een echte kutkoeling hebben. Maat van mij heeft de zijne al 2maal in garantie binnen gedaan wegens doorgebrande voeding :unsure:

Komt het eigenlijk niet goedkoper uit om een externe behuizing en schijf apart te kopen? Allé ja, dan kiesde uiteindelijk zelf nog welke schijf ge meepakt in uw behuizing. En dan best zowel Firewire als USB ?

Radiance

Legacy Member
dat kan je idd doen

ik heb zelf liever interne schijven, tenzij je ze graag regelmatig ergens mee naar toe neemt zie ik het nut van een externe schijf gewoon niet in, maar dat moet je dan voor jezelf weten

raintjah`

Legacy Member
Het komt je inderdaad goedkoper uit op die manier :niceone:
En inderdaad, die beestjes durven behoorlijk heet te worden :) , maar om ze daarom te laten liggen... :naughty:

schumi_boy

Legacy Member
ik heb het liefste wd :p
heb nu
PC1: WD120GB, Maxtor120GB, 250GB extern wd
die 120 WD is voor os, maxtor voor data :)

op andere pc 200GB SATA Maxtor ook nie slecht
ma vindt dat die maxtor iets meer lawaai maken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan