Archief - max temp GTX480

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cryp

Legacy Member
Kheb vandaag opgemerkot dat mijn gtx480 bij Metro 2033 boven the 115 graden gaat. Nu is de vraag is dat nog veilig?

GTXpower

Legacy Member
Neen max 95°c +-. Casetemp?
Kunde al een ei op koken..

tcdmail

Legacy Member
Is toch een beetje te hoog.

Misschien een paar tips gebruiken voor betere koeling van je systeem of enkele graphic settings verlagen (bv vsync afzetten)

mdgf

Legacy Member
Dat krijg je als je een gtx 480 koopt, veel lawaai en een centrale verwarming :p.

Maar 115°C is wel wat te hoog, 105°C is wat nvidia aanraadt als maximum, eventueel airflow wat proberen te verbeteren in case en settings verlagen.

Cryp

Legacy Member
mdgf zei:
Dat krijg je als je een gtx 480 koopt, veel lawaai en een centrale verwarming :p.

Maar 115°C is wel wat te hoog, 105°C is wat nvidia aanraadt als maximum, eventueel airflow wat proberen te verbeteren in case en settings verlagen.

Case staat open voor de moment enja khad ook gezien dat nvidia 105 als max aangaf

GTXpower

Legacy Member
Probeer de bovenkant er 1ns af te halen (plastieke cover) , doe op 4 punten wat superlijm, plaats hem opnieuw, zodat er geen lucht verloren gaat langst de zijkant.. Installeer Msi afterburner & zet de fan op 100% als je gaat gamen. -> what i did met gtx465

The Barnacle

Legacy Member
Wedden dat alles opgelost is als em de koeler eraf neemt en deftige paste tussen gooit. Dat spul steekt warschijnlijk een beetje scheef ofzo.

edit: Ah, dat is met zo'n waardeloze stofzuiger erop. Nieuwe koeler steken dan :) Iets à la Windforce 3 ofzo

Musk

Legacy Member
devil zei:
gemoet u deze cooler steken gaat al veel doen aan temp en geluid.
Zalman VF3000F VGA Cooler - Nvidia GTX 480

ofwel een watercooler als je dat buget hebt, ik heb ook een gtx 480 op watercooling ding is zwaar overclockt en word ni warmer dan 50 graden en idle ma een 30

Da's ook erg, dan heb je zo'n dure GPU en dan moet je nog eens €60 opleggen voor een beetje koeling :wtf:

alverman

Legacy Member
Doe de kast eens dicht, zodat je airflow hebt. Zou veel kunnen helpen.

razick_killer

Legacy Member
The Barnacle zei:
Wedden dat alles opgelost is als em de koeler eraf neemt en deftige paste tussen gooit. Dat spul steekt warschijnlijk een beetje scheef ofzo.



yup wss pech dat jij een nog rotter gemonteerd exemplaar in je bezit hebt :p

ik zou het ook eens proberen.

-dawnz-

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Heb ik uw teergeliefde nvidia gekwetst?

als ge zo'n kaart ook koopt :')

dit mijn vriend is belachelijk gedrag en een nog meer belachelijkere opmerking. hij komt hier raad vragen en dit krijgt hij naar zijn hoofd gesmeten.
hou u dwaze opmerkingen voor u als ge niks beter te zegge hebt.

/sigh wat een kindje :ironic:

Yvezzke

Legacy Member
³nd @ hierboven.

Beide producenten maken goei kaarten, maar afbrekende commentaar maakt niks goed.

flyingdutchman

Legacy Member
-dawnz- zei:
dit mijn vriend is belachelijk gedrag en een nog meer belachelijkere opmerking. hij komt hier raad vragen en dit krijgt hij naar zijn hoofd gesmeten.
hou u dwaze opmerkingen voor u als ge niks beter te zegge hebt.

/sigh wat een kindje :ironic:
alsof het iemand interesseert wat gij allemaal te zeggen hebt :ironic:. Ik ben uw vriend niet, ik post wat ik wil en ik ben er niet van gediend dat ge mij op de man aanvalt en mij uitmaakt voor kindje.

Ik maakte een licht synisch grapje dat door bvb. GTXPower prima begrepen werd. De correcte hulp is al meermaals voorgekomen : nieuwe paste, maar best een nieuwe cooler.

Dat gij mensen keihard aanvalt betekend niet dat anderen dat ook doen, lighten up, waarom zoekt ge altijd ruzie...

OT: zoals gezegd:
- nieuwe cooler (De Zalman VF3000 is ook een optie bvb) is wss uw beste kans, maar die kaart is nu eenmaal menes heet.

@Yvezzke:
Ik maakte die opmerking omdat meneer laatst een groot protest topic gemaakt had waarin hij het zich beklaagde dat wij altijd ATI aanraadden. Hij was van mening dat we maar eens Nvidia moesten gaan adviseren om de sleur te doorbreken, ookal was dat totaal niet de goede keuze. In plaats van cijfer materiaal discussieerde meneer door met zijn vuist op tafel te slaan, iets wat hij hier nogmaals tentoonspreidt.

Yvezzke

Legacy Member
En omdat hij in de schelde springt, springt gij derachter aan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan