Warezdude124
Legacy Member
Hallo
Na een hele week te zoemen begaf mn lcdscherm het deze week
Nu nog steeds zoemt het,
standby mode: de pitch van die toon is steeds in hetzelfde patroon, het stopt ook wanneer het standbylichtje van het scherm (dat nog wel werkt) uit gaat.
het lichtje: het gaat nog flikkert zowals het altijd doet in standby mode.
wanneer ik de stekker vd computer erin steek (het beeldsignaal dus), verandert er niets
ook meneus krijg ik niet op het schem
scherm uitgeschakeld: zoem met constante pitch.
Mij lijkt dit een defecte condensator. (of meerdere)
Mijn vraag is nu: is dit te herstellen als ik nog nooit gesoldeerd heb? kheb wel gezien hoe (weet ook waar ik moet op letten, statiche elek enzo) , en mss op internet kan ik ook wel wat tips opzoeken?
Ik heb de monitor al wel opengehad, mr de printplaat kreeg ik niet los, had niet dejuiste schroevendraaier bij de hand. Nu heb ik ook niet gezien hoe dicht bebouwd die printplaat is. Doenbaar qua hittegevoeligheid in het algemeen voor een noob zoals mij?
Of zou ik het laten doen door een hersteller? Dan ben ik meteen +40€ kwijt, en dan heb ik niet eens de garantie dat ik geen nieuw scherm moet kopen.
dus niemand heeft hier een idee van???

Na een hele week te zoemen begaf mn lcdscherm het deze week

Nu nog steeds zoemt het,
standby mode: de pitch van die toon is steeds in hetzelfde patroon, het stopt ook wanneer het standbylichtje van het scherm (dat nog wel werkt) uit gaat.
het lichtje: het gaat nog flikkert zowals het altijd doet in standby mode.
wanneer ik de stekker vd computer erin steek (het beeldsignaal dus), verandert er niets
ook meneus krijg ik niet op het schem
scherm uitgeschakeld: zoem met constante pitch.
Mij lijkt dit een defecte condensator. (of meerdere)
Mijn vraag is nu: is dit te herstellen als ik nog nooit gesoldeerd heb? kheb wel gezien hoe (weet ook waar ik moet op letten, statiche elek enzo) , en mss op internet kan ik ook wel wat tips opzoeken?
Ik heb de monitor al wel opengehad, mr de printplaat kreeg ik niet los, had niet dejuiste schroevendraaier bij de hand. Nu heb ik ook niet gezien hoe dicht bebouwd die printplaat is. Doenbaar qua hittegevoeligheid in het algemeen voor een noob zoals mij?
Of zou ik het laten doen door een hersteller? Dan ben ik meteen +40€ kwijt, en dan heb ik niet eens de garantie dat ik geen nieuw scherm moet kopen.
dus niemand heeft hier een idee van???
