Lenx
Legacy Member
Hoi,
Ik heb het volgende voor:
kheb een telenet mono abonnement met een motorola modem.
Dan een Linksys cable/dsl router naar 3 pc's. Dit heeft een paar jaar goed gewerkt tot op vandaag. Internet komt niet meer door de router. Als ik m'n internet direct in m'n netwerkaart steekt kan ik probleemloos online.
In de statuspagina van m'n router staat de IP van de ISP op 0.0.0.0.0
Op de een of andere manier kan die dus geen internet van die modem vinden. Normaal gezien staan alle instellingen goed, da heb ik al gechecked. Reset van de modem haalt nix uit.
Kheb nu het MAC adres van de router op hetzelfde adres gezet dan de netwerkkaart van m'n pc, voor het geval dat telenet de mac adressen met 00-00-00... blokkeert (is dit mogelijk btw?)
iemand raad? Ik denk niet dat m'n router kapot is want alle lichtjes flikkeren normaal, en er kan wel degelijk een netwerkconnectie mee gemaakt worden.
Ik heb het volgende voor:
kheb een telenet mono abonnement met een motorola modem.
Dan een Linksys cable/dsl router naar 3 pc's. Dit heeft een paar jaar goed gewerkt tot op vandaag. Internet komt niet meer door de router. Als ik m'n internet direct in m'n netwerkaart steekt kan ik probleemloos online.
In de statuspagina van m'n router staat de IP van de ISP op 0.0.0.0.0
Op de een of andere manier kan die dus geen internet van die modem vinden. Normaal gezien staan alle instellingen goed, da heb ik al gechecked. Reset van de modem haalt nix uit.
Kheb nu het MAC adres van de router op hetzelfde adres gezet dan de netwerkkaart van m'n pc, voor het geval dat telenet de mac adressen met 00-00-00... blokkeert (is dit mogelijk btw?)
iemand raad? Ik denk niet dat m'n router kapot is want alle lichtjes flikkeren normaal, en er kan wel degelijk een netwerkconnectie mee gemaakt worden.
