Archief - Laptop gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmos

Legacy Member
Hallo allemaal,

mijn zus zoekt een laptop voor haar studie omdat ze die mee wil nemen naar mensen die meewerken aan een soort scriptie. We hebben hier geen enkele (goeie) staan en den pentiumII laptop is kapot, dus...

Ze heeft hem alleen nodig voor Word (Excel en blablabla) en Internet, dus geen zware toepassingen, dus 2.2 ghz volstaat wel, en goeie gpu's zijn ook niet nodig enzovoort, als hij maar werkt :) , en aangezien een 'zware' laptop niet nodig is en ze er niet veel aan wil uitgeven dacht ik ook aan een tweedehands.

Een van deze twee misschien?>>

1.
Nieuw:
TravelMate 2200
Intel® Celeron® 2.6GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition,
15.4TFT, 256MB RAM (1x256),
40GB HDD, DVD-CDRW, LiIon, 56K modem,
Lan, NO FDD

@ €870

2.
Tweedehands:
Hp omnibook 6000
pentium 3-650 MHZ
14 INCH TFT
256 Mb ram
HD 20 Gb
Cd-rom
Windows 2000pro
Batterij werkende

@ €530 Incl Btw


Welke zouden jullie nemen als beste prijs/kwaliteit verhouding? Ik zeg het nogmaals dat ze geen supersnelle laptop nodig heeft. ;)
(Ze zit nu met een pentiumII 266 mhz desktop op haar kamer met 80mb ram, en voor inet werkt die 'niet echt traag', dus die 650 mhz 2ehands zal volstaan dacht ik zo :unsure: )

Allez ja geef gwn ff jullie mening :p

/LeXuS\

Legacy Member
Als ze hem toch maar voor die dingen nodig heeft ZEKER de tweeden. Die eerste is weggesmeten geld, binnen maand of vier betaal je die prijs voor een nieuwen in de carrefour die dubbel zo goe is.. Dus neem maar laptop 2. (is wel nog duur maja)

Timmos

Legacy Member
ma der is toch wel een heel verschil tss beiden, de ene 650 mhz, den andere 2600...

[Tom]

Legacy Member
/LeXuS\ zei:
Als ze hem toch maar voor die dingen nodig heeft ZEKER de tweeden. Die eerste is weggesmeten geld, binnen maand of vier betaal je die prijs voor een nieuwen in de carrefour die dubbel zo goe is.. Dus neem maar laptop 2. (is wel nog duur maja)
Binnen een maand of 4 is alles goedkoper en beter dan hetgene da ge nu kunt kopen. In de Computer wereld is 4 maand een redelijk lange periode :p

Ik zou dienen 2de toch ni kopen, kost veel te veel voor wat het nog is.

[Tom]

Legacy Member
Timmos zei:
Hallo allemaal,
Welke zouden jullie nemen als beste prijs/kwaliteit verhouding? Ik zeg het nogmaals dat ze geen supersnelle laptop nodig heeft. ;)
(Ze zit nu met een pentiumII 266 mhz desktop op haar kamer met 80mb ram, en voor inet werkt die 'niet echt traag', dus die 650 mhz 2ehands zal volstaan dacht ik zo :unsure: )

Allez ja geef gwn ff jullie mening :p
Ik zou naar een andere 2de hands laptop zoeken. Voor €500 kunt iets beter zoeken dan dien PIII.

edit

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=16970&item=5143559354&rd=1

Ik weet nu wel ni of eBay een goede plaats is om een 2de hands laptop te kopen. Maar ik wil gewoon aan tonen dat € 500 te veel is voor een PIII laptop.

Sander H

Legacy Member
ik zou die eerste nemen, die gaat ook nog langer meekunnen da die 2de (die eigenlijk nu al verouderd is)

Skratz

Legacy Member
die 2e is naar mijn mening veel te duur.
die 1e is ook aan de dure kant, maar van die twee zou ik toch zeker de 1e kiezen.

ruttennicky

Legacy Member
Heb hier een Acer aspire 1520Wlmi, een pracht van een laptop : AMD 64 3000+, 512 Meg RAM, 60 Go HD, Geforce FX 5700 go 128 DDR

Greetz
NIcKY

Nullius

Legacy Member
Waarom geen Centrino kiezen ?
Voor 945€ heb je een Dell Inspiron 510m met degelijke specs voor tekstverwerking enzo.
Dan moet je zus niet met een adapter sleuren en kan ze uren werken op batterij :)

Laat die tweedehandse maar al liggen ... zeker niet aan te raden.
Misschien ergens een tweedehandse Centrino zoeken ?
Het gaat echt een voordeel zijn en voor 800€ zou je toch zeker een goeie tweedehandse op de kop kunnen tikken ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan