Archief - lagg met poker (25$ reward)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nunji

Legacy Member
Hoi,

aangezien ik mijn brood verdien met poker zit ik momenteel wel met een probleem. Ik speel normaal gemiddeld 40 tafels op pokerstars.com. Maar sinds de laatste tijd draait 40 tafels totaal niet meer soepel en heb ik zo constant lagstootjes en mijn CPU die soms van 5%-10% naar 30% peaked. Ik dacht vroeger dat dit misschien aan men RAM lag aangezien ik maar 2GB DDR2 had en men fysiek geheuge altijd op 80% stond tijdens mijn spel. Ik heb dan zon kingston valueram setje (4GB) gekocht van 800Mhz maar sinds ik dat er heb ingestoken is het alleen nog verslechterd. Nu kan ik amper 18 tafels spelen of ik zit hier al helemaal te laggen. Heb vandaag dan terug die oude 2GB set ingestoken en dat ging al beetje beter.

Maar ik wil dat die lagg volledig weg is, ik weet ook niet vanwaar het juist komt maar mijn PC specs zouden toch genoeg moeten zijn om deftig 50tafels aan te kunnen.

Kheb ook al bijna alle tweaks gedaan van Guide * Windows 7 Ultimate Tweaks & Utilities * gedaan in de hoop da da wa ging helpen, maar helaas.

mobo: MSI P43T-C51
vga: Asus Geforce ENGTS250
cpu: Intel quad Q8400 @ 2.66Ghz
HD: Crucial m4 SSD 60GB
RAM: momenteel zit er 2GB Corsair 667mhz (denk ik) in maar heb hier nog 4GB Valueram van kingston ook 800mhz liggen, maar daar mee is het alleen slechter
OS: Windows 7 Ultimate 64bit

Ik wil dat hier toch kunnen oplossen dus de eerste persoon die mijn probleem kan oplossen stuur ik 25$ op voor de moeite.

alvast bedankt

Nooby4Ever

Legacy Member
misschien eens formateren ? Firmwire van de ssd updaten?

edit: dit zijn algemene tips

alverman

Legacy Member
Je cpu en/of je graka lichtes oc'en en eens memtest doen met die kingston latjes.

Edit : ik denk dat het wss aan je mobo zal liggen, aan je geheugencontroller, memtest zal het uitwijzen.

nunji

Legacy Member
@Nooby4ever: Is net nieuwe format, en heb al 3 verschillende windows OS'en geprobeerd.

@alverman: aan graka gaat het niet liggen denk ik, maar kwil wel mijn cpu lichtjes oc'en. Heeft er iemand een guide hiervoor ofzo van wat ik precies in men bios moet veranderen? Nooit eerder gedaan.

@coolboy: Allemaal gedaan maar het meeste stond al up to date/goed

GaMe®

Legacy Member
Misschien ligt het gewoon aan uwe client. Pokerstars eens volledig uninstallen, directories verwijderen en clean install doen.

Gebruikt ge Hold'em Manager en/of andere pokersoftware terwijl ge speelt? Misschien veroorzaakt uw database of software die lag?

Groovalicious

Legacy Member
Ik veronderstel dat je tracker hebt opstaan? HEM of Pokertracker?
Als de database echt groot wordt is het normaal dat alles trager gaat...

Deze opties anders eens proberen: Klik

ALs je geen tracker hebt opstaan heb ik niks gezegd :)

nunji

Legacy Member
GaMe® zei:
Misschien ligt het gewoon aan uwe client. Pokerstars eens volledig uninstallen, directories verwijderen en clean install doen.

Dacht ik ook eerst, al geprobeerd, no help.

GaMe® zei:
Gebruikt ge Hold'em Manager en/of andere pokersoftware terwijl ge speelt? Misschien veroorzaakt uw database of software die lag?
Jep, maar men database is niet zo groot hoor, enkel augustus en september dat erin steekt. Als ik naar men processen kijk is vooral pokerstars dat zo peaked in CPU %. Ik gebruik ook tableninja en als ik da uitzet zie ik wel al een heuse verandering in performance, maar de lagg is toch nog niet weg, maarja, kga niet spelen zonder dat programma.

@exit: ben nu malwarebytes scan aant doen
edit: no malicious items were found

PS: alsk realtemp open dan zie ik mijn corespeed meestal tussen 2507Mhz en 2637Mhz maar soms verspringt da naar lager tot zelfs 20xxMhz soms. Da zou toch veel stabieler moeten zijn? Volgens mij is dit CPU Throttle? Vriend van me zei al eens dat ik cpu throttle moest afzetten in BIOS, maar vond dat echt nergens.

Ben ook dernet effe in bios gegaan om men CPU te probere overclocke maar ik vond dat algemeen ding niet waar je naar Manual moet veranderen zodat je je voltages,cpuspeed,en dergelijke kunt aanpassen

xeLr

Legacy Member
nunji zei:
PS: alsk realtemp open dan zie ik mijn corespeed meestal tussen 2507Mhz en 2637Mhz maar soms verspringt da naar lager tot zelfs 20xxMhz soms. Da zou toch veel stabieler moeten zijn? Volgens mij is dit CPU Throttle? Vriend van me zei al eens dat ik cpu throttle moest afzetten in BIOS, maar vond dat echt nergens.

Noemt speedstepping

SXe

Legacy Member
Wat ik ga zeggen is heel onwaarschijnlijk, maar kan wel aan uw probleem liggen.

Heb je nog genoeg ruimte op je HDD/SSD? Als uw HDD/SSD bomvol staat begint uw RAM te "swappen". Hierdoor vertraagt uw pc enorm, dus kijk is hoeveel Gb je nog vrij hebt.

MaximV

Legacy Member
Met CCleaner register herstellen en cache cleanen van uw browser.

Exit

Legacy Member
SXe zei:
Wat ik ga zeggen is heel onwaarschijnlijk, maar kan wel aan uw probleem liggen.

Heb je nog genoeg ruimte op je HDD/SSD? Als uw HDD/SSD bomvol staat begint uw RAM te "swappen". Hierdoor vertraagt uw pc enorm, dus kijk is hoeveel Gb je nog vrij hebt.


als de hdd volstaat begint uw ram NIET te swappen
als de ram vol komt zal die gaan swappen naar de hdd
als de hdd dan te vol zit is er geen plaats om te swappen en zal je errors krijgen. (low memory enzo)

swappen van ram naar de hdd om plaats te maken in de ram om de huidige progs te draaien ga je inderdaad zeker merken.
hdd is vele malen trager dan ram

MaximV zei:
Met CCleaner register herstellen en cache cleanen van uw browser.

is al gemeld geweest

nunji

Legacy Member
bon, niets werkt. Dan zit er nix anders op dan nieuwe pc te kopen i guess. Zou er iemand zo vriendelijk wille zijn om mij een mobo/cpu/ram setje aanraden? Men gfx kaart ga ik gewoon houden aangezien ik geen zware games speel ofzo. Moet ook in midtower(of hoe je het ook noemt) passen. Liefst op forcom.be maar mag eender welke site zijn hoor. Op Azerty hebk ook all in one pc's gezien voor 500euro ofzo, dno of die goed zijn?

AZERTY Metis I005W @ Azerty

AZERTY Pan A005W @ Azerty

deze 2 bijvoorbeeld, extra pc zou wel handig zijn ook, kank dezen brol in een ander appartement zetten alsk ni thuis ben

Ryz1989

Legacy Member
ik ga eens een probleem aanwijzen dat nog niemand vermeld heeft ligt het niet aan je internet connectie? :p

nunji

Legacy Member
dan zou da ni super soepel gaan met maar 16tafels open maar wel ineens laggen bij +30 tafels, ofwel? Kzit wel met een powerline van telenet maar da zou toch geen probleem moete geven imo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan