Archief - Lag in games by afspelen youtube

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Iphigeneia

Legacy Member
Beste,

Sinds kort hier updates gedaan ivm internet / pc's.

Nu draaien hier 2 pc's via netwerk op dommel internet cityline vdsl2. Netwerk bestaat uit modem dommel D-Link switch 100mb/s.

Wanneer wij beide bijvoorbeel: Wow + MW2 + youtube aan het gebruiken zijn heeft diegene die youtube gebruikt lag. De andere wel een verhoging van ms maar niet dat het te merken is. Verder is er ook een fps drop dat het niet normaal is, bijna gehalveerd. Ik heb een hd5770 en vriendin een hd5760 beide 1gb ddr5.

Is het de hdcontent die het de gpu moeilijk maakt?

Of kan het zo zijn dat de swicth van D-Link niet sterk genoeg is? Of is het hier gewoon een inet probleem (terwijl wij toch een speedtest van 13mb down hebben en 1 mb up). En zou een 1gb switch hier uitkomst bieden?

Beide systemen draaien win7 ultimate x64 en beide zijn toch redelijk nieuw.

Iemand een idee, alvast bedankt

GTXpower

Legacy Member
lag op youtube.. Gewoon trage laadtijd of echt stotterend scherm?

Iphigeneia

Legacy Member
GTXpower zei:
lag op youtube.. Gewoon trage laadtijd of echt stotterend scherm?

Nee geen lag in youtube (dus deze laad netjes) maar lag ingame. Bijvoorbeeld fps drop van 120 --> 30 fps.

Redraptorx

Legacy Member
als je denkt dat je modem niet genoeg signaal uitzend, probeer dan eens een van de twee of allebei rechtstreeks op je modem te steken met een utp kabel?

Iphigeneia

Legacy Member
Redraptorx zei:
als je denkt dat je modem niet genoeg signaal uitzend, probeer dan eens een van de twee of allebei rechtstreeks op je modem te steken met een utp kabel?

Zoals al aangegeven signaal van modem is goed. Ook via speedmeter etc goede snelheden.

toch even geprobeerd, zelfde probleem.

Even voor de info compleet te maken:

I5-2500k
4gb hyper-X ddr3
hd5770 1gb ddr5

Dit moet makkelijk hd materiaal vlot kunnen spelen neem ik aan incl iets anders of ben ik nu helemaal zot?

GTXpower

Legacy Member
^hmm kzou eerder denken da het de hdd is idd, wa doe da hddlichtje als ge da allemaal door elkaar doet? Als da constant blijft branden wanneer de lag opkomt is het van de hdd

Pc is zeker straf genoeg voor hd films! geen probleem

Iphigeneia

Legacy Member
GTXpower zei:
^hmm kzou eerder denken da het de hdd is idd, wa doe da hddlichtje als ge da allemaal door elkaar doet? Als da constant blijft branden wanneer de lag opkomt is het van de hdd

Pc is zeker straf genoeg voor hd films! geen probleem

Kraken heh, als een idioot. Maar heb al een hd scan gedaan volledig en gaf geen meldingen ook is health status ok. (is trouwens een 7200 rpm).

Mvg,

EDIT: En dan zou het toch op mijn vriendin haar pc niet hetzelfde mogen zijn.

Nielsvds

Legacy Member
Bekijk mijn antwoord in dit topic voor het youtube probleem.

Hoeveel netwerkkabels zijn er verbonden met die switch? Want ik heb ook een switch aangesloten op de b-box 2 (sagem vdsl 2 modem met andere naam) en wanneer ik 4 vd 5 netwerkpoorten ingebruik nam, had ik last van traag internet. Bij mij beïnvloede het vooral mijn snelheid van het aangesloten access point. Nadat ik het access point van de switch gewoon aansloot op b-box 2 had ik geen last.

vinteg

Legacy Member
lage fps en hdd die kraakt = te veel ram in gebruik waardoor hij de hdd als swap gaat gebruiken.

youtube en gamen tegelijk kan moordend zijn als je gpu versnelling voor flash ingeschakeld is.

Iphigeneia

Legacy Member
Nielsvds zei:
Hoeveel netwerkkabels zijn er verbonden met die switch? Want ik heb ook een switch aangesloten op de b-box 2 (sagem vdsl 2 modem met andere naam) en wanneer ik 4 vd 5 netwerkpoorten ingebruik nam, had ik last van traag internet. Bij mij beïnvloede het vooral mijn snelheid van het aangesloten access point. Nadat ik het access point van de switch gewoon aansloot op b-box 2 had ik geen last.

De switch is 5 poorts en 4 poorten bezet 2 pc's 1 ingang en 1 naar mediaplayer.

vinteg zei:
lage fps en hdd die kraakt = te veel ram in gebruik waardoor hij de hdd als swap gaat gebruiken.

youtube en gamen tegelijk kan moordend zijn als je gpu versnelling voor flash ingeschakeld is.

@ eerste: Dus maw ik heb te weinig ddr3?

@ tweede: Kan ik dit uitschakelen en wat voor effect heeft dit?

Moloch

Legacy Member
rechtsklik op een youtube filmke, ga naar instellingen, en doet da vinkske weg van hardwareversnelling

Nielsvds

Legacy Member
Ik zou je mediaspeler verdenken. Probeer deze eens op de sagem aan te sluiten in plaats van op de switch.

Musk

Legacy Member
ah ja, in dat geval geloof ik dat je gpu lagged hoor. Zoals hierboven gezegd, hardwareversnelling uitzetten.

Lagniau

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Dual screen setup dus een lekker muziekje tijdens het spelen kan geen kwaad heh =).

Waarom dan wat liedjes 'opslaan' en afspelen via media player, winamp, itunes, ... Maar zou volgens mij geen probleem mogen hebben zè..

Ik deed da altijd via Steam > web browser op youtube toen de nieuwe hit van rihanna er was xD en had geen lag .. ;)

Grtz

Iphigeneia

Legacy Member
Dan heb je nog altijd dat je geen leuke beelden ziet wanneer je even moet wachten ;=) En om nu elk liedje van youtube te downloaden + video en dat op te slaan lijkt me geen goed idee.

Maar heb de hardware versnelling uitgezet. Maar wie doet nu die berekening? de cpu?

vinteg

Legacy Member
ja...maar dat zal minder impact hebben dan dat je het door de gpu laat doen

Iphigeneia

Legacy Member
vinteg zei:
ja...maar dat zal minder impact hebben dan dat je het door de gpu laat doen

Wacht even, mijn pc zou dit probleem loos moeten doen (mijn oude athlon II x4 620 deed dit zonder probleem incl de boven genoemde hd5770 en 4 gb geheugen). Maar mijn nieuwe systeem kan dit niet?

Ik bedoel je upgrade toch niet om daarna dingen anders moeten doen omdat om de 1 of andere reden het allemaal niet lukt. =(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan