Archief - L2 cache probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
:wtf:


Wederom:


Ik kan afleiden uit uw comments dat ge het probleem niet gaat kunnen oplossen. Breng hem binnen.

mdgf

Legacy Member
OEM is een term voor producten die gemaakt zijn voor merken (dell, hp, ...) dat heeft niet persé iets te maken met een hdd.

Als je echt twee schijven hebt zitten, haal de eerste eruit (fysiek afkoppelen, niet softwarematig) en boot met windows dvd + de tweede schijf en installeer daar windows (of een ander besturingssysteem) op, dan verlies je wel alles die op de schijf staat!.

Je kunt niet zomaar opstarten van een tweede harde schijf zonder dat daar een OS op staat.

Pedroo

Legacy Member
Van waar bent ge in Antwerpen? Als het dicht bij de deur is, wil ik gerust even kijken, alvorens je hem binnen doet (wat je gwn veel geld gaat kosten)

Lord Kveldulv

Legacy Member
Het is blijkbaar een Dell. Nog onder garantie?
Run die diagnostics. Kijk naar eventuele foutcodes en noteer die. Noteer ook uw service tag. Staat op een sticker op de case, of desnoods in de bios als de sticker verdwenen is. Ga naar de Dell website en zoek de garantie pagina's op. Je kan bellen of chatten. Ze praten u door een aantal testen en dan beslissen ze wat er moet gebeuren.
Normaal gezien kan je buiten garantie hen ook bellen of chatten, behalve dat ze u dan een offerte zullen maken om te herstellen of wisselstukken op te sturen (heb ik als reseller ondervonden, weet niet of ze voor end users ook zo vlot zijn).

Als je hem binnen doet in een pcshop dan gaan die hetzelfde doen en wellicht nog een uurloon voor aanrekenen. Is hij buiten garantie dan kunnen ze eens proberen de cpu te vervangen en eventueel een paar andere losse onderdelen. Maar moederbord en psu al niet en als dat niet lukt dan is het afgelopen.

Rasulchik

Legacy Member
Het is al lander niet onder de garantie.
Ik heb een HDD weg gedaan, en probeerde op de OEM windows te installeren. Dat lukte niet. windows ziet geen schijf. Probeerde aan te duiden lukte toch niet. Daarom was mijn vraag of het mogelijk is. Als HDD kapot is, is het niet erg, kan gebeuren. Ik was gewoon verrast met L2 cache. nooit gehoord nooit gezien. jullie blijkbaar ook niet. Ik zal vanavond proberen op de oem te installeren.

Pedroo zei:
Van waar bent ge in Antwerpen? Als het dicht bij de deur is, wil ik gerust even kijken, alvorens je hem binnen doet (wat je gwn veel geld gaat kosten)
.

ik woon aan de hoogstraat in Antw.
Ergens binnen brengen zal ik even uitstellen. )))

Pedroo

Legacy Member
Rasulchik zei:
.

ik woon aan de hoogstraat in Antw.
Ergens binnen brengen zal ik even uitstellen. )))

Oei oei, das mss wa ver :/ dacht dat je mss van schoten of merksem ofzo was...

Rasulchik

Legacy Member
dus, ik heb zitten proberen op de andere hdd win te installeren maar dat lukte mij niet.
Oem hdd wordt als boot X herkend. als ik op hem klik, komt de volgende.
No device driver were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers.

sneax

Legacy Member
Laat er iemand anders naar kijken (of pruts verder, uiteindelijk zult ge het wel vinden, op zo een manier leert ge veel bij maar ge verliest wel veel tijd ook).

Rasulchik

Legacy Member
sneax zei:
Laat er iemand anders naar kijken (of pruts verder, uiteindelijk zult ge het wel vinden, op zo een manier leert ge veel bij maar ge verliest wel veel tijd ook).

Dank u, het was echt een goede raad )))).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan