Archief - Kan een antec sonata dit trekken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lotter.be

Legacy Member
Kan een Antec Sonata 380 Wat het volgende systeem trekken?

tis voor ne maat van mij :

AMD 64 4000
Corsair Twinx 1024MB(2*512) DDR400 64MX64 CAS2, Matched
NEC3500 dvd-rw
asus dvd
maxtor 200 gig
MSI 6800Ultra
MSI K8N NEO2 platinum

anders zou hij eventueel voor een Thermaltake Tsunami case en Thermaltake 480Wat PSU gaan.

Davion

Legacy Member
ja

zelf heb ik config 1 uit sig daar in zitten, trekt t met gemak

lotter.be

Legacy Member
dit is wel nog een paar trapjes hoger he davion, vind je niet? :unsure:

Mr. M

Legacy Member
jep tis nog wa hoger ma die trekt da wel ze :)
en stel da ze het ni trekt, dan koopte een nieuwe voeding he, als ge zo'n config kunt kope kan er daarna nog wel een extra voeding af ook (ma het gaat ni nodig zijn ze :))

lotter.be

Legacy Member
tis te hopen da da daar nie allemaal ontploft ofzo he... :unsure:

PJ_9911

Legacy Member
kweni wih :p, kzou toch maar zeker voor onzeker pakken en die 480 watt erin steken, aangezien ze voor de 6800 480 watt aanraden

Alcatrazz

Legacy Member
pak maar een voeding van 480 ofzo.
ik heb een antec smartblue van 350Watt, en das normaal genoeg om mijn systeem te trekke, ma toch zijn mijn voltlijne ondermaats, zeker mijn 3.3V geeft veel te weinig, 't is echt ni leuk om ne nieuwe pc te hebbe en dan te zien da uw voeding het ni aankan.
ook omda da een mooi systeemke is, en em later mss nog wa zal upgrade radek u zeker aan om een 480watt voedingske te neme, ipv die 380.
Ma das maar mijn mening...

Alcatrazz

Legacy Member
ik heb een Antec 350W om ne 3200+, zelfde dvd-rw, evenveel ram en ne 6800GT te trekke, en hij krijgt da ni deftig getrokke, doe wa ge wilt maar ik raad het u af om toch nog voor die Sonata te kieze.
Antec zou normaal een deftig merk moete zijn, maar ikzelf ondervind daar toch maar bitter weinig van ze :s

lotter.be

Legacy Member
ik zal hem maar die 480 wat aanraden.
heeft tog geld genoeg. (nu tog nog :crazy: :) )

Davion

Legacy Member
@Alcatrazz: omdat JIJ er problemen mee hebt is Antec ineens zeer slecht ?, ikzelf heb volgend systeem:

A64 3200+ CH
512Mb Corsair C2
ASUS K8V
9800XT
DVD-ROM
CD-RW (beiden Plextor)
Floppy
160Gb Maxtor...

bovendien heb ik een CCFL (blauw) en een Fancontroller met 4*120mm'ers...

als ik mijn fans vollenbak openzet en men CCFL aan krijg ik dit van mijne Sonata

3.3= 3.296
5 = 4.996/4.999
12 = 11.86

die 12 is normaal die zakt bij iedere voeding wat in hoor...

hoeveel is u +3.3 als ki mag vragen ?, een beetje zakken kan geen kwaad hoor :)

Ook nog: Meet ook u voltlijnen eens uit op een MOLEX, de reading die je krijgt in SpeedFan/MBM/ASUSProbe/ etc.. zijn allemaal afkomstig van een chip op het moederbord...

zo heb ik bovenstaande voltages in AsusProbe, maar als ik op mijn Molex meet heb ik perfect 5.05V en 12.03V...

Flash ook je moederbord naar de laatste BIOS en ziet dat ge de laatste versie van al u uitleesprogramma's gebruikt...
Soms kan het gewoon ook handiger en bovendien juister zijn om er de multimeter bij te nemen :)

Davion

Legacy Member
1 als outtake
1 als intake
1 die schuin in de kast ligt die op men radeon blaast
1 80mm die 'hangt' in de case die op northy/radeon blaast....

Alcatrazz

Legacy Member
@ Davion, ik heb nooit gezegd da Antec niet goed in het algemeen is he, ik heb enkel gezegd da IK er weinig van merk, en da ze bij mij ondermaats is.
En ja, die voltages, neem nu da die ni juist zijn weergegeven door AsusProbe, dan nog, da maakt niks uit he, het zijn ni die waarden die me dwarszitten, maar als ik opeens strepen krijg op mijn scherm, en nu zelfs mijne pc enkel nog "NO SIGNAL" geeft, da zegt voor mij toch wel genoeg over mijn voltages.
Die worde dus al dan niet verkeerd weergegeven, maar ze zijn gewoon daadwerkelijk veel te laag....
Het heeft dus ni veel zin om al men voltages me ne multimeter te gaan nameten.
btw, kijk in mijne thread over "No Signal"

Gamedude

Legacy Member
Hmm ben dus ook aan het rondzien voor een case met deftige voeding, kan deze case: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100023

het volgende systeem aan? :

Amd Athlon 3500+
Geforce 6800GT
Corsair 1024 mb DDR RAM pc 3200 valueselect
ASUS K8V
Floppy
DVD RW NEC
DVD Liteon
Maxtor 120 gig

wellicht niet? :(

apa

Legacy Member
Alcatrazz zei:
ik heb een Antec 350W om ne 3200+, zelfde dvd-rw, evenveel ram en ne 6800GT te trekke, en hij krijgt da ni deftig getrokke, doe wa ge wilt maar ik raad het u af om toch nog voor die Sonata te kieze.
Antec zou normaal een deftig merk moete zijn, maar ikzelf ondervind daar toch maar bitter weinig van ze :s

Ik neem aan dat dat de standaard PSU (SmartPower 350) is die meekwam met je LANBOY case?

Zoja, dan kan je in de specs van jouw PSU zien dat die volgende maximale outputs heeft voor je 3 voltlijnen:

  • 3,3 Volt: 28 A (92,4 Watt)
  • 5 Volt: 35 A (175 Watt)
  • 12 Volt: 16 A (192 Watt)

In de specs van de TruePower 380 Watt kan je volgende maxima zien:

  • 3,3 Volt: 28 A (92,4 Watt)
  • 5 Volt: 35 A (175 Watt)
  • 12 Volt: 24 A (288 Watt)

Zoals je ziet verschillen beiden enkel in de 12V rail... De TruePower heeft namelijk een afzonderlijke rail voor die lijn wat verklaart waarom die zoveel vermogen kan leveren. Als je nu ook weet dat de meeste van je componenten de 12V rail belasten, dan begrijp je waarom je met een TruePower stabieler kan draaien dan met een SmartPower...

Dat gezegd zijnde is een 6800 kaart inderdaad een zware stroomvreter... Dus als het binnen het budget past, dan zou ik eerder gaan voor een zwaardere variant. Echter zou ik binnen de gekende high-end merken blijven zoals Antec en Enermax.

ComputerVISTA

Legacy Member
wat is eigenlijk het verschil tussen al die types power: truepower, smartpower en op mijn thermaltke 480 staat dan weer purepower. Met wat kan ik die purepower dan vergelijken.

daar hierboven het verschil al uitgelegd is tussen true en smart

***ARF***

Legacy Member
hier sonata
prescot 3.4Gig
1Gig ram
3HD'S
dvd-writer
cd-writer
leadtek 6800GT
audigy

trekt het op het gemakske
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan