Archief - kaart vervangen - directx probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElGargamel

Legacy Member
Ik heb hier thuis op mijn oude pc 533mhz, 384 ram en een ati rage 128 kaart.

Ik was van plan warcraft 3 en tft hierop te installeren, mr ik heb eerst die videokaart vervangen door mijn oude geforce 4 mx.

Ik uninstall de oude drivers, vervang de kaart, installeer de nieuwe drivers, installeer directx 9, installeer war3 en tft.

Ik wil het spel dan starten en elke keer krijg het bericht "unable to initialize directx , make sure you have directx 8.1 or higher installed, etc...."

Ik heb nvidia drivers opnieuw geinstalleerd, directx verwijderd en opnieuw geinstalleerd, pc vele keren opnieuw opgestart.

Maar het bericht blijft komen.

Aan wat kan dit liggen en hoe los ik dit het beste op.
Mijn laatste poging zou gewoon zijn ne format.

*edit*

Ik ben nogal ongeduldig van aard, dus ik heb een format gedaan maar het probleem blijft zich voordoen

i386dx

Legacy Member
Een Geforce 4 MX is een Directx7-kaart. Kan het niet zijn dat het spel enkel werkt met Dx8-hardware?

//edit; kheb eens gekeken naar de min-systeemeisen van Warcraft, blijkbaar moet het spel al werken met een Dx6-kaart. Een Gf4MX moet dus voldoen...

finn

Legacy Member
nope ge kunt evengoed warcraft spelen mé nen mx, die kaarten zijn ook compatibel met direct x 8 en 9 alleen is er wel gene support voor de extras die 8 en 9 met zich meebrengen. De kaart zal er echter wel mee werken. Momenteel zit hier in m'n pc even een geforce2 mx 440, omdat mijnen ti 4200 128mb ddr van msi verkocht is. En dat in afwachting van GT 6600.
En kan er evengoed games als Warcraft III TFT mé draaien.

Installeer da spel eens opnieuw, en btw die vragen toch om directx 8 ofzu te installeren als dat er nog niet opstond bij installatie van warcraft. Heb je het op die manier geinstalled?

ElGargamel

Legacy Member
Inderdaad, ik heb dan ook een keer directx geinstalleerd vanop de cd. Maar dat wou nog steeds niet werken.

Voor ik directx installeerde kon ik de promotiefilmpjes niet bekijken, achteraf na de installatie (vanop de cd of van internet) kon ik dit wel, maar het spel opstarten ging nog steeds niet.

Ik heb daarstraks dxdiag opgestart en een aantal testen uitgevoerd.
Directdraw test verliep vlekkeloos
Direct3D test faalde bij elke poging.

Vanop de site van blizzard kan je ook een soort van videotest downloaden en die werkte ook niet.

*edit*
het spel heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd.

Ik heb net van graka veranderd (terug de oude rage 128) en alles verloopt vlekkeloos, natuurlijk is mijn gfx van veel lagere kwaliteit.

Zou het niet kunnen dat mijn mobo die geforce 4 mx niet aankan? Het is een pc uit 2000.

Exit

Legacy Member
mobo moet da aankunnen, welk mobo hebt ge?
install eens de dx8 ipv den 9 ... welke dx versie staat erop de cd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan