Archief - is het waard om graka up te graden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

embraced_one

Legacy Member
hallo, ik heb nu een Geforce fx 5600 in mijn pc zitte, ik zou die graag willen vervangen door een betere graka, maar ik heb wel niet echt direct 400-500 euro ter beschikking :p

nu vroeg ik me af is het waard om die up te graden naar een 9800xt van ati of een FX 5950 van nivdia of een andere betere kaart die in diezelfde prijsklasse zit??of zouk beter wachten tot de prijzen dalen en dan de volgende reeks aanschaffen :)

Wover

Legacy Member
ik vind dat er tegenwoordig op dit forum veel te veel naar 3dmarks wordt gekeken enz.

Mijn r9600pro kan CS Source op hoogste graphics zonder problemen aan, maar ik heb wel maar 1337 3dmark2005 punten... moet ik daarom een nieuwe graka kopen? Ik ben zeer tevreden over die kaart en ik denk dat dat het belangrijkste is. Ben jij tevreden met wat je krijgt van performance in je games, dan moet je geen nieuwe kopen, anders wel.

wss zullen de volgende posters weer afkomen met "in 3dmark haalt die kaart 2000 punten meer" ofzo...

tot hiertoe mijn mening :p

embraced_one

Legacy Member
mja tis nu nie van da ze, dak wellicht wil overschakelen, maar in verschillende games heb af en toe haperingen en moek al naar medium/low detail gaan(nfsu 2, half life 2, x2: the threat, etc).en i kdenk dat de 9600 wel nog stukske beter was dan de 5600 :) spijtig genoeg had ik da nie door toen ik hem kocht :(

thx voor de reply ivm me die 6600gt, kzal eens wat rond gaan zoeken ivm met die kaart qua kwaliteit tegen over de rest :)

als er nog mensen suggesties hebben, mogen ze het altijd posten ;)

embraced_one

Legacy Member
ok stomme vraag, pci-express gaat da op agp slot, of is da iets compleet niefs :crazy:

*me noob* :)

azer

Legacy Member
ik heb deze week mijn Geforce FX5600 vervangen door een MSI 6600GT AGP en het verschil is meer dan redelijk te noemen

bewijs:
met fx5600 http://users.telenet.be/Thomas/NFSU2/A3.Wide.JPG
met 6600GT http://users.telenet.be/Thomas/NFSU2/Update/A3__.JPG

Doom3, HL2, Call of Duty, Nfsu2,... kan ik nu allemaal op high detail draaien en da draait vlot, tegenover met de fx5600 maar medium en dan nog soms schokken en hakkelen

ik vind het alleszinds een goede investering (+-230€), en ge kunt weer een paar jaar verder

apriliars50

Legacy Member
babaar zei:
en anders nen 6800 LE voor € 209 bij www.forcom.be

die presteert +- gelijk aan de 6600gt en is optimaler om te oc'en

Mja nen 6600GT is standaard toch nog iets beter ze, ma als ge natuurlijk de chance hebt da ge uwe 6800LE zijn pipes kunt unlocken :eek:

embraced_one

Legacy Member
mja overclocken zie ge me toch nie direct doen om eerlijk te zijn, dus kzal dan maar beter den 6600gt pakken ??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan