Archief - Irql_not_less_or_equal ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BuYcKi

Legacy Member
Haaiz,

Als ik een nieuwe installatie van xp wil doen krijg ik de volgende fout : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL .
Weet iemand wat ik hier kan aan doen ?
Heb de laatste bios updates gedaan en al ...
Systeem Specs :
AMD K6-2 450mhz
Packerd Bell Mobo ( FR520 )
2 x 64mb geheugen ( PC100 )
2.1 GH Harde Schijf van Maxtor
Laat zo vlug mogelijk iets weten, is voor nen maat .

De Leute
BuYcKi

BraveHeart

Legacy Member
OS probleem.

Windows XP Home/Pro slipstreamen met SP2, dat lost het STOPfouten gespam op.
Sinds SP2 is het stil op de STOPlichten snelweg, nog nergens geflitst (mijn hardware toch niet).

Slipstreamen doe je met nLite (zie operating systems -> Windows OS forum).

Burny

Legacy Member
Driver probleem.

Kijk is welk bestand er vermeld wordt. Daaruit kan je afleiden welke driver het probleem veroorzaakt.

BuYcKi

Legacy Member
BraveHeart zei:
OS probleem.

Windows XP Home/Pro slipstreamen met SP2, dat lost het STOPfouten gespam op.
Sinds SP2 is het stil op de STOPlichten snelweg, nog nergens geflitst (mijn hardware toch niet).

Slipstreamen doe je met nLite (zie operating systems -> Windows OS forum).

hoe bedoel je dan ???
ik kan toch niet voor er een windows op mijn pc staat dat instaleren ???

BuYcKi

Legacy Member
Burny zei:
Driver probleem.

Kijk is welk bestand er vermeld wordt. Daaruit kan je afleiden welke driver het probleem veroorzaakt.

staat nog niets op dus kan ook aan geen driver liggen

wxphe

Legacy Member
buycki zei:
staat nog niets op dus kan ook aan geen driver liggen

Heb eventjes gegoogled en ben te weten gekomen dat het aan een of andere driver ligt of aan hardware, meer is er niet over te vinden.

link

BuYcKi

Legacy Member
wxphe zei:
Heb eventjes gegoogled en ben te weten gekomen dat het aan een of andere driver ligt of aan hardware, meer is er niet over te vinden.

link

dat is voor windows 2000 :s

cherouke

Legacy Member
Is toch ram probleem hoor denk ik, heb het ook al voor gehad.

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
kdenk dat verstandiger is W98SE te draaien op dat systeem ;)

BuYcKi

Legacy Member
weet niemand hoe het komt ??
ik start op van de windows xp cd-rom met sp1a geintegreerd,
volg alle stappen (schijf partitioneren en al), hij formateert en kopieert de bestanden,
hij start opnieuw op en ik krijg dan de foutmelding

Mr. M

Legacy Member
ik zou op dat systeem toch ook geen win xp zetten
ik dacht da ge toch zeker 256 MB ram nodig had daarvoor (jaja staat op de doos 128, ma bij win 3.11 stond ook 4 MB en da draaide pas e beke goe vanaf 16)

nu ja ge doet er u goesting mee natuurlijk

en ik gok ook op het ram trouwens die de fout genereerd

en btw win xp = win 2000 met meer extras (dus ietkes zwaarder) ma alles werkt normaal gezien op mekaar of toch bijna alles

wxphe

Legacy Member
buycki zei:
weet niemand hoe het komt ??
ik start op van de windows xp cd-rom met sp1a geintegreerd,
volg alle stappen (schijf partitioneren en al), hij formateert en kopieert de bestanden,
hij start opnieuw op en ik krijg dan de foutmelding

Stond er eerst win 98 of millenium op?? => Klik hier

Anders kijk hier => 2de optie

Tzal dus zoiezo met je hardware te maken hebben .

edit:
Stop error 0x0000000A (Stop 0x0A) indicates that there was an attempt in kernel mode to touch pageable memory at too high a process internal request level (IRQL). Typically, this error occurs when a driver uses an incorrect memory address. Other possible causes of this error are an incompatible device driver, a general hardware problem, and incompatible software

Neuskeutel

Legacy Member
Installeer toch maar win98 ofzo op zo'n systeem.
128MB ram is echt wel hét minimum voor XP.
En dan nog een harde schijf van 2 gig, diene gast houdt maar 500 MB over ofzo als winXP+office geinstallerd is.

Met da pc'ke zit ge net op de absolute minimum specs voor winXP dus ik zou het er niet op zetten, het zal misschien draaien maar of het stabiel en snel gaat zijn is een andere vraag...

Mr. M

Legacy Member
Neuskeutel zei:
Installeer toch maar win98 ofzo op zo'n systeem.
128MB ram is echt wel hét minimum voor XP.
En dan nog een harde schijf van 2 gig, diene gast houdt maar 500 MB over ofzo als winXP+office geinstallerd is.

Met da pc'ke zit ge net op de absolute minimum specs voor winXP dus ik zou het er niet op zetten, het zal misschien draaien maar of het stabiel en snel gaat zijn is een andere vraag...
ja idd
DOM idee imo

win 2000 valt zowiso ook weg, al werkt dat wel met 128 MB ram, veel te traag en neemt ook veel in

win 98SE idd, win ME raad k af, dikke bucht

BuYcKi

Legacy Member
wxphe zei:
Stond er eerst win 98 of millenium op?? => Klik hier

Anders kijk hier => 2de optie

Tzal dus zoiezo met je hardware te maken hebben .

edit:
Stop error 0x0000000A (Stop 0x0A) indicates that there was an attempt in kernel mode to touch pageable memory at too high a process internal request level (IRQL). Typically, this error occurs when a driver uses an incorrect memory address. Other possible causes of this error are an incompatible device driver, a general hardware problem, and incompatible software

op deze site van microsoft http://support.microsoft.com/?kbid=165863&sd=RMVP zeggen ze onderaan dat het zou kunnen helpen door een register sleutel te verwijderen, maar hoe doe je dat als er niets op uw harde schijf staat ?

BuYcKi

Legacy Member
Neuskeutel zei:
Installeer toch maar win98 ofzo op zo'n systeem.
128MB ram is echt wel hét minimum voor XP.
En dan nog een harde schijf van 2 gig, diene gast houdt maar 500 MB over ofzo als winXP+office geinstallerd is.

Met da pc'ke zit ge net op de absolute minimum specs voor winXP dus ik zou het er niet op zetten, het zal misschien draaien maar of het stabiel en snel gaat zijn is een andere vraag...

ok zal dan win98 opzetten, zal het hem dan zeggen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan