Archief - internet valt soms uit.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bever01

Legacy Member
Hallo iedereen

IK heb hier een configuratie van een draadloze router, die in verbinding staat met een modem.

Nu op regelmatig momenten, werkt het internet soms niet niet meer;

Je kan dan wel op google geraken, maar geen websites niet meer raadplegen.

In de internetbrowser komt er altijd een melding van dns loopback adres, of mogelijk fouten.


Ligt het uitvallen van het internet aan de router, eventueel iets van instellingen dat ik fout heb gedaan.

Ik heb een dir-635 router van D-link.

mdgf

Legacy Member
En zonder de router?
Dus gewoon de pc rechtstreeks op de modem aansluiten.

Ik veronderstel dat dit op alle apparaten op het netwerk is?

bever01

Legacy Member
ja als het netwerk uitvalt, of heel traag is , dan is dit voor alle gebruikers.

het probleem valt niet voor als men rechtstreeks met de modem verbonden is.
Het rare is dat iedereen op google kan , maar vanaf men vanuit google op een andere website wil gaan dan krijgt men een melding van : loopback adres van dns of zoiets.

Mijn dir-635 kan ook niet vanop de configuratie adres als admin ping naar gebruikers, dit lukt niet.

bever01

Legacy Member
Heb zopas ook vernomen dat de configuratie zo is:

een modem - vanuit daar een kabel naar een switch- vanuit die switch een kabel naar een router.

Ik vindt het raar maar blijkbaar een kabel van de modem naar de router, werkt niet of zoiets???

Mattx

Legacy Member
Volgens mij is die google pagina gewoon cached, dus zonder effectief verbinding te maken met het internet.
"op regelmatig momenten", over hoeveel tijd spreken we dan? Ieder uur, om de week, ..?

Routers kunnen soms wel lastig doen, onze standaard router van telenet loopt altjd na enkele weken vast en die moeten we dan ook resetten.

bever01

Legacy Member
Maar ik vindt het raar dat de verbinding hier loopt modem-switch vanuit die switch een kabel naar een router, een kabel naar powerplugs, en vanuit daar een kabel voor telefoon.

Het lukte blijkbaar niet om een utp kabel rechtstreeks vanuit de modem te verbinden met een router. ER MOEST EEN SWITCH TUSSEN waarom????

gryptic

Legacy Member
waarschijnlijk zal die switch tussen de modem en router voor belgacom tv zijn normaal zou je rechtstreekse verbinding moeten kunnen leggen tussen de modem en router

bever01

Legacy Member
nee ze gebruiken telenet.
de switch is blijkbaar op een verbinding te leggen voor powerplugs.

En ook voor een telefoon.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan