Archief - Internet connectie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

issith

Legacy Member
Gisteren zijn ze Fibernet100 komen installeren. De signaalsterkte is goed tot uitstekend, maar de snelheid is om van te wenen.

Met de kabel meet ik 100mbps. In de garage meet ik 78 Mbps wireless.

Echter op mijn kamer heb ik een erbarmelijke 1 à 2 Mbps en het internet valt ZEER veel weg.

Mijn broer daarentegen heeft een doenbare 48 Mbps en verliest nooit connectie. Weet wel dat zijn computer ca. 3m verwijdert is van de mijne.

Weten jullie een oplossing voor dit, zodat ik ook of eventueel alleen minstens 48Mbps heb (en dat de rest kan stikken :p)

ik heb al met de kabel verbonden en de code 192.168.0.1 ingevuld in de webbrowser maar dit werkte niet.

Ik was er niet bij dus ik weet niet echt wat voor toestellen er zijn (ik heb ook nog niet echt kunnen kijken)

[B]Rocketeer

Legacy Member
Laat mij raden: ge surft draadloos?
Gewoon uw signaal dat te zwak is.

Kan je enkel iets aan doen door extra draadloos access point te installeren dichter bij jouw pc

R!|)|)L3R

Legacy Member
[B]Rocketeer;14639783 zei:
Laat mij raden: ge surft draadloos?
Gewoon uw signaal dat te zwak is.

Kan je enkel iets aan doen door extra draadloos access point te installeren dichter bij jouw pc

Dan nog.... zoveel snelheidsverlies? Telenet en draadloos geeft altijd problemen precies...

@issith: gebruik je een interne wireless adapter? probeer eens 1 via usb, meestal zijn die beter of probeer eens met je broer zijn pc/laptop op jou kamer.

issith

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Dan nog.... zoveel snelheidsverlies? Telenet en draadloos geeft altijd problemen precies...

@issith: gebruik je een interne wireless adapter? probeer eens 1 via usb, meestal zijn die beter of probeer eens met je broer zijn pc/laptop op jou kamer.

Mijn interne heeft een betere connectie dan die via een usb :p

[B]Rocketeer;14639783 zei:
Laat mij raden: ge surft draadloos?
Gewoon uw signaal dat te zwak is.

Kan je enkel iets aan doen door extra draadloos access point te installeren dichter bij jouw pc

lol nee mijn signaal is meestal 'uitstekend'. het is gewoon de snelheid.

sneax

Legacy Member
Signaal aanduiding en snelheidsaanduiding in windows systray is redelijk nutteloos. De enige manier om de snelheid te testen is door een bestand over te zetten van de ene draadloze computer naar een andere computer die met draad verbonden is met de router. De telenet spedtest gebruikt een veel te klein bestand en een draadloze verbinding heeft soms toch wel een paar seconden nodig om te "stabiliseren".

En dan voor het probleem zelf, in uw router kunt ge verschillende dingen instellen. Bv of hij 2.4 of 5gighz band moet gebruiken. 20mhz of 40mhs bandbreedte. Comptabilteit, enkel G of ook N of BGN. Channel. Etc...

Met die dingen moet ge spelen. Als ge wireless clients hebt van 2 verschillende fabricanten en ze gebruiken verschillende technologieen dan is het het moeilijkst om goede instellingen te vinden die voor beide goed werken.

Ik zou zeggen, schakel de computer met de goeie verbinding uit en test dan de computer met de slechte verbinding met vanalle instellingen om dat te verbeteren. Ik vermoed dat deze computer wss een G client is, indien dat het geval is is het simpelweg normaal dat die verbinding neit altijd optimaal is tenzij ge er relatief dicht bij zit.

issith

Legacy Member
hmm ja ok, bedank iedereen. Maar ik heb zo de idee dat niemand me eigenlijk echt kan helpen.

Misschien omdat ik te weinig info geef of dergelijke. Ik zal zelf want foefelen en prutsen misschien kom ik tot een oplossing

Exit

Legacy Member
omdat je er niet veel kan aan doen dan de modem verzetten zodat het verbetert
of werken met een powerline.

192.168.0.1 werkt niet omdat er geen interface in zit die bereikbaar is => isntellen moet je doen via mijn telenet, maar dat gaat niets oplossen.

een AP bijzetten, een range extender, een pwl, een kabel of verplaatsen

issith

Legacy Member
Dat had ik al wel begrepen. Maar het probleem is dat maar 2 computers degelijk draadloos kunnen ontvangen terwijl al de volgende in rij moeten gesteld zijn met 2 a 3 mbps.

er zijn 4 verbindingen beschikbaar met kabel maar met wireless zou het geen probleem moeten zijn.

Er moet iets veranderd worden aan de instellingen van de modem en het frustreert me dat ik het niet kan.

Vroeger was het gewoon: kabel inpluggen, 192.168.0.1 en voila.

Nu wordt het allemaal geblokkeerd en kan ik er niets meer aan doen.

Mijn printer kan zelf het internet niet meer herkennen, het is niet waarneembaar zoals het vroeger was. Op zich veiliger, maar met al die oudjes in de buurt kan het me eigenlijk niet veel schelen ofdat het veilig is of niet.

Exit

Legacy Member
zoals dus gezegd, settings aanpassen => via "mijn telenet"

voor de printer, heeft deze een vast ip?
anders een ander vast ip instellen in de range van 192.168.0.x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan