Archief - Intel Pentium 2.4 GHz Oc'en

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Crijnske :D

Legacy Member
ik heb nu
FSB / 134.5
Multiplier x 18.0
2420.9 MHz

Haal 43 °c zonder iets te doen
& 56 °c met gamen ..
vind dat std teveel ..
maar men vraag is hoeveel haalt een koperen koelblok kwa °c uit ?
ik wil hem zover mogelijk oc'en aan dezelfde °c
dus moet een andere (betere) koeling .. :help:

nazaar

Legacy Member
koop u nen sp-94 of nen xp-120

beste airkoeling die ge kunt krijgen...

Sacristar

Legacy Member
zijn alle 2 heel goeie en mss zelfs de beste heatsinks maar die xp 120 heb ik sinds kort ook en ik kan u die héééél warm aanbevelen ;)

str0ntj3

Legacy Member
eingelijk moeilijk geval

Construction: Forged copper base, copper heat pipes, and aluminum fins (all Nickel plated, which allows components to be soldered together)

meer koper dan alu :p

Crijnske :D

Legacy Member
dus ... koperen koelblok met die xp 120 fan = hoeveel °c minder?

str0ntj3

Legacy Member
moeten wij da weten?
da zal een pak schelen als ge een zeer goede airflow hebt..;

xp120 is de koperen heatsink e, ge moet daar nog nen 120mm fan (enermax ofzo) bijkopen

Crijnske :D

Legacy Member
dus xp120 is koperen koelblok
& daar die 120 mm fan van enermax op ... & klaar is kees ?

agent #2

Legacy Member
Geen enermax. Da past daar niet op. Papst ofzo, of Panaflo zoals ze op de site aanbevelen.

str0ntj3

Legacy Member
agent #2 zei:
Geen enermax. Da past daar niet op. Papst ofzo, of Panaflo zoals ze op de site aanbevelen.
waarom zouden die daar nie op passen?
kweet er verschillende met enermax 120mm
ik dacht dei infiltiator ook :wtf:
die enermaxen geven gwn meet flow op een stillere werking
voor de rest is da puur standaard maten.

Sacristar

Legacy Member
past wel mits een beetje modding (read: dremel werk :))

de clips voor de xp-120 moeten in de gaatjes waar uw vijskes normaal door komen maar bij enermax zijn dat geen gaatjes in de bovenste en onderste rand maar een buisje van de bovenste naar de onderste rand. dat moet je er dus van tussen dremelen :)

str0ntj3

Legacy Member
kheb kik mijne 120mm papst ook op men SP97 gekregn gwn iets klein doen en opgelost...

agent #2

Legacy Member
kristos zei:
past wel mits een beetje modding (read: dremel werk :))

de clips voor de xp-120 moeten in de gaatjes waar uw vijskes normaal door komen maar bij enermax zijn dat geen gaatjes in de bovenste en onderste rand maar een buisje van de bovenste naar de onderste rand. dat moet je er dus van tussen dremelen :)

Idd, maar ik heb geen dremel en ik ben daar nogal onhandig mee dusja. :D

ghostblade

Legacy Member
Koper geluid beter dan sommige andere metalen das al het heeft mss nog welke enkele voor delen en nadelen maar die ken ik neit

-$-pecialist

Legacy Member
Zalman heeft toch ook goeie koelers kan mijn cpu ver ocen met mijn koelerke
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan