Archief - Intel cpu, socket 477 !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

promaxius

Legacy Member
Overlaatst heb ik hier op de telenet forum van iemand een cpu aangekocht intel p4 socket 478 2,4 Ghz
-van wie is niet belangrijk, omdat dit een slechte indruk zou maken...
De processor miste 1 pinnetje, en een 2e stond scheef en helemaal geplooid.
Met behulp van 2 schroevendraaiers hebben wij het pinnetje kunnen maken, maar miste nog steeds eentje.
Ik kreeg van iedereen de raad, de cpu weg te werpen in de vuilbak...
Ik moest voor iemand een pc inelkaar steken met als deadline nu vrijdag. Ik zou dit nooit meer kunnen halen hebben, moest ik een nieuwe cpu moeten besteld hebben of gezocht in de koopjeskrant of hier, het telenet forum.
Vol stress, en wanhoop heb ik toch maar de processor in het moederbord geplaatst.
Wonder boven wonder, bleek de cpu nog te werken. Windows installeerde perfect, en bleek vloeiend te draaien op volle snelheid.
Overclocken lukte aldus ook nog.
De cpu heeft nog even gedraaid op 2,6 Ghz ( hoger durfde ik niet gaan, met dit kraam :p )

Conclusie: Intel maakt kwaliteit processors, ongeacht wat amd guru's, freaks of fanaten zeggen.

Peace out, and hail to intel !

roccy

Legacy Member
kan altijd, heb hier ook zo één 64 bit proccessor draaien die 2 pinnekes mist. Ze moeten voor de socket zoveel pinnetjes hebben maar hebben daarvoor niet altijd een funktie, als je bij de fabrikant van uw proccessor gt zien kan je daar gn kijken welk pinneke welke funktie hebben, als het over een ground zou gn heb je geluk....dus kan evengoed bij intel of amd...

wel moet ik zeggen wnr je teveel grounds zou missen uw temps een beetje hoger zouden kunnen liggen

oxbow

Legacy Member
je kreeg van iedereen de raad de CPU weg te werpen omdat 1 pinnetje miste, zonder zelfs maar de CPU te testen, jou vrienden zijn shitnoobs! :rofl:

als je zou zien hoe 90% van de pc winkels een pc monteert vraag je je soms ook af of dat ding nog kan draaien.

als ie echt geraakt was starte hij niet op, en dan kan je hem weggooien. een auto met een deuk erin rijdt toch ook nog perfect?

Davion

Legacy Member
- Meeste van die pinnekes op de proc dienen voor strooml toevoer en komen uiteindelijk allemaal samen in de proc zelf, dat er daar 1 of 2 niet van werken is geen enkel probleem...

Het is S478 ;)

promaxius

Legacy Member
ja weet ik dat het socket 478 is slimmerik.
De lol was omdat er 1 pinneke miste dat het 477 is.
:D:D:D

RaDa

Legacy Member
nja, mijne p4 2.4 Ghz mist ook een pinneke,
ik eb da indertijd gwn er weer ingepropt en werkte

Conqie

Legacy Member
promaxius zei:
Overlaatst heb ik hier op de telenet forum van iemand een cpu aangekocht intel p4 socket 478 2,4 Ghz
-van wie is niet belangrijk, omdat dit een slechte indruk zou maken...
De processor miste 1 pinnetje, en een 2e stond scheef en helemaal geplooid.
Met behulp van 2 schroevendraaiers hebben wij het pinnetje kunnen maken, maar miste nog steeds eentje.
Ik kreeg van iedereen de raad, de cpu weg te werpen in de vuilbak...
Ik moest voor iemand een pc inelkaar steken met als deadline nu vrijdag. Ik zou dit nooit meer kunnen halen hebben, moest ik een nieuwe cpu moeten besteld hebben of gezocht in de koopjeskrant of hier, het telenet forum.
Vol stress, en wanhoop heb ik toch maar de processor in het moederbord geplaatst.
Wonder boven wonder, bleek de cpu nog te werken. Windows installeerde perfect, en bleek vloeiend te draaien op volle snelheid.
Overclocken lukte aldus ook nog.
De cpu heeft nog even gedraaid op 2,6 Ghz ( hoger durfde ik niet gaan, met dit kraam :p )

Conclusie: Intel maakt kwaliteit processors, ongeacht wat amd guru's, freaks of fanaten zeggen.

Peace out, and hail to intel !
omfg hebt gij da bij nen amd al getest,nee e dus hoe kunt ge in 'shemelsnaam conclusies trekken
en voor mij moe ne cpu snel fris en niet te duur zen
who cares da da nie meer werkt als daar een pinneke uit is....da is btw al aarsmoeilijk om ne cpu zo te beschadige perongeluk...

test btw uw preformance is

vinteg

Legacy Member
ik zie ni in waarom dit een reden is da bewijst da intel kwaliteit proc's maakt(ze maken wel kwaliteit enkel te duur). voor hetzelfste geld was er een pinneke afgebroken op de verkeerde plaats en dan had hij niet meer gewerkt, da is nu eenmaal zo
en zoals ge hier al kunt klezen kan da bij AMD ook zonder problemen nog werken

EternalSilence

Legacy Member
@ vinteg idd

gewoon veel geluk gehad .. en itel en amd hebben dezelfde kwaliteit ze vindt ik ..

promaxius

Legacy Member
volledig mee eens.
Dat ik geen conclusies kon trekken over amd, is inderdaad waar, maar is dat doorvoor een reden om zo een stomme reply te geven ( ja ik heb het over u, conquerboy ).
1. ik heb de cpu niet beschadigd 'm is zo toegekomen.
2. wat is er nu zo moeilijk om een cpu te beschadigen ? Hij is met de post meegekomen, een verkeerde beweging van de postman die met het doosje ergens tegenbost en het kan al gebeurd zijn. Het kan geschokt hebben in de postauto over een hobbelig baantje, het pakje kan ergens op de hoop gesmeten zijn, want er stond nergens op dat het breekbare verpakking is. Nog redenen nodig ???
3. Intel is mss wel te duur, maar leverd practige prestaties. Ik heb echt een hekel gekregen aan mensen die zeggen van dit is beter dan het andere. Keuze is relatief !
Knoop dit goed in jullie oren.
Het een is niet beter dan het andere, het is wat je er zelf van vindt.
Wil je spelletjes spelen, koopt u een amd. Wil je videobewerking doen, koop intel !

Ik heb in mijn post nooit gezegd dat intel beter is dan amd, en nooit het omgekeerde beweerd.
uw reactie is dus ongepast geweest.

mvg, promax

Conqie

Legacy Member
niet rechtstreeks maar wel onrechtstreeks ge doet percies da amd een bmerk is da nimeer gaat werke als er zo iet mee gebeurt
mijn reply was dan ook bedoelt da ik liever een snelle cpu heb ipv een ijzersterke
en tis al lang duidelijk da amd overal sneller op is buite encode of decode
ik heb dan ook voor mij gezegt want ik zou nooit cpu's late versture me de post vooral als ge weet hoe de post soms werkt ,n/o

btw ik heb hier 2 intel cpu'kesvoor mij ligge en die pinnekes zulle der nie zo snel of vallen zenne zeker nie door wa schokskes
ik denk nie da ze me de jare zwakkere pinnekes er gaan opzette...

KaiYui

Legacy Member
idd de mannen van de post zijn onvoorzichtig
Da ProMaXiuS is right processors zitten normaal goed verpakt
maar als de postbode een paar hersencellen mist dan..... tja moek nog meer uitleggen? :wtf:

Davion

Legacy Member
euhm promaxius..

Een CPU is IMHO zo gevoelig niet zenne...

die koperen pinnekes onderaan nen A64 (of nen PIV° daar moogde u duim volledig op leggen en goed duwen, met die pinnekes is niets, maar uwen duim heeft zeer zen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan