Archief - i7 930 Idle temp te hoog

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goblin13

Legacy Member
ik heb een H70 corsair en draai op 3.5Ghz maar ik krijg mn temp ni nr benede,
op idle draaid hij rond de 50 graden,
fans al gedraaid mr zonder resultaat?
beste is de cpu paste te vervangen?

probleem opgelost!noctuafans waren ni al te krachtig,wel stil...yate loonfans ingestoken en betere airflow nu in case gecreeerd!zit nu op idle rond de 40 graden en juist eronder! is dit koel genoeg of kan/moet het beter zijn normaal?

blacksoldier382

Legacy Member
Is goed maar zou nog iets beter moeten, heb mijn i7 920@ 3.9ghz met idle 32°c runnen op lucht.

Giovanny

Legacy Member
Ik zit met een gelijkaardige vraag. Mijn i7 930 @ 4ghz is water gekoeld samen met 2 grafische kaarten en die loopt rond de 40°c. Zonder die graka's moet dat wel nog 5-7°c naar beneden denk ik.

Goblin13

Legacy Member
Geraak ni veel onder die 40, heb op h70 2x scythe gentle typhoons gestoke en meer airflow gecreeerd in case. Mss dr mn 5970 dat dit te warm wordt?
Heb juist coollabory liquid compound besteld. Vloeibaar etaal v d meest optimale koeling.
Is de h70 ni een high end cooling? Beter een luchtcooler vd i7 930? Had vroeger een noctua d14 en zalman 9900a

blacksoldier382

Legacy Member
De h70 is niet zo'n high end cooling maar gaat mee met de betere luchtkoeling en soms iets beter. Je grafische kaart zou geen invloed moeten hebben op je cpu want die blaast de warme lucht naar buiten en niet naar binnen.
Rond de 40°c met 2 gpu's erbij in waterkoeling is redelijk normaal.

Goblin13

Legacy Member
Hmm welke zijn dan de high end(buiten custom watercooling)coolers? Had de d14 weggedaan v mn nieuwe ramcooler met de hoge headsinks daarom

Goblin13

Legacy Member
Bedankt v deze info. Wanneer komt die h100 uit? Deze zou veel beter moeten koelen dus

SuperstarDragon

Legacy Member
Goblin13 zei:
Bedankt v deze info. Wanneer komt die h100 uit? Deze zou veel beter moeten koelen dus

normaal gezien in juni zelf maar de meeste online shop heeft nog een wachtijd langer dan 10+ dagen dus ik vrees pas in juli

beter zelf een waterkoeling system in elkaar steken :p

misschien proberen uw vcore voltage te verlagen en zie of uw cpu nog stabiel blijft op 3.5 GHZ ???

Goblin13

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
normaal gezien in juni zelf maar de meeste online shop heeft nog een wachtijd langer dan 10+ dagen dus ik vrees pas in juli

beter zelf een waterkoeling system in elkaar steken :p

misschien proberen uw vcore voltage te verlagen en zie of uw cpu nog stabiel blijft op 3.5 GHZ ???

Mss late bij u thuis? Als ge achter mn hoek komt wonen
Kga eerst die metaal compound uitprobere

Goblin13

Legacy Member
Gisteren getest:
H70 gemod met extra waterreservoirbakje, kabels verlengt, extra2 gentle typhoons gestoke v betere airflow én die nieuwe vloeibaar metaalpasta! Wel veel geduld hebbe om uit te smeren.
Resultaat
Idle draaid nu op 30 to 34graden en gestressed met prime95 een 50 graden, dus best tevreden. Nu nog thermaltake koelvloeistof v betere prestaties.

Wasbeer

Legacy Member
ik vind het toch raar dat mijn i7 970 met stock fan en stock snelheid en geen speedstep maar 24° word met de stockcooler ... toch raar hoor maar kan ook gwn zijn dat je een heel warme cpu hebt !

Goblin13

Legacy Member
Nog te warm?.... Hoeveel draait een i7 930 dan idle normaal?

mdgf

Legacy Member
Eh, als je kamertemp hoger ligt, dan zal dat wel eerder aan het weer en slechte isolatie liggen :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan