Archief - i5 2500K probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nexonion

Legacy Member
Hey, ik run al twee weken mijn 2500k aan 44x 100% perfect stabiel zonder één crash of error, niets anders is geselecteerd enkel de multiplier.

Maar telkens wanneer ik naar 45 ga krijg ik BSOD
* enable speedstep (220, 200, 56)
* offset naar - 0.010 V
* VTT naar 1.105 V

Z68pro3 Mobo (bios v1.60)

Wat doe ik verkeerd?

etii0

Legacy Member
nexonion zei:
Hey, ik run al twee weken mijn 2500k aan 44x 100% perfect stabiel zonder één crash of error, niets anders is geselecteerd enkel de multiplier.

Maar telkens wanneer ik naar 45 ga krijg ik BSOD
* enable speedstep (220, 200, 56)
* offset naar - 0.010 V
* VTT naar 1.105 V

Z68pro3 Mobo (bios v1.60)

Wat doe ik verkeerd?

Al je core spanning deftig verhoogd? Die mag gerust tot 1.35 V gaan (natuurlijk, hoe minder hoe beter).

nexonion

Legacy Member
fortuneke zei:
vcore naar 1.2* ish zetten

wat was je vcore aan 44x ?

Aan 44x stond mijn vcore nog op auto, enkel de multiplier was toen verandert.

http://i55.tinypic.com/4r2vdt.jpg niet-stressed en 1.26V stressed, maar in de BIOS staat mijn Voltage op 1.3V. (auto) :unsure:

Hoe hoog zou ik mijn voltage zetten bij fixed mode? Naar het schijnt komen deze chips standaard met 1.15v-1.25. Eerst 1.35v fixed proberen en daarna afbouwen als dat gaat?

Thx

EDIT: net manueel 1.32V geprobeerd @45x en start niet op :<

fortuneke

Legacy Member
blijven proberen tot ie start , telkens 0.1 lager / toeveogen

Bill

Legacy Member
Je zet het voltage best niet op auto, dan gaat hij vaak teveel geven dan nodig is. Maar bij jou blijkbaar omgekeerd.?

Bij mij draaide die op 1.35 voor 4.7ghz maar niet elke processor is hetzelfde.

Zo laag mogelijk beginnen en telkens +0.1 toevoegen, eens hij gestart is beginnen stressen met prime en temps in't oog houden natuurlijk..

Ook je memory timings en snelheid manueel vast zetten is aangeraden..

nexonion

Legacy Member
ff upje, als ik opstart met x45 dan crasht men pc in windows zelf tijdens die al men opstartprogramma's laad maar wanneer ik op ctrl alt del duw alvorens ik men bureaublad achtergrond zie crasht deze niet

Dus ik start op, duw ctrl alt del en validate dit CPU-Z Validator 3.1 heel tof, maar dit is voor mij echt een raadsel, whats going on??

msconfig opstartlijst:

ms office
deamon tools
skype
srshdaudio
catalyst driver
java
itunes
xfastusb
google update

edit: als ik al mijn opstartprogrammas uitschakel dan crasht deze niet :wtf:

mdgf

Legacy Member
Schakel ze eens 1 voor 1 uit en kijk wat de crash veroorzaakt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan