Archief - i5-2500K cooler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

laloo

Legacy Member
hallo,
ik heb vandaag net mijn intel core i5-2500K ontvangen
nu zit het zoo. in de doos zit er een cooler voor mijn prosesor dat ik even zal gebruiken tot ik een andere cooler heb.
maar ik zie nu aan de onder kant van die cooler (dus het stuk dat op de prosesor komt) dat er 3 grijze strepen zijn ik denk koel pasta.
dus is mijn vraag nu moet ik nu nog koelpaste er op spuiten of niet?
alvast bedankt :)


(btw heb geen koel pasta nu :sop: )

Iphigeneia

Legacy Member
Beste,

Op de stock cooler zit koelpasta voorgemonteerd (dit is standaard spul en werkt voor standaard doeleinden).

Echter mocht je al willen oc'en dan raad ik je aan om toch andere koelpasta / arctic silver etc te gebruiken tot je een andere koeler hebt.

Mvg,

fortuneke

Legacy Member
Mx-2 , MX-4 , artic silver 5 ( alhoewel deze niet goed smeerbaar is)

laloo

Legacy Member
verreckie zei:
Bij de stock coolers van intel is er standaard een laagje koelpasta aangebracht.
Dat zijn dus inderdaad die "3 grijze strepen" die je ziet.
Het zou er iets als volgt moeten uitzien: http://www.frostytech.com/articleimages/200706/intelC2Dstock_bot.jpg

ja het ziet er zoo uit.
zou ik dit kunnen gebruiken tot ik een andere heb dan?
ik speel voornaamelijk wow,minecraft als ik mijn andere heb dan zal ik meer hardcore gaming doen :p

RpR

Legacy Member
Werkt perfect. Andere coolpasta is alleen handig bij overclocken of temperatuur problemen.

verreckie

Legacy Member
Met de stock cooler is het sowieso niet aangeraden om te overclocken.

laloo

Legacy Member
oke maar ik overclock ook niet :p

heb nu zoon koelpasta besteld arctic silver 5 ofso

nu is mijn vraag moet ik nu die koelpasta dat er al op is er van doen? zo ja hoe doe je dat?

of moet ik het op mijn prosesor zelf smeren ? oO

(is de eerste keer dat ik zelf mijn pc maak :p )

TrsH

Legacy Member
laloo zei:
oke maar ik overclock ook niet :p

heb nu zoon koelpasta besteld arctic silver 5 ofso

nu is mijn vraag moet ik nu die koelpasta dat er al op is er van doen? zo ja hoe doe je dat?

of moet ik het op mijn prosesor zelf smeren ? oO

(is de eerste keer dat ik zelf mijn pc maak :p )


oude pasta eraf, NIET met hard voorwerp... maar met zacht vodje.

best op de CPu smeren, heel dun laagje, 0.5mm niet meer.
mooi uitstrijken zodanig dat deze heel de processor bedekt.
maken dat er geen pasta aan de zijkant/onderkant komt.

je kan ook een tepeltje van 3mm ofzo erop spuiten maar dan heb je kans dat niet je hele CPU bedekt wordt met pasta.

laloo

Legacy Member
ah oke oke en moet ik die pasta op mijn cpu smeren als die al in het moeder bord zit?

btw thx to all

verreckie

Legacy Member
Liefst eerst cpu in je mobo plaatsen, pasta erop en dan je cooler.

I.p.v. zelf een dun laagje te smeren, kun je ook een klein bolletje pasta in de midden van je cpu leggen, en laat de pasta zichzelf verspreiden door de cpu cooler vast te zetten.

laloo

Legacy Member
verreckie zei:
Liefst eerst cpu in je mobo plaatsen, pasta erop en dan je cooler.

I.p.v. zelf een dun laagje te smeren, kun je ook een klein bolletje pasta in de midden van je cpu leggen, en laat de pasta zichzelf verspreiden door de cpu cooler vast te zetten.

ja maar dan kan het zijn dat het niet gelemaal bedekt is

maar zal het morgen zoo doen met een boletje :p

pstubru

Legacy Member
Als je van plan bent later een aftermarket koeler te plaatsen kan je die koelpasta op dat moment vervangen. Die Artic Silver die je gekocht hebt nu plaatsen heeft totaal geen zin (In de veronderstelling dat die "even" die je aanhaalt in je originele post geen jaren duurt). Ik zou bovendien die aftermarket koeler meteen inbouwen want dit in een tweede fase doen brengt alleen maar risico op eventuele defecten met zich mee, maar dat is mijn bescheiden mening maar ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan