Archief - HULP : Geen internet meer :confused:

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik sta deze morgend op en zet men pc aan en ik heb geen internetverbinding meer.
Ik zit nu op onze 2de pc beneden en die heeft wel verbinding dus aan den ISP zal het niet liegen.
Ze hangen allebei aan dezelfde US Robotics Router (wired)

Hetgeen ik al geprobeerd heb :

- Router resetten
- Router rebooten (via 2de pc dan)
- Netwerkkaart uninstall,en terug geinstaleerd
- In verkenner op "herstellen" drukken van die verbinding.En na een minuut zegt em iets da IP vernieuwen mislukt is.
- Netwerkkaart eruit getrokken en er terug ingestoken.

Gisteren toen ik hem afzette waren er geen problemen en nu zet ik hem dus terug op en niks meer ...... :confused: :confused:

Weet iemand raad?
Alvast Bedankt !

Masked

Legacy Member
Kan je naar je 2de pc pingen? misschien ligt het aan je kabel.
Als je 2de pc een IP krijgt zou je 1e er ook één moeten krijgen.
Staan uw instellingen op automatisch een IP adres verkrijgen?

Blue-Bora

Legacy Member
Masked zei:
Kan je naar je 2de pc pingen? misschien ligt het aan je kabel.
Als je 2de pc een IP krijgt zou je 1e er ook één moeten krijgen.
Staan uw instellingen op automatisch een IP adres verkrijgen?


Zelfs pingen naar de router gaat niet.
Maar als ik de kabel in de pc steek dan gaan de lichtjes in de router wel branden.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik ben op de moment windows aan upgraden se.
terug met het cd'ke derin en errover aant instaleren.

Ik hoop dak dan al men gegevens ni kwijt ben,maar da dacht ik niet

Blue-Bora

Legacy Member
Exit zei:
welk ip krijgt uwe pc? (uitvoeren - cmd - ipconfig)


Hij kreeg wel een IP,maar ik weet niet meer juist dewelke.

In elk geval gene da begint met 192 of 212
Iets van 264 ofzo.

Exit

Legacy Member
169.254.x.x wrs ... da's geen echt ip, is een apipa, da neemt windows als ie geen ip krijgt, geen dhcp gevonden heeft!
dan firewalls af en ipconfig /renew (of stekker er eens uithalen, de lan stekker)
en dan wel GOED ip.
anders stelt ge zelf een ip in dat binenn de range ligt.

edit: typo

Mich

Legacy Member
tkan ook zijn dat de pcibus kapot is (zoals bij mij het geval is, kreeg zelfde error van ip adres). nadeel was bij mij wel dat m'n usb aparaten ook nimeer werkten, aangezien ze via pci gekoppeld zijn aan m'ne southbridge. gelukkig zijn de mobo nu native usb, zoda ge da prob nimeer hebt.

Blue-Bora

Legacy Member
Exit zei:
169.254.x.x wrs ... da's geen echt ip, is een apipa, da neemt windows als ie geen ip krijgt, geen dhcp gevonden heeft!
dan firewalls af en ipconfig /renew (of stekker er eens uithalen, de lan stekker)
en dan wel GOED ip.
anders stelt ge zelf een ip in dat binenn de range ligt.

edit: typo

Yep dien IP is het dus idd.
Ik ga dien renew nu is proberen se

Blue-Bora

Legacy Member
Ik heb dien renew geprobeerd en da lukt ook niet.
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface : LAN-verbinding 5.Kan geen contact met de DHCP-server maken.Aanvraag is verlopen.

Iemand nog verdere raad?

Blue-Bora

Legacy Member
Ok............
Ik zit nu dus terug op menne eigen pc MET internet.

oplossing was ---> Handmatig IP ingeven (THX EXIT)

Maar ehm...........wa is de reden da ik da inneens handmatig moet ingeven??Da heeft jaren op automatisch gestaan en nu werkt da ni meer :confused:

Blue-Bora

Legacy Member
Exit zei:
firewall die moeilijk doet? welke firewall hebt ge?

Kheb gene firewall :)

*edit*

Kben op de moment menne pc aant formateren se.
Internet werkte wel,maar MSN enzo wou ni verbinden.
Dus er was nog iets niet pluis volgens mij

Blue-Bora

Legacy Member
AARRGGGHHHHH !!!!!!!

Pc is volledig geformateerd,winXP staat er terug op (hetgeen ik al veel heb gedaan)
En internet werkt nog niet !! :( :( :(
Ook dien handmatige IP werkt nu niet meer.Enkel de router vind hem maar ook enkel als ik handmatige IP instel.

HULP !
Hoe kan da nu toch van den ene op den andere dag veranderen.
En nu dak format c: gedaan heb kan ik er helemaal ni meer aan uit.

jodeman

Legacy Member
hoe handig toch :). Wanneer je geen netwerk hebt en geen ip kunt krijgen geeft windows je er toch nog één! Wat een gebruiksgemak :p. Windows en netwerken moogt ge gewoon niet in één zin gebruiken.

Blue-Bora

Legacy Member
jodeman zei:
hoe handig toch :). Wanneer je geen netwerk hebt en geen ip kunt krijgen geeft windows je er toch nog één! Wat een gebruiksgemak :p. Windows en netwerken moogt ge gewoon niet in één zin gebruiken.


ssttttttttt :naughty:

Jaag me nog meer op stang ja :cry:

I want a sollution :doh:

:crazy:

Blue-Bora

Legacy Member
ah ja

En pingen van deze pc (die wel internet heeft) naar de mijne (zonder inet) werkt ook.
Ik ping wel naar dien handmatig ingegeven IP dus.

Blue-Bora

Legacy Member
OMFG !!!!

Nu nog straffer.
Ik kom boven 2 minuten na dien post van hierboven.

En........ik heb inet op menne pc :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Alsk nu nog is wist wa het probleem was dan zou ik tevreden zijn.
Voort zelfde geld heb ik da morgen terug......

:cry: :cry: :cry: :cry:

/me does suicide

Exit

Legacy Member
xp is vrij traag voor netwerk/internet ...
windows firewall?
drivvers allemaal installed?
als ge handmatig ip ingeeft, ook standaardgateaway ingegeven (n mss dns en/of proxy)?

Blue-Bora

Legacy Member
Exit zei:
xp is vrij traag voor netwerk/internet ...
windows firewall?
drivvers allemaal installed?
als ge handmatig ip ingeeft, ook standaardgateaway ingegeven (n mss dns en/of proxy)?

- Kheb gene firewall.
- Alle drivers die ik normaal ook had.En na een format heb ik nog nooit zo'n probs gehad.
-Nu staat em op automatisch en geen problemen meer......

Het enige da ik gisteren gedaan heb is met dien 2de pc naar mijne pc ge-pinged.

Zou da de oplossing kunnen geweest zijn? (zeer onlogisch volgens mij)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan