Archief - Homeplugs Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InStInCt900

Legacy Member
Helllooooo,

Heb een tijdje geleden de av 6400 (1 paar) kunnen kopen voor een prijsje via i-net.

Heb al gegoogled achter proggie voor die homeplugs voor de beveiliging in te stellen en zo
maar bots steeds weer op de oude pw's van telenet...Can someeeeebooodyyy helpp meee?:D


Nu is men vraag ook,waar tussen verbindt ik dan het best de HP 1 aan.(die die het signaal moet verzenden naar HP2(om het even waar aan te sluiten in huis toch?))

Mijn set up is:

Modem(telenet) ->
switch(d-link)=>kabel digicorder,
=>kabel router(linksys wrt54g)



Thnx in advance:bow:

TrsH

Legacy Member
er is geen proggie om ze te beveiligen.

beveiligen doe je door ze beide in het stopcontact te steken.

2 sec het knopje inhouden op de ene en het lichtje knippert, en dan druk je binnen de 20 sec op de andere en wacht tot ze opnieuw opstarten.
pwl is beveiligd nu.

het oude programmatje "power packet utillity" kun je wel gebruiken om de snelheid te testen tussen beide.

powerlines mogen gelijk waar inzitten. zolang er maar eentje aan de modem/switch aangesloten is en de andere aan de PC/digicorder.

Exit

Legacy Member
er is een tool van telenet/topcom (dacht ik) om ze in te stellen, maar meer dan op elkaar afstellen doen die ook niet.
beveiliging op zich is er niet, enkel een onderling netwerk zodat andere pwl's er niet zomaar mee kunnen verbinden

zou de naam op twerk moeten bekijken

InStInCt900

Legacy Member
Thnx,heb ze uiteindelijk zelf nog in gang gekregen,dag achter men post :p

Maar nu zie ik toch dat af en toe ipv van 3groene lampjes,het middenste rood knippert...

not so good i think?

nuja digibox doet het nu wel prima,finally interactiv op men room :)

Exit

Legacy Member
T-Blade zei:
anyways voor de 6400's is het zo
Op de plug waar je de andere mee wil verbinden druk je 2 seconden het knopje in.
Powerled gaat beginnen pinken
Nu doe je hetzelfde op de plug die er moet mee verbinden
pwrled pinkt, beide pluggen resetten en middeste lampje geeft hun netwerk weer
(groen = goed, orangje = verlies, rood = zeer slechte connectie, geen = panic! ofwel geen andere plug gevonden)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan