Archief - Home Server

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ThE BuGGeR

Legacy Member
Hey,
Ik zou graag eens weten of een Home Server handig zou zijn voor mij,
Wat en waarvoor ik het vooral gebruik:

PC; gamen, foto's saven, films opslaan, muziek opslaan
XBOX360; films en gamen
PS3; films en gamen
iPad; internet, films, foto's

Laat maar horen wat jullie denken

Grtz


Sent from my iPad using Tapatalk

Aap

Legacy Member
Ik zou de vraag anders stellen: waarom denk je dat je een server nodig hebt?

ThE BuGGeR

Legacy Member
Aap zei:
Ik zou de vraag anders stellen: waarom denk je dat je een server nodig hebt?

Aangezien ik nu op 2 maanden tijd al 1TB vol heb gekregen aan films en games zou een server mss een goed idee zijn?
En met een externe hdd ben ik niets want zo heb ik er al een die ook al vol staat met rommel van foto's en films
+
het geflikker om grote bestanden (veel foto's en films) op een usb te zetten om ze te delen is vrij irritant
Zeker als je ze gewoon ff wilt laten zien op een laptop en ze dan weer moet deleten van de usb

Sent from my iPad using Tapatalk

Aap

Legacy Member
Waarom je films die je minder bekijkt of hebt bekeken niet op een optische schijf zetten?

Burny

Legacy Member
Ik denk dat je genoeg hebt aan een stevige, uitbreidbare NAS.
Iets in de aard van deze: TS-410

ThE BuGGeR

Legacy Member
Burny zei:
Ik denk dat je genoeg hebt aan een stevige, uitbreidbare NAS.
Iets in de aard van deze: TS-410

En om te gamen (om mee te nemen naar een LAN party)?


Sent from my iPad using Tapatalk

Yank

Legacy Member
Aap zei:
Waarom je films die je minder bekijkt of hebt bekeken niet op een optische schijf zetten?
Omdat alle schijfjes door onze auvibel-tax enorm duur zijn, duurder dan harde schijven in prijs per GB.
En 1 HDD van 2TB is iets makkelijker te doorzoeken dan 500 DVD's.

Burny

Legacy Member
ThE BuGGeR zei:
En om te gamen (om mee te nemen naar een LAN party)?


Sent from my iPad using Tapatalk

Ik begrijp uw vraag niet goed vrees ik. Met een NAS kan je niet gamen. Met een home server ook niet want daar kies je normaal superzuinige onderdelen voor, geen performance onderdelen.

ThE BuGGeR

Legacy Member
Burny zei:
Ik begrijp uw vraag niet goed vrees ik. Met een NAS kan je niet gamen. Met een home server ook niet want daar kies je normaal superzuinige onderdelen voor, geen performance onderdelen.

Dus als ik wil gamen op een server heb ik andere onderdelen nodig dan voor een home server?
Wat is het verschil met een (selfmade) home server en een (gekochte) NAS?


Sent from my iPad using Tapatalk

Yank

Legacy Member
Voor te gamen heb je geen server nodig maar een game pc. Als je gewoon een simpele homeserver wilt, heb je geen aparte GPU nodig en ook de CPU moet zelf niet zo krachtig zijn.

ThE BuGGeR

Legacy Member
Yank zei:
Voor te gamen heb je geen server nodig maar een game pc. Als je gewoon een simpele homeserver wilt, heb je geen aparte GPU nodig en ook de CPU moet zelf niet zo krachtig zijn.

Okay dus dan laat het game gedeelte eruit, dus geen gpu en een budget processor zou genoeg zijn?

Okay bedankt voor de hulp


Sent from my iPad using Tapatalk

Burny

Legacy Member
Klopt, maar dan ben je beter af met een NAS. Daarop kan je ook multimedia servers installeren. Bv Twonky.

Obscurax

Legacy Member
Wat is uw budget, hoeveel opslag wil je, redundantie?

Want je kan hier heel ver in gaan, ik heb zelf een NAS met 16 x 2TB schijven.

kristofb

Legacy Member
Obscurax zei:
Wat is uw budget, hoeveel opslag wil je, redundantie?

Want je kan hier heel ver in gaan, ik heb zelf een NAS met 16 x 2TB schijven.

OFFTOPIC
:eek: En ik dacht dat ik al overdreef met m'n hd's :drool:
Zou je eens wat meer info over jou build kunnen geven, eventueel via PM of een apparte thread of mail of whatever.. :)
Of is het een nas 'uit de winkel' ? (wat ik wel betwijfel..)

ONTOPIC:
Ik denk dat de TS geen nood heeft aan een server, en dat een simpele NAS ruim voldoende is voor zijn noden.

Yank

Legacy Member
kristofb zei:
OFFTOPIC
:eek: En ik dacht dat ik al overdreef met m'n hd's :drool:
Zou je eens wat meer info over jou build kunnen geven, eventueel via PM of een apparte thread of mail of whatever.. :)
Of is het een nas 'uit de winkel' ? (wat ik wel betwijfel..)

ONTOPIC:
Ik denk dat de TS geen nood heeft aan een server, en dat een simpele NAS ruim voldoende is voor zijn noden.
Storage showoff topic - 10+ TB storage systems - Opslagmedia & I/O Controllers - GoT
hier staan ook wat mooie systemen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan