Archief - hoge CPU Temp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nike|

Legacy Member
Mijn CPU (P4 3000) temp is idle iets van 44-45° (in chieftech maxi case) maar als ik alleen maar winamp (5) opzet dan stijgt de temp al naar 52-53°
Als ik de deur eruit haal blijft de temp op 52-53...

Iemand een idee hoe te verhelpe?

Daedie

Legacy Member
1) hoeveel graden is em stressed?
2) hebt ge een afstelbare cpu-cooler? zo ja, dan draait em mss te weinig toeren.

Nike|

Legacy Member
'k wil nu ook nie té gaan in men temps é :) stressed wetek nie... na ff game zit em wel aan 58 ongeveer
Fan regelt zichzelf naargelang de temp

Exit

Legacy Member
presscott? dan temps normaal
hoe zit het met fans in case?

Nike|

Legacy Member
't is ne Northwood
Er zitten nog geen ander fans in...

Ma 'k vond het raar dat hij niet daalt in temp als'k de case openzet

Exit

Legacy Member
case mag open of toe, zoalng de kamer temp zelfde is als de case temp zal case tem pzeker niet dalen :sleep: case moet gesloten zijn zodat daar een onderdruk wordt gemaakt en veel lucht verplaatsing plaats vindt en dus kan koelen.
zet case open en maak lucht verplaatsing en bekij uw temps ( ne waaier, boek ofzo en flapperen maar)

Nike|

Legacy Member
'k heb hier staan wappere (chance da niemand me gezien heeft :)) en 't scheelt wel in temp ja

Tijd voor casefans wss? :)

Ik heb beneeje vooraan plaats voor 120mm fan en vanachter ter hoogte van de cpu 2x80mm, boven de PSU 1x120 mm

Waar zou ik die dan 't beste steken? (zou nog stil moete zijn ook)

Exit

Legacy Member
yip, case fan is dan mss wel beter, wel goeie richting geven ...
ik heb mijne 1600+ palomino es van 70+ onder de 60° gehaald door te staan wapperen met het zijpaneel ... :lol:
eventueel bios update kan ook helpen als temp uitlezing verkeerd is OF cpu beter gestuurd wordt ...

Ravage

Legacy Member
in uw bios kunde vanalles instellen om zoals ge al hebt ingesteld uw fan op een bepaalde temperatuur harder te laten draaien ( eigenlijk op 100 % ipv het percentage waar het nu op draait ) en er zijn ook instellingen waarmee ge uwe pc kunt laten afsluiten op nen bepaalde temperatuur

Ge moet nie te veel schrik hebben dat er iet kapot ga gaan volges mij. Ma as ge echt zeker wilt zijn kunde den intel site is checken en zo die waardes in uw BIOS aanpassen dat de pc afsluit aan een bepaalde temperatuur.

Nike|

Legacy Member
waar zou ik dan het beste fans steke? (liefst nie meer dan 2) anders zal ik de temp toch nie naar benede krijgen denk :)

de 120mm fan vooraan maakt niet zoveel uit, maar vanachter zou ik toch groene led fan willen

iemand suggesties (hoe stiller hoe beter:))?

guRuh

Legacy Member
LED fans: pure hype, meestal van gewoon geluidsniveau (lees: vrij luid ;))
andere 120mm fans: papst is zeer stil, maar titan/enermax heeft betere CFM/dB(A)

goed zo?

Nike|

Legacy Member
so far so good ja :niceone:
denk dak dan maar 2 titans 120mm ga aanschaffen en me een fanbus ga maken voor 0/7/12v

die zulle nog wel werken aan 7 zeker? :)

Nike|

Legacy Member
waar zou ik best de fan plaatsen aan de achterkant? 2 80mm ter hoogte van cpu of 120 bovenaan (aan de achterkant boven de PSU)?

guRuh

Legacy Member
2*80 ja

die 120 mm fan boven u voeding gaat echt vrij nutteloos zijn, maar als ge ene liggen hebt, waarom er gene op zetten e...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan