Archief - Hoe zet je spelletjes op je grafisch rekenmachine?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SiRdeK

Legacy Member
Ik heb onlangs een Ti-84+ en ik vraag me af hoe je daar nu spelletjes op krijgt :)

Alvast bedankt.

Triumph

Legacy Member
je steekt de cd-rom in je computer en download de software.
dan neem je de usb kabel, die steek je in je computer en in je grafische rekenmachine. als de software is geinstalleerd, moet je dat openen.

dan moet je de application MirageOS downloaden: TI-83/84 Plus Assembly Games (MirageOS) - ticalc.org

daarna sleep je hem in het programmatje dat openstaat en zo word het op je rekenmachine gezet.

spelletjes download je hier: TI-83/84 Plus Assembly Games - ticalc.org

die moet je ook slepen naar dit programmatje.

zet je rekenmachine aan, en als alles goed gelukt is, moet je bij APPS gaan en MirageOS openen. daarin staan normaal gezien je spelletjes.

veel succes ;)

belgianreaver

Legacy Member
je doet het zoals triumph het zei, het is wel tof af en toe maar niet aan te raden, het kan sommige dingen erg verneuken op je dure rekenmachine

SiRdeK

Legacy Member
Hm ik heb mijn rekenmachine via de school gekocht en ik heb daar geen cd-rom bijgekregen. Kan je die software nergens downloaden?

Timmos

Legacy Member
SiRdeK zei:
Hm ik heb mijn rekenmachine via de school gekocht en ik heb daar geen cd-rom bijgekregen. Kan je die software nergens downloaden?
Ja, wie zoekt die vindt.

Je hebt toch wel de USB<->rekenmachine kabel?

SiRdeK

Legacy Member
Jazeker :) Ik had een spelletje gedownload en toen klikte ik rechtermuisknop op da spel en dan send to Ti device. Ma toen kwam er toegang geweigerd.

Het is gelukt! Nu is mijn zusje wel tetrisverslaafd daardoor :p

Mr Sinister

Legacy Member
zorgt da ge puzzpack afhaalt
populairste of all time

Triumph

Legacy Member
uw batterij gaat zo wel snel leeg.
Als je mario, tetris, ... wilt spelen,
raad ik je de nintendo DS aan ;)

Frstylr

Legacy Member
Wees er vooral voorzichtig mee :) Vroeger in het middelbaar heeft er ooit eens iemand er een "spel" opgezet. Heel die rekenmachine z'n software sloeg tilt.

SiRdeK

Legacy Member
Het enige wat ik al voor heb gehad is dat ik eens een grafiek tekende, maar de x- en y-as waren weg :p Maar nu zijn die er weer en da spel staat er nu nimeer op. Heb nu Space Invaders, Fast Tunnel, Tetris en Pong :)

Frstylr

Legacy Member
De meeste zijn betrouwbaar hoor, maar ik zou niet graag hebben dat je hetzelfde tegenkomt :)

SiRdeK

Legacy Member
Echt zalig die spellekes. Vandaag tijdens de examens mijn buurman ingemaakt met pong :p Zalig da ge da met 2 kunt :p

Mr Sinister

Legacy Member
Frstylr zei:
Wees er vooral voorzichtig mee :) Vroeger in het middelbaar heeft er ooit eens iemand er een "spel" opgezet. Heel die rekenmachine z'n software sloeg tilt.
dan zal het wel een heel onbetrouwbaar spel zijn of aan iets anders liggen. normaal worden alleen uw grafieken verkloot met de spelletjes. en dan kun je nog het ram geheugen herstellen.

Soraya_

Legacy Member
Wij krijgen een rekenmachine op school voor oplossingen op te lossen duuh!, hoe speel ja daar spelletjes op heeft er iemand geen code of iets de rekenmachine is TI-30xb

Helpp! wiskunde is saai!

R3L4X

Legacy Member
Bij ons worden die met de examens gereset, als er apps/progs opstaan en ze zien dit kan je daarvoor gebuisd worden, dus toch mee opletten...

scipicore

Legacy Member
Uhu, je kan een soort backup maken en die achteraf terug restoren.

Titanium X

Legacy Member
ja idd, was iets met groeps aanmaken en dan van groep wisselen en hun late resetten en terug van groep wisselen.

SiM0

Legacy Member
Toch mee oppassen want ik ken iemand die z'n rekenmachine daarmee naar de kl*tn heeft geholpen. byebye &#8364;100.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan