Archief - Hoe ver kan ik dit overklokken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
gskill memory:
G.Skill 512MB PC4800@344 Extreme Series



Technische informatie
- IC Spec: Samsung TCCD (DDR500 Chip)
- Quality Control: Comprehensive rigorously tested in pair at single channel environment
- Package:256MB pcs (1x256MB) 512MB pcs (1x512MB)
- CAS Latency: 2-2-2-5 (PC3200)
- CAS Latency: 3-4-4-8 (PC4800)
- Test Voltage: 2.65~2.85 V
- PCB Board: 6 Layers PCB
- Speed: DDR 400 MHz (PC3200)
- Speed: DDR 600 MHz (PC4800)
- Type: 184-pin DDR SDRAM
- Error Checking: Non-ECC
- Registered/Unbuffered: Unbuffered
- Warranty: Lifetime

greetz ;)

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
@ arsec
en wa dachte van een nieuw bord te kopen (met AGP en PCI locks) + WC + 6800GT VIVO
dan kunde uwe cpu mss oc'en tot 4Ghz, en uw graka flashe naar ultra en dan oc'en

ge gaat imo betere performance hebben dan met ne beestige cpu, en nen 9800XT

Arsec

Legacy Member
ahzo i c, kzal alles nog ke goe moeten bezien want tis gelijk niet te simpel

Fr@gsta

Legacy Member
Niet vergeten dat de FX-51 socket 940 als voetje heeft. Dus je bent niets met dat MSi moederbord tenzij je voor een FX-53 socket 939 of een FX-55 opteert.
Niet echt toekomst gericht dus.

Ge hoeft totaal geen nieuw bord te kopen voor u P4. De P4C800-E is 1 van de beste en heeft werkende AGP/PCI lock. Enkel spijtig van de Vcore fluctuaties maar dit kan worden opgelost door een droop mod.

Zeg anders eens u budget, dan hebben we een beter zicht op mogelijk onderdelen.

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
voila ze em eeft al een goeie plank zitten :)
1) koopt u een goeie WC (+/- 300€)
2) verkoopt uwe gig no-name RAM (+/- 200€)
3) koopt u latjes met TCCD chips OCZ gade goe vinden (+/- 325€)
4) verkoopt uwe 9800XT (+/- 200€)
5) koopt u ne 6800GT VIVO (+/- 450€)

1075 - 400 = 675€
en em is top

Arsec

Legacy Member
hmmm budget pakt 1500 euro en kheb zo iezo een nieuw nodig want huidig is kapot, ik overklok 1% procent en start niet meer op en zo

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
mss een plank waarbij da ge uw agp/pci sloten zelf moet activeren in bios?

anyways post 25 is imo een mooie sugestie

GuardianX

Legacy Member
de nieuwe fx reeksen kunnen tot 3.8 ghz met goede watercooling gaan ;)

apa

Legacy Member
GuardianX zei:
de nieuwe fx reeksen kunnen tot 3.8 ghz met goede watercooling gaan ;)

Is dat zo? Lijkt mij immers erg hoog... Heb je daar een link voor ofzo?

Sacristar

Legacy Member
GuardianX zei:
de nieuwe fx reeksen kunnen tot 3.8 ghz met goede watercooling gaan ;)
ze halen maar nipt 3.8 op cascade phase change (dachtek althans, als 't dat niet was dan was het nog extremere cooling), wat gaan ze dat dan halen met een watercooling...

str0ntj3

Legacy Member
kristos zei:
ze halen maar nipt 3.8 op cascade phase change (dachtek althans, als 't dat niet was dan was het nog extremere cooling), wat gaan ze dat dan halen met een watercooling...
3.2 mss max 3.5?

Sacristar

Legacy Member
geen flauw idee eigenlijk :) die nieuwere FX-53's en die FX-55's overclocken heel wat beter als die eerste FX-53's dus ik weet echt niet hoe ik het zou inschatten al lijkt 3.2 op een fameuze wc setup mij wel doenbaar...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan