Archief - Het is tijd om de graka balans op te maken.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azzurri

Legacy Member
Zo een goeie 4-5 maand geleden was daar de brave man van taxi-post aan mijn deur met mijn sapphire x800pro. Sinds ik die kaart heb heb ik me constant bezig gehouden met revieuws lezen, de 6800 vs de x800 discussie op de voet gevolgd etc etc. Sinds die eerste revieuw (half jaar geleden) is er veel veranderd. Door driver updates, etc etc zijn de kaarten nu veel sneller dan ze toen waren, verbeteringen voor sommige games (doomIII, Hl2, etc), oc-manieren, etc Dus nu zoveel later denk ik dat het tijd is om eens de balans op te maken aangezien de nieuwe serie graka's weeral voor de deur staat.

Mijn vraag bestaat in de eerste plaats of er iemand links heeft over revieuws waarbij x800 reeks getest wordt tegen de 6800 reeks. Revieuws die recent zijn natuurlijk met alle bijhorende driveraanpassingen etc etc.

Mijn tweede vraag is wat nu jullie eigen bevindingen zijn. Het is vrij duidelijk bvb dat de 6800gt de kaart is van het ogenblik en dat ze de x800pro verslaat maar hoeveel, is er zoveel verschil? Hoe zit het met het verschil tussen x800pro en x800xt? Is de x800xt de snelste kaart? Waar zit de 6800 ultra in dit alles? Ben je tevreden over je next-gen kaartje of ga je toch maar weer voor die ti4200 :p? Wat is verschil tussen 9800pro en x800 reeks?

PS: Moge diegene die hier komt nvidia of ati uitkafferen zijn kaart ontploffen in zijn case en moge er een erge brand uitbreken in zijn kot daardoor. Only serieus people dus.

EdMeister

Legacy Member
Is er onlangs niet een roundup verschenen op Tom's Hardware?

Tweek

Legacy Member
EdMeister zei:
Is er onlangs niet een roundup verschenen op Tom's Hardware?

liefst een neutralere site :p

bij anandtech is er bij de review van dex850 da is nog vrij recent

azzurri

Legacy Member
roundup op toms hardware just what i was looking for zie, k zal eens kijken direct en eh? objectieve site ? is die nie objectief (kan zijn he weet het nie, en in wie zijn voordeel zijn zij dan?).

vinteg

Legacy Member
azzuri, ff :offtopic: maar ge moet is afkicxken van het "etc" woordje :D ;)

apa

Legacy Member
azzurri zei:
roundup op toms hardware just what i was looking for zie, k zal eens kijken direct en eh? objectieve site ? is die nie objectief (kan zijn he weet het nie, en in wie zijn voordeel zijn zij dan?).

THG is idd al meermaals betrapt op duidelijke partijdigheid; bij AnandTech is dat nog niet (zo duidelijk) waargenomen...

Welke is de beste? Ik denk dat beide fabrikanten aan elkaar gewaagd zijn op dit moment. Jaja: de ene kaart is sneller hier, de ander daar... Maar uiteindelijk zijn alle moderne games in hoge settings in hoge resolutie uitstekend speelbaar op de kaarten van beide fabrikanten... en daar is waar het uiteindelijk om draait; niet?!

Alexis

Legacy Member
bij de review van de x850 zag ik ergens staan. x800 ( niet de pro versie maar de gewone x800 ) wat is de kostprijs van deze kaart want ze ziet er nl. wel goed uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan