Archief - [HELP] X1950pro in crossfire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MinM

Legacy Member
specs ::
AMD X2 4000+
2gig corsair XMS2
Sapphire ATI X1950pro 256mb pci-e
Sapphire ATI X1950pro 256mb pci-e
Xilence 600W Crossfire edition
Asrock AliveX-fire (crossfire edition)

Alle componenten zijn corssfire labeled, maar ik heb problemen als ik dit enable zijn mijn scherm fucked up alleen in 3d omgevingen
Als ik een spel opstart lopen er percies 2 beelden door elkaar en bewegen deze beelden van onder naar omhoog, door elkaar
Kan geen print screen nemen aangezien als ik dit doet het beeld normaal is op de print screen.

Nu heb ik op dit forum gelezen dat die persoon dat ook heeft
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=27579

Hij heeft 2 verschillende sapphire's x1950pro
hij heeft de rev1 en de 1.2 steken
ik heb 2 rev 1.2 steken

Nu het zou een bios probleem zijn
ik heb mijn biossen vergeleken en ik kom uit op
voor de eerste kaart dat ik gekocht heb => BIOS-versie 009.013.001.020
voor de 2de kaart => BIOS-versie 009.013.001.029


Ik heb geen floppy drive, noch de aansluiting voor 1 te kunnen aansluiten
Ik heb het flashen nog nooit gedaan en ik zie dat niet zitten zonder hulp of iemand dat da eens kan voordoen.

Dus iemand uit omgeving antwerpen, wilrijk die eens wilt langst komen bij mij omdit te doen
Ik zou dit echt aprecieren

-dawnz-

Legacy Member
g moet ni flashen aangezien CF ook met een X1900CF en een X1950XTX werkt :)

beide kaarten moeten niet hetzelfde bios hebben, nog dezelfde revisie.

probeer je scherm eens aan te sluiten eens op de onderste kaart en op de bovenste kaart :)
kan ook al iets doen.
Ik heb SLI gehad en bij mij werkte het niet als ik het scherm op de onderste aangesloten was maar wel op de bovenste ;)

grtz

MinM

Legacy Member
lol ik heb geen mastercard he
de niewe crossfire werkt met zelfde bridges al SLI

op de andere poorten heb ik geen beeld
momenteel steekt hij in de onsterste kaart

Maar ik zal er eens naar kijken

PineMangoes

Legacy Member
Ik zou iets oudere drivers proberen, die zijn soms beter voor kaartjes die niet tot de laatste nieuwe line-up behoren. 7.1-7.5, of zelfs 6.xx es proberen.

MinM

Legacy Member
mja kan ik eens proberen

alleen de display driver zou voldoende zijn he

maar dan heb ik wel het probleem dat ik quake wars niet meer kan spele

PineMangoes

Legacy Member
Wrom zou je dat niet kunnen? In de display driver zit ook 3D geïntegreerd hoor.

Wel zien dat je eerst deftig je oude drivers verwijdert mbv catalyst uninstaller. Wss weet je dat al, maar goed :)

MinM

Legacy Member
ja dat weet ik al

het probleem is met oudere drivers kan ik het spel quake wars niet spele...
want dan start dit helemaal niet op.

Xtala

Legacy Member
Moet ge voor crossfire geen gewone en een speciale crossfire kaart hebben?

-dawnz-

Legacy Member
da was bij de X1900 ja maar bij de nieuwe methode heb je aansluitingen die dezelfde zijn als bij SLI dus heb je gene MC meer nodig.

MinM

Legacy Member
ik heb geen mastercard nodig aangezien mijn connectie een native bridge is = gelijkaardig als SLI met het voordeel full duplex daarom ik voor crossfire heb gekozen....

Nu heb ik format gedaan en het is nog steeds....
Ik denk dat ik deze nieuwe kaart maar is te koop ga zetten

PineMangoes

Legacy Member
Nog steeds niet getest met oudere drivers? Ok, je kan ET:QW niet meer spelen, maar je weet tenminste of CF deftig werkt. In toekomstige driver releases zal dat dan wel in orde komen, aangezien ATi minstens 1 driver per maand vrijstelt.

MinM

Legacy Member
jewel met de 6.11 en de 6.14

alles het zelfde
nu heb ik naar iedereen van waar da ik hardware heb... een mail gestuurd een ticket ingediend bij ati

ik voorspel dat dit weken gaat duren he

atiwinflash did the trick

door de bios te flashen heb ik ze in CF gekregen
mercie voor de moeite en de hulp die jullie mij hebben willen geven

-dawnz-

Legacy Member
Performance?
btw .. je zult je cpu moeten overclocken om zo een 2 kaartjes deftig te trekken ;)

PineMangoes

Legacy Member
-dawnz- zei:
Performance?
btw .. je zult je cpu moeten overclocken om zo een 2 kaartjes deftig te trekken ;)

Idd, maar dat gaat moeilijk met zo'n Asrock bordje :)

MinM

Legacy Member
bwa kweeni
ik heb hem nu lopen op 2459mhz
orgineel komt die van 2100
vink al ni slecht

PineMangoes

Legacy Member
That's me told, lol.

2460 is idd niet slecht, veel hoger klokken die cpu's meestal toch niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan