Archief - Help Met Overclocken plz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TitanXIII

Legacy Member
Hallo


vooraleer ik begin met m'n geklaag, iedereen ne zalige kerst

zo, dasda, to the point
Ik ben een arme gamer (nu..... 2 weken geleden niet, maar kerst :tongue: )
ik wou eerst een nieuwe 3d kaart halen, khad genoeg geld, maar kheb zoveel uitgegeven voor kerst dat ik nog altijd zit met m'ne geforce ti 4200
nu, ik had ergens ff snel gelezen dat ik m'n kaart kan overclocken met powerstrip ofzoiets, nu ik weet totaal niet hoe dit werkt, is er iemand die dezelfde (of iemand met ervaring in overclocken) kaart heeft, en die bereid is mij mss heel even uit te leggen hoe t moet

over koeling hoef ik me geen zorgen te maken, kheb net een nieuwe thermaltake en die koelt wie ne gek duz


tnx in advance

brechtvm

Legacy Member
MENSKE MENSKE MENSKE
ik ga ni rap flamen é
mr t begint mij kotsbeu te worden !
LEES EERST DE STICKY
die is supergoe geschréven !
en daarmee leerde veel bij !
komt dan es weer naar t forum ;)

Massman

Legacy Member
brechtvm zei:
MENSKE MENSKE MENSKE

no go voor een start in een post :naughty:

maar em eeft wel gelijk, lees eerst de sticky :),
btw ik gebruik rivatuner, kheb gemerkt dak toch hoger geraak :)

TitanXIII

Legacy Member
merci massman, kzal es kijken, en sorry da'k nie eerst de sticky lees djees, tis maar een forum he, niet van levesbelang :sad:

brechtvm

Legacy Member
iedereen moet léren hé ;)
srry voor mijn reactie..
maar zo'n vragen hoor je 1000x op een dag;)...
dusja
conclusie RTFS ;)

easypanic

Legacy Member
Mja, begint er niet aan, zoveel prestatieverschil zult ge echt niet zien. Enkel goe voor wa meer 3DMarkskes....

Spaar maar voor een nieuwe graka in de plaats.

Massman

Legacy Member
bwa, door oc'en kunt ge toch serieus veel prestatiewinst ebben zuh ...

ik kan met mijn ti200 nfsu2 spelen op 1024*768 en redelijk veel opties op high

easypanic

Legacy Member
offtopic, nfsu is nu ook niet het meest veeleisende game éh

brechtvm

Legacy Member
easypanic zei:
offtopic, nfsu is nu ook niet het meest veeleisende game éh
als je nfsu2 bedoeld,dan zit je er wel degelijk naast hoor !
mijn pc is stressed het warmst als ik nfsu2 speel !
nix anders krijgt mn pc zo warm...
(pc = cpu)
greetz

easypanic

Legacy Member
eum, ik heb het dus ook over settings van uw graka hé.

Processor temp zal bij ieder spelleke hetzelfde zijn....

guRuh

Legacy Member
brechtvm zei:
MENSKE MENSKE MENSKE
ik ga ni rap flamen é
mr t begint mij kotsbeu te worden !
LEES EERST DE STICKY
die is supergoe geschréven !
en daarmee leerde veel bij !
komt dan es weer naar t forum ;)

dit bedoel ik dus met "pretentie" en "bescheidenheid" (en ook een beetje arrogantie om er nen heerlijke cocktail van te maken)

zet ni zone grote smoel op want een maand geleden waart ge zelf ws zo... (gaten in u geheugen?)

TitanXIII

Legacy Member
hehe guruh -->owned brecht haha

maar eurhm... nog iets, nfsu2 kon ik zonder overclocken al alles op high duz....
oh, maar ik heb em nu iets van 85 mhz overclocked en merk tog al veel verschil bij source... duz tnx

An!ma

Legacy Member
guRuh zei:
dit bedoel ik dus met "pretentie" en "bescheidenheid" (en ook een beetje arrogantie om er nen heerlijke cocktail van te maken)

zet ni zone grote smoel op want een maand geleden waart ge zelf ws zo... (gaten in u geheugen?)

hahahahaha
Owned
but it's true
en wa brecht zei ook ma alé jah
it was OWNED ! :lol:

Sander H

Legacy Member
ik heb vroeger ook mijne GF4Ti 4200 OC'ed, en da gaf zeker wel prestatiewinst zonder koeling ofzo te veranderen
twas wel gene gewone, ma ne 8xAGP (andere core, NV28 ipv NV25) (ook ene uit ne Aldi-pc -> MSI)
mijn standaard clocks waren: 225/445 MHz, na OC'en: 283,5/567 MHz
in zwaardere games zoals FarCry merkt ge da dus goed
mijne 3DMark03 score: van 1,4 k naar 1,8 k
mijne Aquamarkscore: van 14 k naar 18 k
ma met ne NV25 kunt ge soms nog veel hoger geraken (> 300 MHz met de core, ma die staat standaard ook op 250 MHz)
als ge aan GF4Ti4600-speeds geraakt, 300/650 alsk mij nie vergis, dan kunt ge mss zo ne bios op uw graka flashen en dan krijgt uw GPU soms wa meer spanning en kunt ge nog verder OC'en (extra koeling is dan wel aangeraden, vb een fan op uw graka gericht)
flashen houdt wel wa risico's in, dus daar zouk nog nie mee beginnen als ge der nix van kent (ik heb het risico ook nooit gepakt)

Xeon?

Legacy Member
@brecht:
het is mijn gewoonte niet om direct zo maar iemand de grond in te boren/flamen. Maar gij slaagt toch alles ze gast... eerst zatte hier zelf amper een paar maand gelede zo'n idiote vragen te stellen en dergelijke en voor het minste prul een van een mug een olifant te maken... En nu zo'n reactie? Ge waar zelf zo dus ge hebt u uitermate belachelijk gemaakt door zo te reageren, vooral omdagge qua overclocking zelf nog compleet groen achter u oren zijt waarschijnlijk.

Het is idd waar dat alles netjes in de faq staat uitgelegd, maar wijs hem daar dan gewoon op een kalme, rustige manier op. Vooral omdat ge het zelf in het begin niet gechecked hebt, wij hebben u daar ook gewoon opgewezen (naar ik meen) dus u reactie was niet gepast. Zoals ge zelf gezegd hebt al, iedereen moet leren en het is veel plezanter als je dan een duwtje in de rug krijgt door nuttige comments en niet zo'n belachelijke zoals die van u.

Totzover mijn preek ;)

@threadstarter: download coolbits reghack & overclock daarmee.

L@TrO

Legacy Member
Wat je volgens mij meer zal voelen is eens een formatje doen en een nieuwe fully tweaked windows erop zetten. Elke keer opnieuw datzelfde o.c tooltje opstarten voor het gamen ,dat is het ook niet hee. Dus als je toch wil o.c flash dan naar een TI4400 bios ofz.

brechtvm

Legacy Member
owkee,srry ;)
maar geef toe...als je dit forum een beetje volgt merk je dat die vraag veel gesteld wordt;)...
vandaar mijn reactie..
sorry ;)

ps : @xeon?
mijn pc gaat niet veel hoger meer doordat ik een newcastle core heb en no name geheugen...
mijn 36seconden super pi lijken mij dan toch wel goed voor mijn systeem :applause:

ik heb mijn 3400+ @ 2.4 ghz al tot 2.6 ghz gekrégen,met gewone no name ram...
en dan 36 sec superpi..
niet slecht zou ik zo zeggen...

dus groen achter de oren zou ik niet zeggen...

Ik weet mss idd nog niet alles,maar toch al genoeg;)

mijn temps van mijn cpu zijn te hoog om nog hoger te raken...
(mijn newcastle zit aan zn maximum..core is al hoog geklokt van 3400+)

Massman

Legacy Member
L@TrO zei:
Wat je volgens mij meer zal voelen is eens een formatje doen en een nieuwe fully tweaked windows erop zetten. Elke keer opnieuw datzelfde o.c tooltje opstarten voor het gamen ,dat is het ook niet hee. Dus als je toch wil o.c flash dan naar een TI4400 bios ofz.

dat kan hij idd doen, haddek nog nie aan ged8 :)

maar hij moet dan wel zeker zijn dattem op die clocks loopt hee en of em daadwerkelijk wilt flashen ...

Alexis

Legacy Member
kheb da ook es geprobeerd om mijn xp volledig te tweaken maar ge moet daar zo heel files beginnen openen en lijnen aan toevoegen dat lijkt mij zo veeeeeeeeeeeeel werk voor iets dat je niet voelt denk ik.

Massman

Legacy Member
D loves gene zei:
kheb da ook es geprobeerd om mijn xp volledig te tweaken maar ge moet daar zo heel files beginnen openen en lijnen aan toevoegen dat lijkt mij zo veeeeeeeeeeeeel werk voor iets dat je niet voelt denk ik.

bwa, ge kunt al serieus veel performance winst halen door alle grafische snufjes aan de xp-layout te veranderen (schaduw achter muis ...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan