Archief - Help Met Kiezen Van Graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TitanXIII

Legacy Member
Eerst ff een inleidingske voor de kinderen die gaan slapen seffes
De maandag was ik met m'n vriendin naar hasselt gegaan, omda t solden zijn, en madam wou kleren hebben, op de trug weg ben ik nog ff met haar naar de carrefour gegaan, om te kijken hoeveel ne dvd speler (voor den tv) kostte. Na ff zoeken viel m'n oog op ne graka, ne geforce fx 5200 voor 150€, der stond op t dooske da t 256 mb geheugen had (en aangezien ik nog altijd speel me ne geforce 4200 hadk wel ne nieuwe nodig) dus ik wou die meepakken, maar m'n vriendin, zo geld bewust als ze is zei van, ge gaat zaterdag tog naar duitsland koopt u daar ne kaart, is goedkoper, en kunt ge mss ne betere kopen

Nu, ik heb 2 vraagskes:
1, heb ik er goed aan gedaan om die geforce 5200 te laten liggen
2, welke graka zou ik kopen in duitsland, je hoeft nie echt te kijke naar de prijs, ik kan gaan tot 300 euro zoget, maar let wel, t moe wel ne goeie zijn, maakt nie uit als t ati of nvidia is, maar gewoon, beste performance/prijs dinges...

tnx

Starrk

Legacy Member
Odin XIII zei:
Eerst ff een inleidingske voor de kinderen die gaan slapen seffes
De maandag was ik met m'n vriendin naar hasselt gegaan, omda t solden zijn, en madam wou kleren hebben, op de trug weg ben ik nog ff met haar naar de carrefour gegaan, om te kijken hoeveel ne dvd speler (voor den tv) kostte. Na ff zoeken viel m'n oog op ne graka, ne geforce fx 5200 voor 150€, der stond op t dooske da t 256 mb geheugen had (en aangezien ik nog altijd speel me ne geforce 4200 hadk wel ne nieuwe nodig) dus ik wou die meepakken, maar m'n vriendin, zo geld bewust als ze is zei van, ge gaat zaterdag tog naar duitsland koopt u daar ne kaart, is goedkoper, en kunt ge mss ne betere kopen

Nu, ik heb 2 vraagskes:
1, heb ik er goed aan gedaan om die geforce 5200 te laten liggen
2, welke graka zou ik kopen in duitsland, je hoeft nie echt te kijke naar de prijs, ik kan gaan tot 300 euro zoget, maar let wel, t moe wel ne goeie zijn, maakt nie uit als t ati of nvidia is, maar gewoon, beste performance/prijs dinges...

tnx

1. ja! ik heb vroeger nog eens gevraagd naar die kaart en er werd hier gezegd dat het een niet zo goede kaart is.

2. i leave that for the xperts

jodeman

Legacy Member
1. zeker, dikkeren brol bestaat er niet
2. 6800LE of 6600GT

Exit

Legacy Member
5200 is stukje trager dan uwe gf4 ti4200

op dx vlak en HOOOGE instell is ze wa sneller MAAR algemeen sneller (omda gf4 geen dx9 kaartje is)

JackF

Legacy Member
150 € voor een FX5200 met 256mb zou dik overbetaald zijn en een goede gamerskaart is het zeker niet

scorpion007

Legacy Member
koop u voor 300€ een 6800LE 6800non ultra of 6600gt.

Wilde echt het beste voor u geld : een 6600gt. , kost ongeveer 200.
6800LE als je durft modden , 6800non ultra is het snelst , maar zal rond de 300 liggen

TitanXIII

Legacy Member
nu, ik durft wel te modden, maar dat durven beperkt zich tot een riva tuner... niet met extra weet ik veel wat voor dingen aan dat ding vast solderen...
en die 6600gt.... is die echt goed....? t verschil tussen 6600gt en ne 6800 gt is da groot....
mja, ik moet mij gewoon ff goed informeren, want is tog wel een grote hap uit m'n budgetteke

scorpion007

Legacy Member
ik zou voor 6800 non ultra gaan , ligt tussen 6600gt en 6800gt

prijs kwaliteit moete voor 6600gt gaan

TitanXIII

Legacy Member
sjah..... is de prijs/kwaliteit verhouding van de 6800 non ultra niet goed dan fzo... want t lijkt dat die wel goed is, maar prijs/kwaliteit van 6600 gt beter is.... i'm a little bit confused

sorry voor m'n gemekker :crazy:

Dakantochnie

Legacy Member
Een 6600GT is een zeer goed gamerskaartje voor ong. €200.
Een 6800 is een nog sneller kaartje voor zo'n €300.
Nu moet gij gewoon weten hoeveel ge WILT uitgeven, maar de beste prijs/prestatieverhouding is absoluut in handen van de 6600GT.
Maar let wel op: koopt u een AGP versie, aangezien dat ge nu met een Geforce 4 werkt, zult ge nog niet beschikken over een mobo met PCI-E poort.

btw: verwend uw vriendin maar is goe, ze heeft u de miskoop van uw leven bespaart!
Waarom? Een Geforce 5200 is ABSOLUUT GEEN GAMERSKAARTJE en zelfs trager dan de kaart die ge nu hebt. Komt daar nog bij dat ze te duur geprijsd was en dat ze 256MB aan boord had. Normaal is meer geheugen beter (op een echt snel kaartje toch), maar die 5200 is toch te traag om games te trekken die meer dan 32MB nodig (zelfs op low detail en low res) dus je zou gaan bijbetalen voor geheugen dat je nooit zal benutten.

bartichello

Legacy Member
allemaal me under ne nvidea

de x800 xl is ook een goeie kaart(ligt rond de 300 €) en als ge die softmod werkt ze zo goe als nen XT vant zelfde model. die werkt veel beter dan de 6600 GT van nvidea

scorpion007

Legacy Member
x800xl is redelijk moeilijk leverbaar , en een andere prijsklasse dan 6600gt , natuurlijk is die beter :D

Conqie

Legacy Member
Exit zei:
5200 is stukje trager dan uwe gf4 ti4200

op dx vlak en HOOOGE instell is ze wa sneller MAAR algemeen sneller (omda gf4 geen dx9 kaartje is)
stukje??? :eek:


een ganse lengte ja

ne gf4mx owned gewoon da kaartje van ne 5200 :p
en da voor 150 € :eek:
ge hebt er goe aangedaan om da te late ligge :woohoo:

Alexis

Legacy Member
jep ken mensen die da hebben en kunnen niets draaien. ge moogt echt content zijn dat je ze niet gekocht hebt. persoonlijk zou ik als je in de winkels in duitsland een x800xl ziet zeker die nemen ze is iets slechter dan de 6800GT maar da is echt verwaarloosbaar. als ge x800xl ziet zeeeeeeeeeeeker die nemen en anders idd 6600gt en voor 380 euro heb je 6800gt.

TitanXIII

Legacy Member
mja, tnx iedereen, ik denk, da aangezien die laatste post, ik mij een x800xl ga halen, als ie er ligt, en anders een 6600

en te concluderen uit dit alles, don't you just love my girlfriend :applause: :applause:

Tweek

Legacy Member
tzou me wel verbazen als ge ne x800xl vindt
voorlopig op alle sites staat hem der nog ni bij (mindfactory,e-bug,snogard)

jodeman

Legacy Member
mja, wil nog effe iets aan toevoegen.

Iemand zei dat je beter een gewone 6800 neemt? Wel nee, de 6800LE is goedkoper en wanneer je pixelpijplijnen en vertex shaders unlockt gaat ie veel sneller (zoals ik). Je hoeft hier helemaal niet voor te solderen ofzo (heb 12 pp en 6 vs openstaan) . Wanneer je de kaart zelfs standaard laat kun je de frequentie hoger zetten en is de snelheid min of meer gelijk aan een normale 6800. Dit alles voor 200 euro. Ik heb er zeker nog geen spijt van dat ik dit kaartje heb gekocht. Ik run far cry, doom3... elk spel met allerhoogste detail. Waarom zou ik een 6800GT kopen? Voor een paar mensen rijker te maken?? GOE ZOT!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan