Archief - HDD + SSD probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Svekke84

Legacy Member
Hey iedereen

Gisteren heb ik mijn zelfs samengestelde PC ontvangen.
Nu is alles geïnstalleerd en het werkt goed.
Probleem is nu dat ik een SSD (Crucial M4) en een gewone harde schijf (Samsung HD 103 SJ) heb.
Windows is op de SSD geïnstalleerd.
Maar nu wordt al de rest zoals muziek, afbeeldingen, programma's die ik installeer allemaal op de SSD geïnstalleerd.

Is het niet mogelijk om mijn gewone harde schijf als standaard in te stellen zodat alles automatisch daarop wordt opgeslagen?

Het moederbord dat ik heb is MSI P67A-GD 65 (B3)

Graag een beetje hulp aub want op google vind ik niets terug.

Groeten

Goldrusher

Legacy Member
Élk programma vraagt toch waar je het wilt installeren ?

En foto, video, muziek, etc. zet je gewoon zelf ergens in mappen op je gewone hdd.

Yank

Legacy Member
Of in windows 7 gewoon je libraries aanpassen en de 'save location' (geen idee wat het in het nederlands is) op je HDD zetten.
Programma's kun je idd zelf aanpassen, als je wilt kun je ook het default path aanpassen in het register, maar je wilt juist je meeste programma's ook op je SSD, buiten games dan misschien.

Aap

Legacy Member
Svekke84 zei:
Neen dat lukt niet :oink:

Iemand nog advies?

Om te beginnen: Welke lukt er niet van de twee links dat ik gegeven heb?

Ten tweede :welk besturingssysteem gebruik je? (ik moet dat precies rieken over het internet) Misschien moeten we een nieuw protocol uitvinden ROIP (rieken over IP) Het is veel gemakkelijk om dit soort informatie onmiddellijk te geven of anders mag ik of iemand anders blijven gissen.

Voor windows 7 (om mijn "mijn documenten" map te veranderen):

Windows 7 - Moving My Documents

Voor windows 7 (om de standaard map "program files" te veranderen):

Program Files Directory - Change Default for Installs - Windows 7 Forums

Svekke84

Legacy Member
Je informatie was nuttig, want nu worden mijn afbeeldingen, muziek,... op de HDD opgeslagen.

Maar als ik iets anders wil installeren dat ik download bv Vuze, games of andere programma's, dan komt dit altijd op de SSD terecht, en als ik dan aangeef om op de HDD op te slaan dan krijg ik een error.

Als ik naar het overzicht van mijn schijven ga dan staat er bij de SSD een windowssymbooltje.

Heb ook al geprobeert via Regedit, maar dit haalt niks uit.

Pff ik snap gewoon niet dat hij niet standaard alles op mijn HDD wil opslaan

Goldrusher

Legacy Member
Je kiest toch altijd voor "geavanceerd" oid bij de installatie van een programma ? En je klikt NIET gewoon de hele tijd op "volgende" ?
Vroeg of laat vraagt zowat élke installatie waar je het programma wil installeren. En ipv C:\ (wat ik vermoed de letter is van je SSD) zet je gewoon D:\ (of welke letter je HDD ook heeft).

Aap

Legacy Member
Svekke84 zei:
Maar als ik iets anders wil installeren dat ik download bv Vuze, games of andere programma's, dan komt dit altijd op de SSD terecht, en als ik dan aangeef om op de HDD op te slaan dan krijg ik een error.

Welke foutmelding? Want wij kunnen dat niet rieken.

Wat Goldrusher zegt, is zeker geen slecht idee.

Svekke84

Legacy Member
Mijn afbeeldingen, muziek enzo staan nu wel op mijn gewone HDD.

Maar als ik nog programma's of games bij installeer gebeurt dit op de SSD.

Systeem is geïnstalleerd via geavanceerd op de SSD. Als ik Windows op de gewone harde schijf ga installeren dan gaat Windows veel trager opstarten en heeft mij SSD eigenlijk geen nut.

laloo

Legacy Member
die fout melding krijg je om dat het niet in een map staat...
bv je instaleert steam. je verandert het naar je HDD en je klikt volgende dan komt die eror .dat komt om dat je het in een map moet steken (ik doe dit op mijn hdd,ik maak een map naam : Program Files en als je dan iets wil instaleeren dan duw je bv : D:\Program Files dan zal je de eror niet hebben :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan