Archief - HD6950 / 6970

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
Hey,

Ik zou graag m'n videokaartje ne keer upgraden (wnneer ik het geld heb imo)
Ik zit vast bij de keuze tussen de HD6950 DCII
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD6000 - ASUS EAH6950 DCII/2DI4S

en de HD6970 DCII
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD6000 - ASUS EAH6970 DCII/2DIS4S

Zoals iedereen weet kunt ge zo ne HD6950 dmv dual bios flashen naar een HD6970. Heeft er iemand hier al slechte dingen bij gezien? Alle snelheden en dergelijke worden hetzelfde, maar mensen waarschuwen elkaar omdat een gewone Hd6950 2x 6-pin nodig heeft. (zou niet genoeg stroom krijgen enzo, en kan dus zo stuk gaan).
Nu heb ik gevonden dat de HD6950 DCII één 6-pin en éé 8-pin heeft. (HD6970 DCII heeft 2x 8-Pin) ZOu dit het 'probleem' of het gevaar kunnen oplossen? Want een uitsparing van 80 euro is wel de moeite vind ik...

Graag wat meningen! De reden dat ik die kaart wil is omwille van de temperaturen. Load zou die rond 60 graden moeten zitten(en minder), wat fantastisch is t.o.v. de standaard koelers (mag natuurlijk wel voor zo'n bakkebeest) Ik wil sowiezo een gpu met standaard een aftermarket koeler, omdat die: sowiezo beter zijn, en dan verlies ik niet mijn garantie zoals mijn vorige HD4890 met Artic twin turbo...

:)

Céderieck

Legacy Member
Pedroo zei:
Hey,

Ik zou graag m'n videokaartje ne keer upgraden (wnneer ik het geld heb imo)
Ik zit vast bij de keuze tussen de HD6950 DCII
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD6000 - ASUS EAH6950 DCII/2DI4S

en de HD6970 DCII
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD6000 - ASUS EAH6970 DCII/2DIS4S

Zoals iedereen weet kunt ge zo ne HD6950 dmv dual bios flashen naar een HD6970. Heeft er iemand hier al slechte dingen bij gezien? Alle snelheden en dergelijke worden hetzelfde, maar mensen waarschuwen elkaar omdat een gewone Hd6950 2x 6-pin nodig heeft. (zou niet genoeg stroom krijgen enzo, en kan dus zo stuk gaan).
Nu heb ik gevonden dat de HD6950 DCII één 6-pin en éé 8-pin heeft. (HD6970 DCII heeft 2x 8-Pin) ZOu dit het 'probleem' of het gevaar kunnen oplossen? Want een uitsparing van 80 euro is wel de moeite vind ik...

Graag wat meningen! De reden dat ik die kaart wil is omwille van de temperaturen. Load zou die rond 60 graden moeten zitten(en minder), wat fantastisch is t.o.v. de standaard koelers (mag natuurlijk wel voor zo'n bakkebeest) Ik wil sowiezo een gpu met standaard een aftermarket koeler, omdat die: sowiezo beter zijn, en dan verlies ik niet mijn garantie zoals mijn vorige HD4890 met Artic twin turbo...

:)


als je het geld heb dan ga voor de 6970 heb hem hier ook en is meer al genoeg voor alle games die er nu op de markt zijn (: en die bios flach

Hiermee hebben ze aangetoond dat de handicaps van HD6950 ten opzichte van de HD6970 puur softwarematig zijn.

Door deze hack toe te passen kan je dus wel wat geld uitsparen, maar hou er rekening mee dat de HD6970 een acht -en een zes-pins stroomconnector heeft waar de HD6950 slechts over 2 zes-pins connectoren beschikt. Dit kan dus problemen opleveren in zware grafische games of applicaties.

Deze grafiek toont de prestatieverschillen bij elke stap van het tweaking proces.

Als je dit zelf wil proberen, hou er rekening mee dat dit de garantie van de kaart doet verlopen.

bron: 4Gamers


denk wel dat dit ook voor zich spreekt je kan het doen maar al het mis moets gaan dan zit je vast

Pedroo

Legacy Member
Céderieck zei:
Door deze hack toe te passen kan je dus wel wat geld uitsparen, maar hou er rekening mee dat de HD6970 een acht -en een zes-pins stroomconnector heeft waar de HD6950 slechts over 2 zes-pins connectoren beschikt. Dit kan dus problemen opleveren in zware grafische games of applicaties.

Dat is het hem juist... De HD6950 DCII (speciale ASUS versie...) Heeft 6-pin en 8-pin, hetzelfde als een standaard HD6970, wat het unlocken zonder problemen zou kunnen doen verlopen... Maar dat is net m'n vraag; zou dit dan zonder probemen gaan? Risico's zijn er om te nemen, maar een risico van 250 euro is groot :D

En een risico voor een vastlopertje of zoiets in die aard is er niet echt he... daarvoor is die bios switch er...

Erojin

Legacy Member
Die kaarten nemen wel 3 sloten in en bio flashen zou ik in u plaats niet doen.

Pedroo

Legacy Member
Erojin zei:
Die kaarten nemen wel 3 sloten in en bio flashen zou ik in u plaats niet doen.

3 sloten is geen probleem voor mij. M'n vorige HD4890 met Artic Twin turbo was ook een triple slot cooler... Maar bleef lekker koel. En da wil ik echt wel! (ik ben een freak op dat vlak; alles zo koel mogelijk!

EN waarom in mijn plaats niet flashen? :)

Noel

Legacy Member
Hallo,
Ik heb jullie gesprek wat gevolgd, en ik heb gezien dat jullie het over 2 aansluitingen hebben op beide kaarten.
Ik heb vandaag mijn Sapphire radeon hd 6970 ontvangen, maar ik krijg maar geen beeld. De BIOS geeft ook geen foutmelding
Ik heb de 8 pin connector aangesloten, en daarna de 6 pin
Ik vroeg mij af of ik BEIDE connectors moest aansluiten, ik vind nergens informatie hierover
Momenteel heb ik maar 1 aangesloten, maar bij geen van beiden bekom ik beeld

Pedroo

Legacy Member
OUde topic, mr enfin.
Offcourse moet ge beide stekkers aansluiten :)

mistertk

Legacy Member
het zit zo ineen een een HD6950 kan gemakkelijk geunlucked worden naar de HD6970 heb zelf al ervaring ermee en het loop vlotjes om een volwaardige 6970 moet je het memory OC maar het verschil is ongeveer 2-3 fps dus niet egt de moeite waard om te gaan OC'en

Céderieck

Legacy Member
Welke voeding heb je op de pc ? merk en hoeveel want want als die niet genoeg is zal hij niet werken heb zelf ook een 6970 maar wel van xfx (: en heb een hx 750 voeding er op van corsair

Titanium X

Legacy Member
Tegenwoordig is het wel niet meer aan te raden om je 6950 te flashen naar een 6970.. Bij de eerste modellen ging dit meestal wel probleemloos maar niet meer met de nieuwere...

Enne een 6950 is beter prijs/kwaliteit dan een 6970 dus koop die maar...

Pedroo

Legacy Member
Het is sowiezo niet aan te raden. Net hetzelfde als een Phenom dual core die unlocked wordt naar quad core. Die spullen worden voor een reden gelocked/verborgen. Ik zou het althans nooit zelf doen.

DreaDNoughT

Legacy Member
Niet unlocken. Vandaag nog eens mee bezig gehouden en ik kreeg geen beeld meer na de 6970 flash. Gelukkig heeft de 6950 een dubbele bios en kan ik die zo blijven verder gebruiken of kon hem weggooien. Die paar fps meer ga je echt niet merken in een game ze. Ik wou het eens proberen en heb gefaald.
Ze locken die shaders ook voor een reden (fouten en dergelijke, zoiets als de oude celerons vroeger).

V1nce

Legacy Member
Al maanden unlocked zonder probleme hier.
Geeft geen enkel probleem en kan geen kwaad wanneer je gewoon de shaders unlocked.
Het kan wel problemen geven wanneer je gewoon een 6970 bios erop flashed want die zen ram loopt op een hogere volt waardoor je dat kan beschadigen.

Musk

Legacy Member
de huidige 6950's worden hun extra shaders weggelaserd, dus doe geen moeite.

freshcloak

Legacy Member
Flashen zou ik ook niet doen, ik ken mensen die daardoor problemen kregen met de aansluiting en de voeding van de kaart.
Ik zou persoonlijk voor de 6950 gaan, die kan zeker alles draaien op max en is prijs/kwaliteit beter tegenover de 6970.
Als je 6950 over een paar jaar dan toch niet meer mee kan met de games die er dan zijn, dan koop je gewoon nog een 6950 en zet je die in crossfire.
De aankoopprijs van de 6950 zal dan ook veel lager liggen dan nu, dus een erg grote kost is het dan niet.

Dracozirion

Legacy Member
Reference 6950 unlocked shaders (geen 6970 bios, vanwege de extra spanning op het geheugen), draait al 6 maanden zonder problemen, ook overclocked.

Maar idd die nieuwe vallen niet meer te unlocken, toch zou ik voor de 6950 kiezen omdat deze een etere quality/performance ratio heeft dan de 6970.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan