Archief - hd digicorder en surround vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mudsliptones

Legacy Member
volgende week heb ik mijn nieuwe tv en ben op zoek naar de mogelijkheden om alles aan te sluiten.
Ik heb reeds een surround systeem staan (dvd met ingebouwde surround)
Er komt een PS3 (dient als blu ray en om dvds upscaled the zien)
en dan heb ik nog de hd digicorder.

Nu is het zo dat ik op termijn een aparte verterker wil kopen en zo alles wil aansluiten, maar wil voorlopig nog even via dat surround systeempje gaan. (is nog vrij nieuw)

Nu had ik gedacht om alles zowiezo via HDMI naar de tv te sturen.
Dan heb ik op dat surround syteem volgende aansluitingsmogelijkheden:
1 X optical in
1 X coax in
1 X scart

Ik vroeg me af of ik die HD digicorder gewoon met scart kan verbinden naar het surround systeem? Spaart al een coax of optische kabel uit
Nu komt mijn geluid via hier binnen (digicorder via scart naar tv, scart tv naar surroundspeler, dan kies ik als source scart IN)

Of moet ik zowieso die coax en optical gebruiken?
Of dan misschien beter nog: 2 optical met een switch?

Easyrider

Legacy Member
Gewoon alles via hdmi kabels aansluiten op je tv en daarna van je tv een optical kabel naar je surround set.


Dus HD digicorder hdmi uit ==> TV hdmi in 1
PS3 hdmi uit ==> TV hdmi in 2
TV optical uit ==> Surround optical in

Dit zal alleen gaan als je tv dus ook wel degelijk die uit en ingangen heeft en ondersteund. Maar aangezien je zegt dat het een nieuwe tv is zou deze opstelling wel moeten lukken.

Anders geef je eens het type van je nieuwe tv, kunnen we eens beter redeneren.

mudsliptones

Legacy Member
sony kdl46hx800

Als ik het zo zou doen, ga ik dan geluid op men PS3 via de surround kunnen spelen?
Zoals ik het zie met uw opstelling stuurt eigenlijk elke component voa hdmi zijn geluid naar de tv en de tv zend het geluid via optics naar de surround speler. Klopt dit?
Ik dacht echt dat alles appart naar de surround moest eigenlijk.

net toch even opgezocht al en ik lees dat als je geluid via je tv laat gaan het 5.1 in de tv wordt omgezet naar 2 kanaals, zodus wordt daarna door de decoder in het surround systeem een 5.1 geluid geëmuleerd...

correct me if I'm wrong.
Het is gewoon, die surround heeft 1 optische ingang en 1 coax ingang, de PS3 en de Telenet digicorder hebben enkel optics. Met een switch werken wil ik liever niet, vandaar dat het geluid voa scart me misschien wel iets goeds leek

Easyrider

Legacy Member
Die scart is waarschijnlijk alleen een uitgang. Dus dat is geen optie, en wat bedoel je met coax? Bedoel je misschien component? Kan je eens een foto van je achterkant van de surround speler nemen, of eventueel het type?


Ik kan niet zeggen of de tv 5.1 gaat doorsturen naar je surround, maar ik weet wel dat je surround er waarschijnlijk een 5.1 simulatie gaat uitsturen door de boxen.

Maar iedereen zal je zeggen dat een aparte versterker met verschillende hdmi ingangen en uitgangen VEEL beter gaat zijn dan een surround setje.

Maar voor nu denk ik dat je het beste met mijn oplossing kan werken of een optical splitter kopen.

mudsliptones

Legacy Member
het komt wel goed :-)
Met die coax bedoel ik een digitale coax aansluiting. Digital out noemt het meestal.

Ik ga de digicorder gewoon met de links/rechts audio kabel verbinden naar de audio in van de set. Ik kijk niet zo heel veel tv en dan maakt d kwaliteit van het geluid minder uit.
Tegen volgend jaar misschien ander surround systeem kopen met aparte versterker natuurlijk :-)

Goh die scart, nu staat de digicorder op de tv aangesloten met scart, alsook de surroundset.
Als ik tv kijk via digicorder kan ik op men surroundset "scart in" kiezen en heb ik geluid over men surround systeem
Ik ga het toch eens proberen en anders is het met een ander kabeltje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan