Archief - hardware installeren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ozkaaan

Legacy Member
hoi,
ik ga morgen om een 6600gt leadtek maar ik ben echt een newbie inhet installeren van hardware..

kunnen jullie please zo ies zeggen wa da ik moet doen van int begin.
mijn huidige vga is geforce2 mx400 ,dus format is niet nodig zeker??

Lan

Legacy Member
- pc afzetten
- kast open
- oude vga kaart eruit (AGP bus)
- nieuwe erin
- pc opstarten
- laatste nieuwe nvidia drivers installeren.

ozkaaan

Legacy Member
ist zo eenvoudigg???
woaw oke dan (merci voor de snelle post)

ozkaaan

Legacy Member
en welke drivers zouden jullie mij aanraden om hl2 goe te laten bollen

demon326

Legacy Member
mm ge vergeet wel iets
na de pc afzetten moet ge de stekker uit doen dan ff op power knopje duwen
dan ontlaad ge uw haalt oude kaart eruit steekt nieuwe op plaats waar de oude zat case dicht en pc aan ;)
Lan zei:
- pc afzetten
- kast open
- oude vga kaart eruit (AGP bus)
- nieuwe erin
- pc opstarten
- laatste nieuwe nvidia drivers installeren.

jastas

Legacy Member
ok effe serieus: eerst in windows de drivers van de oude graka DESINSTALLEREN! anders ga je gegarandeerd met problemen zitten! Er bestaat een progje "drivercleaner" die dit zelfs allemaal automatisch doet. PC herstarten (zal nieuwe hardware vinden=oude kaart, op cancel duwen) Dan pc afzetten, voeding aanraken om te ontladen, dan pas stekker uittrekken, oude vga eruit, nieuwe erin, windows opstarten (zal nieuwe hardware vinden, terug op cancel duwen), cd graka erin of laatste drivers downloaden, installeren, herstarten en fini.

Altijd eerst de drivers van de oude kaart eraf smijten vooraleer een nieuwe kaart erin te steken.
Zoek anders eens op google naar ATI Uninstall of NVIDIA Uninstall

ozkaaan

Legacy Member
en moet ik nie eerst al derivers die nu heb verwijderen? en waar kan ik die dan verwijderen?

ozkaaan

Legacy Member
jastas zei:
ok effe serieus: eerst in windows de drivers van de oude graka DESINSTALLEREN! anders ga je gegarandeerd met problemen zitten! Er bestaat een progje "drivercleaner" die dit zelfs allemaal automatisch doet. PC herstarten (zal nieuwe hardware vinden=oude kaart, op cancel duwen) Dan pc afzetten, voeding aanraken om te ontladen, dan pas stekker uittrekken, oude vga eruit, nieuwe erin, windows opstarten (zal nieuwe hardware vinden, terug op cancel duwen), cd graka erin of laatste drivers downloaden, installeren, herstarten en fini.

Altijd eerst de drivers van de oude kaart eraf smijten vooraleer een nieuwe kaart erin te steken.
Zoek anders eens op google naar ATI Uninstall of NVIDIA Uninstall

jah bedankt :) eindelijk iemand serieus

flov007

Legacy Member
jastas zei:
ok effe serieus: eerst in windows de drivers van de oude graka DESINSTALLEREN! anders ga je gegarandeerd met problemen zitten! Er bestaat een progje "drivercleaner" die dit zelfs allemaal automatisch doet. PC herstarten (zal nieuwe hardware vinden=oude kaart, op cancel duwen) Dan pc afzetten, voeding aanraken om te ontladen, dan pas stekker uittrekken, oude vga eruit, nieuwe erin, windows opstarten (zal nieuwe hardware vinden, terug op cancel duwen), cd graka erin of laatste drivers downloaden, installeren, herstarten en fini.

Altijd eerst de drivers van de oude kaart eraf smijten vooraleer een nieuwe kaart erin te steken.
Zoek anders eens op google naar ATI Uninstall of NVIDIA Uninstall
das ni nodig ze... das alleen nodig om van ATI naar nvidia te gaan of omgekeerd.

gewoon pc afzetten, kabel uit, op powerknop drukken (zoals hier al gezegd is)
dan oude kaart eruit halen, (zie wel da ge die los gemaakt heb, anders gaat ge trekken en is de boel kapot). 6600GT erin duwe en zien da ge ne klik hoort. vast vijzen en 't is in orde :)

Lan

Legacy Member
benny zei:
na de pc afzetten moet ge de stekker uit doen dan ff op power knopje duwen

Geloof mij als ik u zeg dat dat absoluut niet nodig is. Alle capacitoren ontladen zeer snel na het afzetten van de power.

Wat je wel moet doen is eerst uw hand op het metalen gedeelte van uw kast leggen VOORALEER een component van uw pc aan te raken (of uw nieuwe kaart uit zijn plastiek te halen. Kwestie van zeker geen statische elektriciteits ontlading te hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan