Archief - hardeschijf spoorloos

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ceasarke

Legacy Member
hey

ik heb een probleempje
Ik heb net geformat en een nieuwe windows xp sp2 geinstaleerd (vroeger had ik xp met sp1)
Nu vind ik mijn 2de harde schijf niet meer.
De verhoudingen van master en slave staan juist (want anders zou hij ze ook ni vinden in sp1 denk.
Als ik in dos zoek naar men 2de schijf door f: (zo was het vroeger vindt hij deze niet) .
Iemand suggesties hoe je dit kan oplossen?
:help:

Ceasarke

Legacy Member
oya zei:
moete die nie manueel detecteren in uw bios?

hij vind ze daar dus
alleeen in windows ni.
bij de opstart kunde ook zien da ze zijn aangesloten.
maar vanaf je in windows komt ni :(

Thingie

Legacy Member
Het kan ook zijn dat je schijf gewoon geen drive letter meegekregen heeft. Om dit te controleren klik je met je rechtermuisknop op "Mijn Computer" en kies "Beheren". In het venster "Computerbeheer" kies je links onderaan voor "Schijfbeheer". Nu verschijnen rechts al de schijven op je pc aanwezig. Kijk hier even of je je schijf hier tussen ziet staan. Stta je schijf hier wel fysiek weergegeven maar is er geen letter aan toegekend dan klik je met de rechter muisknop op de schijf en kies je "Stationsletter en paden wijzigen...". Geef een letter aan je drive en het probleem is opgelost.

Ceasarke

Legacy Member
Thingie zei:
Het kan ook zijn dat je schijf gewoon geen drive letter meegekregen heeft. Om dit te controleren klik je met je rechtermuisknop op "Mijn Computer" en kies "Beheren". In het venster "Computerbeheer" kies je links onderaan voor "Schijfbeheer". Nu verschijnen rechts al de schijven op je pc aanwezig. Kijk hier even of je je schijf hier tussen ziet staan. Stta je schijf hier wel fysiek weergegeven maar is er geen letter aan toegekend dan klik je met de rechter muisknop op de schijf en kies je "Stationsletter en paden wijzigen...". Geef een letter aan je drive en het probleem is opgelost.


jep thats it thx thingie
:bow:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan