Mad_piggy
Legacy Member
Beste
Ik ben in het bezit van een MSI N580GTX-M2D15D5-OC.
Maar heb hier wat problemen met.
Het is begonnen met Dirt 3 waar ik al eens hulp heb gevraagd hier op het forum: https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/dirt-3-driver-crash.801240
Nu blijkt dat de chrashes niet enkel voorkomen in Dirt 3 maar ook in BFBC 2 en 3DMARK 11.
Even een korte schets van het probleem
Tijdens het spelen crashed de video driver. En krijg ik de melding: Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.
Het lijkt dat dit probleem zich enkel voordoet als het spel in DX11 modus draait. Bij DX9 heb ik nog geen enkele crash gehad.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- updaten naar de nieuwste 275.33 WHQL drivers van nvidia -> crash
- updaten naar de 270.61 WHQL drivers van nvidia (met driver sweeper) -> geen crash, maar had wel kuren (plots schokte alles zodat het spel onspeelbaar werd, cold restart nodig om op te lossen)
- updaten naar de nieuwste 275.50 BETA drivers van nvidia (met driver sweeper) -> crash
- graka stock overclock ongedaan maken -> geen crash, trg naar stock OC -> tijdelijk geen crash (RAAR???)
- sfc /scannow en chkdsk draaien
- MB bios update
- OCCT GPU stresstest & GPU ram test
- Temp monitor -> GPU max 65°C
- DX volledig up to date
In het begin dat is de GTX580 had was er een probleem met mijn kaart. Elke keer ik een DX11 bechmark zoals 3Dmark of Unigine Heaven draaide liep de kaart vast. Nu bleek dat een hele hoop N580GTX-M2D15D5/OC niet stabiel liepen (memory instability). Na wat over en weer gemail met een MSI technicus kreeg ik een aangepaste bios voor mijn kaart die de vcore verhoogde van 1.013 naar 1.025 wat al mijn problemen zou moeten oplossen. En hab geen problemen meer tot nu dus.
Op de site van msi was er een nieuwe BIOS voor mijn kaart die instabilities zou moeten oplossen. Deze uitgevoerd met de msi update en alles liep vierkant. Kan zelfs geen DX9 games meer spelen.
Terug de oude bios er op gezet met nvflash en dan een manuele update gedaan met nvflash naar de nieuwste bios.
Dit werkte goed voor 1 dag. Vandaag heel de morgend Dirt 3 aan het spelen geweest en geen crash meer gehad en na enkele uren BFBC 2 had ik weer een drivercrash aan mijn been. Omdat ik niet 100% zeker was dat het aan de kaart ligt en niet aan het spel installeerde ik trg 3DMark 11 die mee werd geleverd met de kaart. Na deze volledig te hebben ge-update voerde ik de Extreme benchmark uit en crashte binnen de 5sec van de eerste test. Vervolgens teste ik opnieuw en deze keer liep hij wel perfect.
De crashes zijn dus redelijk random en moeilijk uit te lokken.
Iemand hier ervaring mee?? Of een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik ben in het bezit van een MSI N580GTX-M2D15D5-OC.
Maar heb hier wat problemen met.
Het is begonnen met Dirt 3 waar ik al eens hulp heb gevraagd hier op het forum: https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/dirt-3-driver-crash.801240
Nu blijkt dat de chrashes niet enkel voorkomen in Dirt 3 maar ook in BFBC 2 en 3DMARK 11.
Even een korte schets van het probleem
Tijdens het spelen crashed de video driver. En krijg ik de melding: Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.
Het lijkt dat dit probleem zich enkel voordoet als het spel in DX11 modus draait. Bij DX9 heb ik nog geen enkele crash gehad.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- updaten naar de nieuwste 275.33 WHQL drivers van nvidia -> crash
- updaten naar de 270.61 WHQL drivers van nvidia (met driver sweeper) -> geen crash, maar had wel kuren (plots schokte alles zodat het spel onspeelbaar werd, cold restart nodig om op te lossen)
- updaten naar de nieuwste 275.50 BETA drivers van nvidia (met driver sweeper) -> crash
- graka stock overclock ongedaan maken -> geen crash, trg naar stock OC -> tijdelijk geen crash (RAAR???)
- sfc /scannow en chkdsk draaien
- MB bios update
- OCCT GPU stresstest & GPU ram test
- Temp monitor -> GPU max 65°C
- DX volledig up to date
In het begin dat is de GTX580 had was er een probleem met mijn kaart. Elke keer ik een DX11 bechmark zoals 3Dmark of Unigine Heaven draaide liep de kaart vast. Nu bleek dat een hele hoop N580GTX-M2D15D5/OC niet stabiel liepen (memory instability). Na wat over en weer gemail met een MSI technicus kreeg ik een aangepaste bios voor mijn kaart die de vcore verhoogde van 1.013 naar 1.025 wat al mijn problemen zou moeten oplossen. En hab geen problemen meer tot nu dus.
Op de site van msi was er een nieuwe BIOS voor mijn kaart die instabilities zou moeten oplossen. Deze uitgevoerd met de msi update en alles liep vierkant. Kan zelfs geen DX9 games meer spelen.
Terug de oude bios er op gezet met nvflash en dan een manuele update gedaan met nvflash naar de nieuwste bios.
Dit werkte goed voor 1 dag. Vandaag heel de morgend Dirt 3 aan het spelen geweest en geen crash meer gehad en na enkele uren BFBC 2 had ik weer een drivercrash aan mijn been. Omdat ik niet 100% zeker was dat het aan de kaart ligt en niet aan het spel installeerde ik trg 3DMark 11 die mee werd geleverd met de kaart. Na deze volledig te hebben ge-update voerde ik de Extreme benchmark uit en crashte binnen de 5sec van de eerste test. Vervolgens teste ik opnieuw en deze keer liep hij wel perfect.
De crashes zijn dus redelijk random en moeilijk uit te lokken.
Iemand hier ervaring mee?? Of een idee hoe ik dit kan oplossen?

.