Archief - Groot verschil in coretemps I7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mad_piggy

Legacy Member
Beste

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een i7 950.
Als koeler ben ik gegaan voor een corsair H70.
Na alles geistalleerd te hebben heb ik prime95 gedraaid om te zien welke temperaturen ik kreeg.

Mijn temperaturen zijn: (min/max)
core #0: 34/57
core #1: 31/55
core #2: 38/59
core #3: 30/53

Nu vind ik 6°C toch wel een groot verschil zit tussen de verschillende core's. Is dit verschil normaal. Of is het reseaten van de h70 aan te raden. En zijn deze temperaturen acceptabel voor een H70?

Mvg
Piggy

R3L4X

Legacy Member
Heb op mijn Q9550 ook regelmatig een aantal graden verschil, gok dat dit normaal is hoor..

deven

Legacy Member
normaal, ik zit hier ook met 5 graden verschil enzo...

niet druk over maken.

e6600

Easyrider

Legacy Member
Dit is volstrekt normaal voor een multicore systeem. Heb soms ook tot 8 graden verschil tussen mijn cores.

Pedroo

Legacy Member
JE moet eens 'IntelBurnTest' proberen... Ik vind niet echt dat Prime95 je cpu tot het uiterste brengt... (ik heb serieuze temp verschillen tussen Prime en Burntest...)
Op zich moet je rekening houden met et feit dat die H70 (en de H50) geen high end cpu koeler zijn he... Dus jou temperaturen onder de 60 graden zijn toch mooi vind ik persoonlijk...

sypro9000

Legacy Member
Geen zorgen maken over temps als je niet overclockt, dat is allemaal in orde.

Pedroo zei:
JE moet eens 'IntelBurnTest' proberen... Ik vind niet echt dat Prime95 je cpu tot het uiterste brengt... (ik heb serieuze temp verschillen tussen Prime en Burntest...)
Op zich moet je rekening houden met et feit dat die H70 (en de H50) geen high end cpu koeler zijn he... Dus jou temperaturen onder de 60 graden zijn toch mooi vind ik persoonlijk...

Tja maar jij zit dan ook met een Core 2, de i3, i5 en i7 hebben IMC's en met een blend test, zie je direct het verschil. Het verschil in temps met bijvoorbeeld 8gig@1600 tov 4gig@1333 is enorm.

Pedroo

Legacy Member
sypro9000 zei:
Geen zorgen maken over temps als je niet overclockt, dat is allemaal in orde.



Tja maar jij zit dan ook met een Core 2, de i3, i5 en i7 hebben IMC's en met een blend test, zie je direct het verschil. Het verschil in temps met bijvoorbeeld 8gig@1600 tov 4gig@1333 is enorm.

Ja, inderdaad. Het verschil met Core 2 en i7 zal ik dinsdag kunnen ondervinden :applause:
Wat bedoel je met dat laatse?
"Het verschil in temps met bijvoorbeeld 8gig@1600 tov 4gig@1333 is enorm"

Mad_piggy

Legacy Member
Heb mijn i7 momenteel oc'ed naar 3,91Ghz. En tijdens intelburntest krijg ik max temperaturen van 72°C.
core #0: 72
core #1: 72
core #2: 72
core #3: 68

IS denk ik wel een normaar verschik. Dus zit wel goed denk ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan