Archief - Grafische Kaarten in SLI

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

>DnA>psYch0

Legacy Member
Ik zou graag willen weten of het verstandig is om 2x

MSI NX6600GT-TD 128MB DDR3 Tv-Out DVI HDTV (PCI-Express16)

of

MSI NX6600-TD 256MB DDR TV-Out DVI HDTV (PCI-Express16)

Te kopen.


Ten eerste werken deze kaarten op het nieuwe ASUS moederbord met SLI
Kan ik deze in SLI schakelen en welke van deze kaarten kan ik het beste nemen 2x ??

>DnA>psYch0

Legacy Member
Is er veel verschil tussen de kaarten die ik hierboven vermelde en deze ?

MSI NX6800-TD 256MB DDR Tv-Out DVI Video-In (PCI-Express16)

of

MSI NX6800GT-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-Express16)

En werken deze ook op SLI ??

slijpschijf

Legacy Member
enkel deze heeft sli: MSI NX6600GT-TD 128MB DDR3 Tv-Out DVI HDTV (PCI-Express16)

Als je sli wilt moet je der 2 kopen, en dat kost u rap 400€, en dan ben je beter dan je 1*6800gt pci express koopt, deze is sneller ;), en kan je later nog 1 2de hands bijkopen

sToRm

Legacy Member
neem dan ne

MSI NX6800GT-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-Express16)

kost minder dan 2 van die andere kaartjes en presteert beter dan die 2 ander samen in sli mode.

en binnen 2 jaar steekt ge nog zo een kaart bij ofzo en dan hebde weer ne Turbo ;)

troid

Legacy Member
sToRm zei:
neem dan ne

MSI NX6800GT-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-Express16)

kost minder dan 2 van die andere kaartjes en presteert beter dan die 2 ander samen in sli mode.

en binnen 2 jaar steekt ge nog zo een kaart bij ofzo en dan hebde weer ne Turbo ;)

Iddd, zou ik ook doen. Er komen wel een paar dinge bij te kijken:
1) Voeding min. 500watt
2) Processor -> de huidige processors kunnen nog niet het maximum uit sli halen (mss een ge oc'ed FX-55 :love: )

Is het zowat. Zou wel tof zijn om in je pc 2 psu's te steken 1 voor een gfx kaart en alle andere rommel en 1 voor de andere gfx kaart en cpu. Hmm 2 OCZ 520Watt :woohoo:

>DnA>psYch0

Legacy Member
Dit is mijn systeem:

Lite On (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart => DvD
Asus Star ICE (S478/775/939/754/A) => Proc Koeler
DVD±RW Benq DW1620A - Zwart - Bulk => DvD Writer
PC3200 - 512 MBx2 - DDR - Corsair TWINX XL => Geheugen
WD 74 GB 740GD (10.000 RPM - SATA150 - 8 MB) => Windows HD
2 maal Maxtor 200 GB 6B200M0 (7200 RPM - SATA150 - 8 MB) => 400Gb HD's
ASUS A8N-SLI Deluxe (nForce4 SLI - ATX - S939) => Mobo
AMD Athlon 64 3500+ (S939 - Hypertrans) 2,2 BOX => Proc
Logitech MX510 Performance Optical Mouse - Blauw => Muiske :P

En een kut case om te modden :P

Ironpole

Legacy Member
metreox zei:
Zou wel tof zijn om in je pc 2 psu's te steken 1 voor een gfx kaart en alle andere rommel en 1 voor de andere gfx kaart en cpu. Hmm 2 OCZ 520Watt :woohoo:


Zo speciaal is da toch nie vind ik, ik heb hier 2 PC's staan me 2 voedingen :crazy: .

Ga voor 2 GT's (wel ni ineens, tenzij ge über rijk bent ofzo)

troid

Legacy Member
>DnA>psYch0 zei:
Dit is mijn systeem:

Lite On (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart => DvD
Asus Star ICE (S478/775/939/754/A) => Proc Koeler
DVD±RW Benq DW1620A - Zwart - Bulk => DvD Writer
PC3200 - 512 MBx2 - DDR - Corsair TWINX XL => Geheugen
WD 74 GB 740GD (10.000 RPM - SATA150 - 8 MB) => Windows HD
2 maal Maxtor 200 GB 6B200M0 (7200 RPM - SATA150 - 8 MB) => 400Gb HD's
ASUS A8N-SLI Deluxe (nForce4 SLI - ATX - S939) => Mobo
AMD Athlon 64 3500+ (S939 - Hypertrans) 2,2 BOX => Proc
Logitech MX510 Performance Optical Mouse - Blauw => Muiske :P

En een kut case om te modden :P
Mooi je moet die 3500+ (is het een newcastle of winchester?) toch wel tegen de 2.5-2.7 Ghz kunnen krijgen :) (Als je wil oc'en he) Ik ga momenteel tot juni-juli wachten voor sli dan hopelijk 2x 6900GT :) .

Je hebt wel ne goeie pc, nu nog SLI he :D

>DnA>psYch0

Legacy Member
Die processor wat ik heb die kan er toch max uit SLI halen niet ?

>DnA>psYch0

Legacy Member
metreox zei:
Mooi je moet die 3500+ (is het een newcastle of winchester?) toch wel tegen de 2.5-2.7 Ghz kunnen krijgen :) (Als je wil oc'en he) Ik ga momenteel tot juni-juli wachten voor sli dan hopelijk 2x 6900GT :) .

Je hebt wel ne goeie pc, nu nog SLI he :D


dat weet ik nie

dit stond erbij:
Specificaties:
• AMD Athlon 64 3500+
• Snelheid: 2,2 GHz
• Platform: Socket 939
• FSB: Hypertransport
• Uitvoering: Retail
• Cache: 512 kb

>DnA>psYch0

Legacy Member
Kan ik die goed oc'en met die cooler ??

Cooler info:

Specificaties:
• Geschikt voor: Socket T (775), Socket 478, K7 (Socket A), K8 (Socket 754/939)
• Gewicht: 680 g
• Afmetingen heatsink: 86 x 80 x 120 mm
• Materiaal: Koperen basis en koperen koelvinnen met 3x heatpipes.
• Afmetingen fan: 80 x 80 x 25 mm
• Bearing: ball
• Toerental: 1500 ~ 4500 tpm
• UV leds
• 3,5” controller en PCI controller

troid

Legacy Member
>DnA>psYch0 zei:
dat weet ik nie

dit stond erbij:
Specificaties:
• AMD Athlon 64 3500+
• Snelheid: 2,2 GHz
• Platform: Socket 939
• FSB: Hypertransport
• Uitvoering: Retail
• Cache: 512 kb

Draai is cpu-z en zie welke core je hebt

>DnA>psYch0

Legacy Member
Lol net nog besteld :P

Logitech Z-5500 Digital 5.1 Speakerset (505 Watt)

troid

Legacy Member
>DnA>psYch0 zei:
Kan ik die goed oc'en met die cooler ??

Cooler info:

Specificaties:
• Geschikt voor: Socket T (775), Socket 478, K7 (Socket A), K8 (Socket 754/939)
• Gewicht: 680 g
• Afmetingen heatsink: 86 x 80 x 120 mm
• Materiaal: Koperen basis en koperen koelvinnen met 3x heatpipes.
• Afmetingen fan: 80 x 80 x 25 mm
• Bearing: ball
• Toerental: 1500 ~ 4500 tpm
• UV leds
• 3,5” controller en PCI controller

Stel hem zo in dat hij op 4500 tpm draait, oc'en zal je zelf moeten zien hangt van veel factoren af.

>DnA>psYch0

Legacy Member
Euhm ik heb dit systeem besteld :) moet nog aankomen tbh :)

Maar dus 2x 6800GT in SLI kopen ?

troid

Legacy Member
>DnA>psYch0 zei:
Euhm ik heb dit systeem besteld :) moet nog aankomen tbh :)

Maar dus 2x 6800GT in SLI kopen ?

Ja, als ik het geld momenteel had zou ik het ook doen :D

>DnA>psYch0

Legacy Member
Zijn deze kaarten compatibel met mijn asus moederbord ?

info overbestelling die ik ga doen :P

Producten (Wijzig)
2x MSI NX6800GT-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-Express16) €702.40

Subtotaal: €702.40
Levering per koerier: €15.00
BTW 21%: €121.90
Totaal: €717.40

troid

Legacy Member
>DnA>psYch0 zei:
Zijn deze kaarten compatibel met mijn asus moederbord ?

info overbestelling die ik ga doen :P

Producten (Wijzig)
2x MSI NX6800GT-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-Express16) €702.40

Subtotaal: €702.40
Levering per koerier: €15.00
BTW 21%: €121.90
Totaal: €717.40
Ja gaat perfect, wanneer je ze hebt niet vergeten je 3dmark05 score te posten in de 3dmark thread :)

hier is de msi site http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID=623
(• NVIDIA® SLI™ multi-GPU ready )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan