Archief - Grafische kaarten artifacts

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deus-ex

Legacy Member
Hey mannen ! , ik post meestal niet iets snel in hardware : omdat ik het altijd zelf kan oplossen... tot nu!

Mijn pc :
I7 1339 950 niet overclocked
mobo : rampage III extreme
12gb ddr3 corsair 6x2gb
2x Vertex 2 120gb Raid 0
Corsair HX850watt

Grafische kaarten : 250 GTS 512mb Asus 2x SLI

Het begon zo : op een home lanparty , was ik Bullet storm aan het spelen en ik kreeg ineens van die zwarte driehoeken die overal uitschieten. Ik wist het direct ! één van mijn graka´s dood...
Dus ik test op Furmark , en ik zie dat maar 1 grafische kaart warm is en ook artifacts gaf (ook gevoeld).
Hup kaart eruit en naar Tones H.O.B.
Deze zegen dat ze hem eerst moeten testen en gaan hem een paar dagen moeten bijhouden voor ze ze mijn geld kunnen teruggeven.
Ik heb uiteindelijk geen zin om 2x per week over en weer te rijden en ik koop me een gloednieuwe NVIDIA 580GTX aan.
Ik test deze die dag nog en ik merk direct dat ik van die groene pixels heb op mijn scherm.

Ik bel naar tones: ze zeggen dat mijn 250GTS perfect werkt :( ,
Ook leg ik nog uit dat mijn 580gtx nu artifacts vertoont. maar dat ik eerst windows wil herinstaleren.
na windows te herinstaleerd te hebben , ben ik vlug beginnen zoeken naar artifacts . Niks op het eerste zicht.

Dus ik sping in mijn auto voor de 250Gts te gaan oppikken.
Terug thuis test ik de 580 nog eens heel grondig met furmark en BAM ! Groene klote pixeltjes !

dit komt ook maar enkel voor met mijn 580GTX
Ik heb al gebenched met een 8800GTX , 250gts, en 250GTS sli (die het nu perfect doen )

wat ook bizar is , is dat ATI tool geen artifacts vind bij de 580 terwijl ik ze nochtans kan zien .

Ik heb ook al een andere pc aangesloten op mijn scherm!
morgen heb ik een ander display en probeer ik het nogmaals .

iemand suggesties?

moederbord fucked? of psu?

Basil Fawlty

Legacy Member
Je zou eens moeten proberen je BIOS te resetten en up te daten, drivers up te daten, en eventueel een herinstallatie van Windows doen.

Pedroo

Legacy Member
Die groene pixels heb ik ook als ik mijn scherm aansluit op (in mijn geval) mijn rechtse DVI poort. Heb er 2 op mijn HD4890. DUs bij die rechtse vertoont hij groene spikkels op een zwart beeld bv (youtube filmpkes in full screen is erg duidelijk). De andere poort heeft dit niet...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan