Archief - goed oc ram?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*HittriX*

Legacy Member
>OCZ EB Series Platinum Edition 512Mb DDR PC3500<

ik heb dus al gehoord van veel ter dat OCZ wel redelijk goed ram geheugen moet zijn voor te overclocken.
zal deze bv kunnen meedraaien met de cpu geclocked op 250fsb ?
de tccd chips van ocz moeten normaal het best zijn voor te overclocken ,das zeker nog een andere type ofnie?

nazaar

Legacy Member
op wa voor een systeem zal de ram draaien ?

AXP->BH5 (of BH6)
a64->tccd

*HittriX*

Legacy Member
eene P4 2.8Ghz van northwoord , ik zal hem echt willen proberen op 250fsb te krijgen (3500mhz), this daarom dat ik het hier ff kom vragen voor te zien als die ram dan nog zal mee willen .
als ik OCZ EB Series Platinum Edition 512Mb DDR PC3500 koop zal het dan lukken ?
of raad je me iets anders aan ?

Sacristar

Legacy Member
van de weinigen waarvan ik weet dat ze EB in hun P4 systeem gebruiken heb ik al gehoord dat die EB's van de ballen presteren.

Die zijn in principe zelfs iets beter op A64 als TCCD equiped ram maar die EB's worden niet meer gemaakt, of tenminste de hynix chips die ze gebruikten worden niet meer gemaakt ;)

Fr@gsta

Legacy Member
Micron chips ;)

BH-5 / BH-6 met OCZ DDR Booster of voltmod.

Gamedude

Legacy Member
ben ook rond aan het zien voor goed oc'baar RAM geheugen, wil niet het beste van het beste want men budget voor 2* 512 ddr ram ligt aan de 260€.. iets dat jullie me aanraden voor die prijs?
maybe: GeIL 1GB (2x512MB) PC3200 Ultra-X CAS2 voor 263€

Sacristar

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Micron chips ;)

BH-5 / BH-6 met OCZ DDR Booster of voltmod.
I stand corrected :D

te bedenken dat ik er dan nog de heatspreaders heb afgeprulled om te zien welke chips erop zaten :crazy:

Fr@gsta

Legacy Member
Gamedude zei:
ben ook rond aan het zien voor goed oc'baar RAM geheugen, wil niet het beste van het beste want men budget voor 2* 512 ddr ram ligt aan de 260€.. iets dat jullie me aanraden voor die prijs?
maybe: GeIL 1GB (2x512MB) PC3200 Ultra-X CAS2 voor 263€

:niceone: Goede latten aan lage prijs :niceone:

Gamedude

Legacy Member
Fr@gsta zei:
:niceone: Goede latten aan lage prijs :niceone:
And what about this one? --> http://www.pc-memory-upgrade.co.uk op frontpage daar de Patriot PC3200 +XBLK 2-2-2 (= 268€ incl verzendingskosten)

Als je moet kiezen tussen:


GeIL 1GB (2x512MB) PC3200 Ultra-X CAS2 voor 263€ incl verzendingskosten

OF

Patriot PC3200 +XBLK 2-2-2

xpr·k

Legacy Member
die laaste nieuw latjes van OCZ voltmaster ofzo kunde ook eens achter zien , zijn daarbij nog nie zo gek duur ook nie , goedkoper als TCCD . 1 voorwaarde is wel dat die latten VOLT nodig hebben , 3.2Vdimm of meer . Dus ofwel voltmodded MB , DFI dat 3.3 ondersteund (bestaat dat wel voor intel?) of een OCZ booster erbij . Je krijgt garantie op die latten tot 3.8Vdimm ofzo dus je moet je echt geen vragen stellen of het safe is .

xyus89

Legacy Member
hoi!!

ik heb corsair XMS pc 3200 , samsung TCCD chips (denk'k) en die draaien stabiel op 250 FSB

ik was voor pc in slaap gevalle tijdens benchmarken en er heeft toen 8 uur aangestaan en toen'k wakker werd draaide em nog altijd :p

ik heb nog op 250x10 3 uur aan è stuk gegamed (hl² en NFSU2) en da was ook stabiel maar de timings waren wel op 2.5-3-3-8 , de CAS moest 'k herzetten van 2 naar 2.5 en ik dacht dat ge met samsung TCCD chips stabiel tot een FSB van 260 kon gaan op 2.5-3-3-6 .

die corsair latkes kost rond de +-100 euro
mvg, Xyus

Fr@gsta

Legacy Member
Gamedude zei:
Als je moet kiezen tussen:


GeIL 1GB (2x512MB) PC3200 Ultra-X CAS2 voor 263€ incl verzendingskosten

OF

Patriot PC3200 +XBLK 2-2-2

GEIL zou dan de betere keuze zijn.

xpr·k

Legacy Member

*HittriX*

Legacy Member
xyus89 zei:
hoi!!

ik heb corsair XMS pc 3200 , samsung TCCD chips (denk'k) en die draaien stabiel op 250 FSB

ik was voor pc in slaap gevalle tijdens benchmarken en er heeft toen 8 uur aangestaan en toen'k wakker werd draaide em nog altijd :p

ik heb nog op 250x10 3 uur aan è stuk gegamed (hl² en NFSU2) en da was ook stabiel maar de timings waren wel op 2.5-3-3-8 , de CAS moest 'k herzetten van 2 naar 2.5 en ik dacht dat ge met samsung TCCD chips stabiel tot een FSB van 260 kon gaan op 2.5-3-3-6 .

die corsair latkes kost rond de +-100 euro
mvg, Xyus
waar heb je ze gehaald ? als ze 250 fsb stabiel aankunnen en rond de 100 euro kosten ga ik ze me mss wel halen.

Gamedude

Legacy Member
xyus89 zei:
hoi!!

ik heb corsair XMS pc 3200 , samsung TCCD chips (denk'k) en die draaien stabiel op 250 FSB

ik was voor pc in slaap gevalle tijdens benchmarken en er heeft toen 8 uur aangestaan en toen'k wakker werd draaide em nog altijd :p

ik heb nog op 250x10 3 uur aan è stuk gegamed (hl² en NFSU2) en da was ook stabiel maar de timings waren wel op 2.5-3-3-8 , de CAS moest 'k herzetten van 2 naar 2.5 en ik dacht dat ge met samsung TCCD chips stabiel tot een FSB van 260 kon gaan op 2.5-3-3-6 .

die corsair latkes kost rond de +-100 euro
mvg, Xyus
is da de:

Corsair 512MB DDR XMS3200C2PT Platinum CAS2 (MY-007-CS)

OF

Corsair 512MB DDR XMS3200C2 Pro CAS2 (MY-029-CS)

xyus89

Legacy Member
geen commentaar meer?

yay 'k heb dus gewonne :)
ma ze kunne echt 250 FSB aan! op 2.85 voltz ...
'k ben toch vrij zeker da et samsung TCCD chips zijn of misschien heb ik gewoon geluk dat ik die chips heb misschien zijn er nu andere chips in...
stom da ze dat er niet bijschrijven wa voor chips het zijn.

Gamedude

Legacy Member
xyus89 zei:
geen commentaar meer?

yay 'k heb dus gewonne :)
ma ze kunne echt 250 FSB aan! op 2.85 voltz ...
'k ben toch vrij zeker da et samsung TCCD chips zijn of misschien heb ik gewoon geluk dat ik die chips heb misschien zijn er nu andere chips in...
stom da ze dat er niet bijschrijven wa voor chips het zijn.
tege wie hebt get? xD

-$-pecialist

Legacy Member
Ja ik zoek ook achter goed ram geheugen om dan te ocen , ik dacht aan geil ddr 500 2*515 Mb (330euro) , kan dan cpu op 3,8 Ghz laten draaien met 250 fsb, of zijn er betere merken voor goedkopere prijs, of is het best dat ik trager ram neem en die ook oc tot 500 mhz ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan