Archief - Gf 6800 Gt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deetje

Legacy Member
ik heb een vraag omtrend deze kaart
je hebt een 128mb en een 256 mb versie en de prijzen schelen toch serieus tussen die twee, is er een groot verschil in prestatie?
ik game uitsluitend in 1024*768

mijn pc is
athlon 64 3200+
1024 DDR 400
9800 pro

babaar

Legacy Member
Deetje zei:
ik heb een vraag omtrend deze kaart
je hebt een 128mb en een 256 mb versie en de prijzen schelen toch serieus tussen die twee, is er een groot verschil in prestatie?
ik game uitsluitend in 1024*768

mijn pc is
athlon 64 3200+
1024 DDR 400
9800 pro



welnu, je hebt eigenlijk maar 1 echte gf 6800 gt, en dat is degene met 256 mb

asus heeft een paar varianten op de markt gebracht van de 6800gt, maar deze presteren wel iets minder of veel minder dan de echte

xpr·k

Legacy Member
babaar zei:
welnu, je hebt eigenlijk maar 1 echte gf 6800 gt, en dat is degene met 256 mb

asus heeft een paar varianten op de markt gebracht van de 6800gt, maar deze presteren wel iets minder of veel minder dan de echte


ik zou toch echt graag eens een head to head vergelijking met zon 128MB willen zien . Het is dezelfde core op dezelfde standaard snelheid met evenveel pipelines . Het enige verschil is het geheugen , nu is het de vraag hoeveel geheugen verschil uit maakt . 512MB vs 1024MB systeemram scheelde juist geteld 2a3 FPS in doom3 voor mij . Nu denk ik dat onboard videogeheugen wel meer scheelt, maar de vraag is hoeveel . De goedkoopste 6800GT's zitten rond de 420euro, die van asus kan ik voor 300 euro kopen op 25min rijden van men huis (PCglobe.nl). Is het performance verschil echt 120 euro waard das mijn vraag .

vinteg

Legacy Member
xpr·k zei:
ik zou toch echt graag eens een head to head vergelijking met zon 128MB willen zien . Het is dezelfde core op dezelfde standaard snelheid met evenveel pipelines . Het enige verschil is het geheugen , nu is het de vraag hoeveel geheugen verschil uit maakt . 512MB vs 1024MB systeemram scheelde juist geteld 2a3 FPS in doom3 voor mij . Nu denk ik dat onboard videogeheugen wel meer scheelt, maar de vraag is hoeveel . De goedkoopste 6800GT's zitten rond de 420euro, die van asus kan ik voor 300 euro kopen op 25min rijden van men huis (PCglobe.nl). Is het performance verschil echt 120 euro waard das mijn vraag .
not treu, die asus kaart heeft slechts 12 pipelines, eingelijk is da gewoon een opgefokte 6800 vanilla(6800NU met speeds van ne GT dus)

str0ntj3

Legacy Member
ja het performance verschil is het waart
en nee 420 € is niet de goedkoopste 6800GT
kijk naar onze inkoop actie, de prijs zo rond de 380€ moete ligge, das maar 80€ verschil nie meer!

128Mb & 256Mb is op zich niet veel verschil, maar tis die GDDR3 en de bussnelheid die het maakt e!

die asus heeft geen GDDR3, en de 6800GT wel!

vinteg

Legacy Member
atropos zei:
Maar ge kunt ook gewoon de overige 4 pipes unlocken...
ja als die 4 pipes nog werken en bij asus is daar ni veel kans op voor zover ik gelezen heb op forums

Heezy

Legacy Member
Euhm,

ne 6800GT 128MB heeft wel 16 pipelines. Dat is gewoon ne 6800NU met garantie op de 16 pipelines en de core ineens op 350mhz gezet...

geheugen: 700mhz ,128Mb, en DDR1
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan