Archief - gepaste case??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sluysen

Legacy Member
beste teleneters ...

ik weet niet of dit hier in thuis hoord (kdenk het wel, want het gaat meer over hardware dan over casemodding)

ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, maar keb ier nu nog een oude case staan en ik dacht da ik die misschien kon gebruiken...

ik zou er een deftige voeding (300W of meer) indraaien, een asus mobo en een amd cpu van 3 ghz (of 2.8)

maar kweet niet of dit zou passen met deze case

het is een oude case en daarom vraag ik het eventjes

/LeXuS\

Legacy Member
Ik denk van wel, maar op het zicht is da moeilijk hé, meet de case es af en kijk naar de dimensions van je mobo.

Exit

Legacy Member
zolang die case atx is krijgt er er de alle (atx) borden in.
300W ... afhankelijk van welke hardware maar best is momenteel 350W min

sluysen

Legacy Member
/LeXuS\ zei:
Ik denk van wel, maar op het zicht is da moeilijk hé, meet de case es af en kijk naar de dimensions van je mobo.


breedte van case = 20
hoogte= 30
lengte= 40

Timmos

Legacy Member
ATX mobo past in ATX case... :)

ma wat dan nog koopt u een grote nieuwe case van antec of zo, dan hebt ge een schone en ze zal beter gekoeld zijn ;)

sluysen

Legacy Member
mja, die kosten weer 50€ of meer zeker??

en dan nog voedig, mobo, cpu, ram en HDD en ik kom uit of 500€ ...



[Domme vraag mode On] hoe weet ik of m'n case en mobo ATX zijn (mobo heb ik nog niet hé)[Domme vraag mode Off]

troid

Legacy Member
sluysen zei:
mja, die kosten weer 50€ of meer zeker??

en dan nog voedig, mobo, cpu, ram en HDD en ik kom uit of 500€ ...



[Domme vraag mode On] hoe weet ik of m'n case en mobo ATX zijn (mobo heb ik nog niet hé)[Domme vraag mode Off]

Even zien jij wil maar 50eur uitgeven aan case en voeding en dan wil je een amd van 2.8GHz (wat de FX-55 is) die 700-800euro kost :crazy:

sluysen

Legacy Member
metreox zei:
Even zien jij wil maar 50eur uitgeven aan case en voeding en dan wil je een amd van 2.8GHz (wat de FX-55 is) die 700-800euro kost :crazy:

zeg ik niet
ik zeg dat een case al rap 50€, en voeding ook iets van 30€

en een 2.8ghz kost toch maar 150€

700-800 :wtf: :crazy:

guRuh

Legacy Member
mannekes kijkt eens waar die jonk zijn voeding gaat moeten steken

aan te raden? nee
gaat het lukken? ws wel ja

sluysen

Legacy Member
guRuh zei:
mannekes kijkt eens waar die jonk zijn voeding gaat moeten steken

aan te raden? nee
gaat het lukken? ws wel ja

toch iemand die da ziet...

da is een reden waarom ik da ier vraag want de plaats voor voeding in deze case (pc van ouders) is veel kleiner

en waar mobo moet komen, al die gaten, da past toch ook nie veel meer (2 usb's zie ik maar)
en die gaten onder voeding, voor wa is da??

troid

Legacy Member
sluysen zei:
zeg ik niet
ik zeg dat een case al rap 50€, en voeding ook iets van 30€

en een 2.8ghz kost toch maar 150€

700-800 :wtf: :crazy:

Bij amd 2.8GHZ wel, wat in jouw budget past is een amd64 3000+ aan 1.8GHZ

sluysen

Legacy Member
metreox zei:
Bij amd 2.8GHZ wel, wat in jouw budget past is een amd64 3000+ aan 1.8GHZ

ok, ik snap ier niks meer van
draait een 3000+ nie aan 2800?

en mijn budget valt goed mee (500-600€)

troid

Legacy Member
Een amd64 draait aan 1.8GHZ maar zal even snel of sneller lopen als een intel pentium 4

sluysen

Legacy Member
dus dit draait aan 1.8??

raar, want mijn 1600+ van nu draait aan 1404 (amd atholon xp)

Mich

Legacy Member
sluysen zei:
dus dit draait aan 1.8??

raar, want mijn 1600+ van nu draait aan 1404 (amd atholon xp)
idd maar een A64 kan meer ipc aan dan die van u, en zal dus veel sneller zijn. ge moet maw nimeer naar de cpu snelheid kijken (alleszins bij amd niet, intel wou met z'n p4 een zo hoog mogelijke snelheid bereiken omdat amd de eerste waren die de 1ghz barrière hadden doorbroken)

Exit

Legacy Member
die case, mobo kan erin, voeding geen probleem MAAAR die voeding zit verkeerd....
ge gaat er een voeding inkrijgen MAAR cpu cooler komt achter voeding en gaat ge nie kunnen plaatsen of cpu gaat geen koeling krijgen!!

heb nog zo'n case, lukt ook niet
als front heb ik zelfde case maar full tower ... voeding horizontaal boven.
en al die gaten, is normaal

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Even zien jij wil maar 50eur uitgeven aan case en voeding en dan wil je een amd van 2.8GHz (wat de FX-55 is) die 700-800euro kost :crazy:

FX-55 draait aan 2.6ghz.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan