Archief - Geluid naar surround system

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
Hallo iedereen,

We hebben net een Samsung LED D5000 gekocht en zouden deze tv graag verbinden met een 2.1 setje van JVC. 't Gaat om zo'n 'home theatre' van JVC waarmee je dus met een dvd-speler en een stel boxen zit.

Nu, er zijn twee apparaten waarvan we het geluid aan die JVC willen koppelen. Eerst en vooral de digibox van Telenet. Zodat we bij het 'gewoon' TV kijken ook kunnen genieten van dat 2.1 setje. Daarnaast heb ik ook nog een mediacenter van Lacier voor films te bekijken. Ook dat ding zou ik graag aan de JVC verbinden.

Nu is mijn vraag, is dit mogelijk via een scart? Zowel de Lacier als de Telenet digibox hebben scart-aansluiting. De JVC ook. Ik heb zo'n scart-switch zodat ik kan switchen tussen twee aansluitingen. Is het via deze weg mogelijk geluid naar de JVC te leiden of is dit idee kansloos?

Indien dit niet de optimale manier van werken is zal ik zo snel mogelijk wat foto's posten van de verschillende toestellen en hun aansluitingen.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

B.T.

Schoonbroer zei dat het veel simpeler is om enkel de TV aan te sluiten op het home theatre en ervoor te zorgen dat het geluid van de TV altijd door de speakers van het home theatre gaat (ongeacht het toestel dat je gebruikt om film/tv te kijken).

Dit is de achterkant van het home theatre. Welke aansluiting(en) kan ik dan best gebruiken?

RealFlub

Legacy Member
als je het beste geluid wilt, met de digital In (links dus), want de tv heeft een digital audio out.

Exit

Legacy Member
met een scart switch gaat dat werken ja
(maar wel switch, geen splitter!)

pstubru

Legacy Member
De beste kwaliteit zal je bereiken door je digibox en mediacenter aan te sluiten met hdmi op jullie gloednieuwe ledTV (ik zie dat er 4 aansluitingen opzitten) en daarna alle geluid digitaal terugkoppelen mbv 1 digitaal kabeltje (ofwel coaxiaal ofwel optisch) naar je home cinema (Line Digital In) Ik bestel mijn kabels altijd op allekabels.nl :)

pstubru

Legacy Member
Ik vind het eigenaardig dat hij 10m lang moet zijn maar dat zal wel door jouw opstelling komen veronderstel ik. Het is inderdaad het juiste type !

Brick Top

Legacy Member
pstubru zei:
Ik vind het eigenaardig dat hij 10m lang moet zijn maar dat zal wel door jouw opstelling komen veronderstel ik. Het is inderdaad het juiste type !

Die foto is gewoon van google geplukt hoor. De mijne is exact dezelfde maar slechts 1m lang. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan