Archief - geknoei met router als switch

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zmulk

Legacy Member
Hoi

Ik heb een jaar geleden mijn oude Philips modem van Belgacom omgetoverd naar een switch... hoe ik het deed weet ik nietmeer, ik weet alleen nog dat ik een site volgde en het was gelukt. Maar nu wil ik van mij "switch" een repeater maken. Maar het feit dat ik niet meer in mijn instellingen pagina kan van mijn "router/switch" kan ik dit niet veranderen als ik in CMD ipconfig uitvoer zie ik dat ik ook geen standaard gateway heb.
enkele Suggesties ?
thx

zmulk

Legacy Member
heb het zovaak ingedrukt dat mijn vinger als stijf is manier van spreken :p

Exit

Legacy Member
je krijgt wrs 169.254.x.x ip?
maw geen ip en us het logisch dat je er niet in kan

als je die reset (check handleiding hoelang/wat juiste te doen), dan ook best alle kabels eruit en enkel u pc eens aansluiten en zien of je dan een correct ip EN gateaway krijgt

white-hat

Legacy Member
het is logisch dat je geen gateway krijgt van een "switch" he.
je zal zoiezo een dhcp server nodig hebben, tenzij je elke client handmatig wil gaan instellen.

zmulk

Legacy Member
Exit zei:
je krijgt wrs 169.254.x.x ip?
maw geen ip en us het logisch dat je er niet in kan

als je die reset (check handleiding hoelang/wat juiste te doen), dan ook best alle kabels eruit en enkel u pc eens aansluiten en zien of je dan een correct ip EN gateaway krijgt

Dit heb ik geprobeerd vandaag, ik krijg een ip adres en ik krijg een defautl gateway, maar ik kan niet op mijn router ...
ik post een foto om het te tonen.
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Exit

Legacy Member
je kan niet surfen naar 192.168.2.1?
en pinen ernaar?

schakel die vmware netwerken eens uit als test
reset is wel gebeurt zo te zien, want je krijgt een ip en een gateaway

TENZIJ je deze op handmatig staan hebt
controleer of deze zeker op autom staan, anders zal het niet lukken


white-hat zei:
het is logisch dat je geen gateway krijgt van een "switch" he.
je zal zoiezo een dhcp server nodig hebben, tenzij je elke client handmatig wil gaan instellen.

als je de topic eens leest ga je zien dat het gaat over een router (met dhcp dus) die als switch was ingesteld en nu terug router moet worden (met dhcp dus)

Exit

Legacy Member
je ip staat zeker op autom?

je hebt enkel je pc en de router verbonden, geen andere verbindingen?
typenr van die router?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan