Archief - Geheugenmodule stuk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wieda

Legacy Member
Corsair Twin2X Dominator 4GB DDR2-1066 CL5

Ik heb geheugen van iemand overgenomen en nu blijkt dat ik 1 lat (van de 2) niet aan de praat krijg.

Eén module heeft memtest ondergaan zonder problemen. Met het ander wordt er niet geboot/opgestart dus geen test.

Ik ga er van uit dat de module niet stuk is maar dat ik iets (alweer) verkeerd doe/vergeet. :(


Edit: (vorig systeem)
Geheugen werkte perfect in dual channel.

EO8500 - rampage - 8800GTX
Beschikbare systemen om te testen:
Q9550 - Gigabyte P45 - GXT460 - 520Watt
Q6600 - Asus P45 - 8800GTS - 620Watt

Basil Fawlty

Legacy Member
Welk geheugen is het? Sommige moederborden zijn wat kieskeuriger dan andere. Met een Asus P5K moest ik ook wel eens 1,9V geven aan latjes die anders ook op 1,8V moesten kunnen werken.

wieda

Legacy Member
De module wilt ook niet opstarten in een andere gelijkaardige pc (P5Q-E). :(

Maw, die is werkelijk stuk of is het de bedoeling dat ik op beide borden het voltage van de RAM zelf instel? Zoja, waarom werkt de andere lat dan wel (zonder aanpassing)?

Basil Fawlty

Legacy Member
Grote kans dat het latje defect is, of niet werkt zoals het zou moeten ja. Weet je zeker dat je het latje in het juiste slot steekt? Bij sommige moederborden moet je met één latje bijvoorbeeld slot 0 gebruiken, maar soms is dat een ander.

Om die 1,9V in te stellen zou je in het BIOS moeten gaan met het latje dat wel werkt, en daar 1,9V voor het RAM instellen. We praten hier toch over DDR2 neem ik aan?

The Monopoly Guy

Legacy Member
Als één latje werkt en het andere niet is het latje kapot (als je in dezelfde dimm test iig)

DJones

Legacy Member
Hi,

Geheugen heb ik doorverkocht.
Heb het + - 14dagen in een pc gestopt die ik had gebouwd.
Beide latjes werken perfect in dual channel.
Nooit problemen mee gehad.
Heb pc gedemonteerd en alles direct in de originele verpakking gestopt.
En alle HW hier @lives verkocht.
Ik kan moeilijk geloven dat 1latje zomaar innees defect geraakt.
geheugen = Lifetime warranty
Corsair Dominator Series 4 GB DDR2 Kit 1066 MHz CL5 Review - Page 1/4 | techPowerUp
Heb je een pm gestuurd om te kijken of het factuur erbij zit.

Als je nieuwe HW plaatst doe je best eerst een bios reset.
Heb je niet teveel voltage ingesteld ?Max = 2.100volt
Ofwel is het mainbord niet compatibel met je geheugen.
Heb je eventueel mogelijkheid om op een ander pc systeem te testen.

wieda

Legacy Member
Op 2 verschillende pc's, het probleem blijft.
Een 3de pc is er niet.

De ene lat werkt, de andere niet en tezamen ook niets.
Op Auto of op 2.1v.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan