Archief - geheugen gleufmobo probleempje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cram

Legacy Member
Ik heb er juist een geheugen kaartje van 512MB gekocht,het zelfde als die in mijn pc zit.
Maar als ik die in het 2de gleufje steek en zet men pc terug aan dan hoor ik een piep geluid zo van piiieeep pieeeep pieeeep;
Ik dacht eerst dat ik een slecht geheugen latje heb gekregen van de winkel.
Maar als ik het geheugenlatje dat al in mijn pc zit verwissel met het zojuist gekochte latje (dus gekochte latje in gleuf 1) en ik start mijn pc op dan gaat alles normaal.
maar steek ik nu het oude latje ook in gleuf 2 en ik start dan mijn pc op dan komt het gepiep er terug.
Kan het zijn dat er iets stuk is op mijn mobo?(iets kapot bij dat gleufje) of moet ik iets veranderen in mijn mobo instellingen?
Ik heb een ASUS A7N266C ACPI BIOS Rev 1004

geheugenlatjes worden er telkens goed in gestoken,gleufjes zijn stof en vuil vrij zo ook de latjes

Exit

Legacy Member
in 1ste en 3de gleuf werken ze wel? kan zijn dat ofwel mobo geen gig ondersteund (wa raar zou zijn) of de gleuf defeect ofzo ...

vinteg

Legacy Member
en anders der is in steken, stekker uit voeding trekken en cmos reset doen, da heb ik ook al voorgehad me oude dell toestellen dus mss ist bij u ook zo

cram

Legacy Member
Exit zei:
in 1ste en 3de gleuf werken ze wel? kan zijn dat ofwel mobo geen gig ondersteund (wa raar zou zijn) of de gleuf defeect ofzo ...

3de gleuf ook niet.Trouwens je moet die latjes toch naast 1 zetten?
Dus latje 1 in gleufje 2
Latje 2 in Gleufje 2 enz.
En niet IN gleuf 1 niets in Gleuf 2 en wel un gleuf 3

cram

Legacy Member
vinteg zei:
en anders der is in steken, stekker uit voeding trekken en cmos reset doen, da heb ik ook al voorgehad me oude dell toestellen dus mss ist bij u ook zo

cmos reset?????

Exit

Legacy Member
voor dual channel enzo is dat wel, vroeger moest ge veelal alles naast elkaar steken, nu is da geen probleem meer (sommige oude kon ge ook uit elkaar zetten, volgens de handleiding volgen)

cmos = BIOS = batterijtje opp mobo (of batt er ff uit (ook voeding stekker uit pc) of jumper er nasst, zie handleding)

cram

Legacy Member
Nope Gedaan wat je hebt gezegd.
Boekje er bij genomen.Gedaan wat er in het boekje staat,geen resultaat.
Het zelfde gepiep.
Het gepiep is zo een dat je hoort dat er geen DRAMM is geinstaleert.
.

Evil_Homer

Legacy Member
Of gewoon uw mobo die 1024Mbyte ram nie kan ondersteunen? (al zou da ferm raar zijn.)
Al es proberen te spelen met geheugentimings / voltage geheugen te verhogen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan